טור דעה: "תקיפת ההומלסים - למה לא לעצור דקה ולחשוב?". צילום: נועה ריינה

טור דעה: "תקיפת ההומלסים - למה לא לעצור דקה ולחשוב?"

שני בני נוער נעצרו בחשד ששדדו ופצעו שני דרי רחוב. ספיר ליפקין חושבת שמדובר באירוע חמור, וקוראת לנו להפסיק להתנהג בחוסר כבוד, ולהתחיל לחשוב לפני שאנחנו עושים דברים

המשטרה חושדת כי קבוצת נערים תקפו אמש (יום ו') שני דרי רחוב במבנה נטוש בסמוך לתחנת דלק בשדרות ירושלים ביפו. על פי החשד, שני הנערים הגיעו למבנה הנטוש ששימש לשטיפת מכוניות ויידו אבנים לעבר ההומלסים, ובכך גרמו לפציעתם.

כמו כן, שוטרי סיור ממרחב יפתח רדפו אחר הנערים הנמלטים והובילו לעצירתם. הם מצאו את ארנקו של הומלס נוסף שהתגורר באותו מבנה. על פי המשטרה, הנערים קשרו את עצמם לאירוע והם חשודים בתקיפה חמורה. הנערים יובאו הערב לדיון בהארכת מעצרם בבית המשפט. המשטרה טוענת כי נערים נוספים היו מעורבים באירוע, ולכן צפויים מעצרים נוספים.

עוד במדור החדשות של פרוגי: 

דרי הרחוב שנמצאו סבלו מחבלות בכל גופם, סבלו מדימום והיו חסרי הכרה. הוענק להם טיפול רפואי וסיוע נשימתי במקום. האחד סבל מחבלת ראש ופונה לבית החולים איכילוב, והשני הוגדר כפצוע והובל לבית החולים וולפסון, הוא כעת מאושפז במחלה הכירורגית, כאשר הוא סובל ממספר שברים, אך מצבו הנוכחי מוגדר כיציב.

אני רואה את פגיעה זו בדרי הרחוב, אשר נעשתה ע"י בני נוער בחומרה רבה, כפי שאני רואה כל מקרה אלימות אחר. אין ספק כי זה מקרה אלימות חמור של בני נוער. הדור שלנו, דור בני הנוער הצעיר במדינת ישראל פועל לא מעט בחוסר כבוד כלפי האחר, כלפי הסביבה וגורם לפגיעה והשפלה בזולת.

"אין ספק כי זה מקרה אלימות חמור של בני נוער" © צילום מסך מהטמבלר

אני מניחה שאותם ילדים ובני נוער לא מפעילים שיקול דעת ומחשבה בטרם ביצוע מעשיהם הפוגעניים ולא משתפים לפני אדם בוגר ואחראי, אשר יכול לעצור אותם לפני שהם מבצעים את אותם מעשים איומים. אני בטוחה שאותם בני נוער שמשתמשים באלימות לא מעוניינים ביחס עגום מצד אחרים, אז למה לפעול ככה? למה לא לעצור דקה ולחשוב איך אני, בתור אדם שיש לו רגשות ותחושות, הייתי מרגיש אם היו עושים לי מה שאני עושה לאחרים?

אולי אם נעצור לדקה ונחשב תחילה, כמו הפתגם שמדקלמים לכולנו מגיל צעיר "סוף מעשה במחשבה תחילה" נצליח לעצור את אותם מעשים איומים, ונצליח להיות אכפתיים יותר כלפי הזולת. אולי אנשים נראים לחלקנו מוזרים, זקנים או סתם לא מוצאים חן בעינינו, אבל אל תשכחו שזה רק מראה ואתם לא מכירים את אותם אנשים לעומק ואין ביכולתכם לדעת אם הם בתוך ליבם טובי לב ואדיבים, ובין  אם לא, לכל אדם יש זכות לכבוד.

לכולנו יש זכות שיכבדו אותנו, שלא יפגעו בנו, שלא ישפילו אותנו או יפגעו בגופנו, בבריאותנו או בחיינו ויתייחסו אלינו ביחס שוויוני ולא מפלה. אז למה צריך לפגוע בזכות של אדם ולהפר אותה?

כמובן שפגיעה באדם עלולה להוביל לפתיחת תיק פלילי ועונש גם בגיל צעיר, כאשר כל ילד שמלאו לו 12 שנים כבר נושא באחריות הפלילית. חבל לפגוע בעצמנו ולהוביל למעשה כזה שיפגע בנו בעתיד, כשנרצה להיות בתפקיד בכיר בצבא או להתקבל לעבודה טובה ולא ירצו לקבל אותנו. אני מאמינה כי ילדים, נערים או כל אדם בכל גיל מגדול ועד קטן שפוגע באחרים גורם לעצמו להרגשה איומה, שיכולה ללוות אותם חודשים רבים, שנים ארוכות או אפילו כל החיים.

לסיכום, במקום לסבך את עצמנו, ובמקום לפגוע בנו ובקורבן כאחד, אני קוראת לכולכם לגלות יותר אכפתיות כלפי הזולת ולהשתדל להיות אנשים טובים יותר, סובלניים יותר ואכפתיים יותר, רק כך דור העתיד ישתפר ויוכל להוות דוגמה לדורות הבאים.

 

תגובות