טור אישי: "אני מקווה ששאר הפוליטיקאים ילמדו משהו ממנו". צילום: אלי מנדלבאום

טור אישי: "אני מקווה ששאר הפוליטיקאים ילמדו משהו ממנו"

אורי אורבך, השר לאזרחים ותיקים הלך לעולמו הבוקר (שני) לאחר אשפוז ארוך וממושך בעקבות מחלה המטולוגית. נבו טרבלסי, מספר בטור אישי על הקושי בקבלת ההודעה ועל האיש שכל כך העריך

כנראה שלפני קצת יותר משעתיים קיבלתם את ההודעה, "השר אורי אורבך הלך לעולמו". אני לא יודע איך קיבלתם ואיך הגבתם, אבל ברגע שאני קיבלתי את ההודעה הזאת, אני הייתי בשיעור מתמטיקה ולפני ההודעה חשבתי רק על אינטגרלים. בהתחלה חשבתי שזאת הודעה שקרית, אולי מדובר במשהו שהוא סתם בכדי לקדם רעיון של מפלגה כזאת או אחרת, אך לאחר שהודיעו על כך יותר מדי גורמים ואנשים, הבנתי שאני כנראה טועה ושבאמת, השר אורי אורבך הלך לעולמו.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

כן, זה היה קשה מאוד. אני חשבתי על הבת שלו שאני מכיר ועל איך היא מתמודדת עם זה, חשבתי על איך לדבר איתה אם בכלל וחשבתי על איך זה לאבד בן אדם שלא רק תרם המון למדינה, אלא גם מוכר לכל העיר שלי - העיר בה הוא גר. לאחר התאוששות מהמחשבות אני פלטתי בכיתה את זה. לא אמרתי את זה בקול רם כל כך, אבל זה גרם לכמה תלמידים לבדוק גם הם אם מדובר במשהו נכון או לא. לצערם ולצערי, האמת היא כך. אני חייב להודות שאני לא כל כך מרוכז עכשיו בנושאים שונים ואני די בטוח שאהיה בהלוויה שתתקיים בבית העלמין במודיעין.

© עידו ארז

אז אולי שווה לספר קצת עליו: השר, אורי אורבך, היה בן 54. הוא כיהן בכנסת האחרונה כשר לענייני גמלאים, מטעם מפלגת הבית היהודי. לפני הצטרפותו לפוליטיקה שירת בחיל השריון במסגרת ישיבת ההסדר שבה למד. הוא המשיך לגור בעיר ועבד בתור מורה. היה גם סופר ועיתונאי ובין היתר היה בעל טור ב"ידיעות אחרונות" וב-ynet. בינואר האחרון, הוא אושפז בבית החולים בירושלים "שערי צדק", בשל מחלה המטולוגית שממנה הוא סבל, וכאמור נפטר היום.

© עידו ארז

לדעתי, השר אורבך עשה המון למען החברה. מדובר באדם שאני כל כך מעריץ ובאמת מעריך. אני יודע שבזכות השר, הדתיים לאומיים יכולים באמת לעסוק בתקשורת וכל הכשרונות כמו עמית סגל, בזכותו. אישית, אני זוכר שהשר עשה המון בשביל אוכלוסיות רבות ואף פעם לא פחד להביע את הדעה שלו.

על פוליטיקאים רבים קשה באמת להגיד "הוא האדם הכי ישר בעולם", חוץ מהשר אורי אורבך שאיבדנו. את האמת? אני מקווה ששאר הפוליטיקאים ילמדו משהו ממנו, אולי לא את דעתו הפוליטיות אלא את האומץ והכוח של אדם כה מוכשר. ברוך דיין האמת.

תגובות