דעה: "כל מי שחי במדינה הזאת ויכול לשרת - חייב לשרת". צילום: דובר צה"ל

דעה: "כל מי שחי במדינה הזאת ויכול לשרת - חייב לשרת"

הממשלה החדשה מושבעת היום, וחוץ מביטול החוק שמגביל את מספר השרים היא גם מתכוונת ככל הנראה לבטל בעתיד את חוק השיוויון בנטל שעבר בכנסת הקודמת. שירה טרץ מתנגדת לביטול החוק: "אני חושבת שחייבים לשרת ולתרום למדינה בדרך כלשהי, כולם בלי יוצא מן הכלל"

בתקופה האחרונה, מדברים על חוק השוויון בנטל פעמים רבות. מי שלא שמע או לא יודע במה מדובר, אז חוק השוויון בנטל הוא חוק שמטרתו היא גיוס חרדיים. לפני שאושר החוק רוב החרדים במדינת ישראל לא גויסו לצה"ל. את החוק הזה הציע ח"כ יאיר לפיד והחוק אושר בפברואר 2014, אבל אחרי שנה וחודשיים בלבד הכנסת נופלת והחוק מתבטל על ידי הליכוד.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

במדינת ישראל יש חוק עקרוני והוא גיוס לצה"ל. כל נער או נערה בגיל 18 מתגייסים לצה"ל, מגנים על התושבים במשך כמה זמן שהמסלול שבחר בו דרש, ואז הוא משתחרר ובמשך כל שארית חייו אחרים יגנו עליו. זאת התבנית של המדינה אתה תורם קצת ובכל שאר הזמן אתה מקבל הגנה. זה המחיר של לגור בישראל, אבל החרדים על פי הדרישות של החרדים במשא ומתן קואליציוני, הם לא צריכים לשלם את המחיר הזה.

© עידו ארז

אותי באופן אישי זה מקומם. אני אולי עוד לא שילמתי את חובי למדינה, אבל כל המשפחה שלי כן התגייסה ושירתה את המדינה, חלק בתפקידים נחשבים יותר חלק בפחות. אבל זה לא משנה - הם שירתו. אני חושבת שחייבים לשרת ולתרום למדינה בדרך כלשהי, כולם בלי יוצא מן הכלל. כל מי שחי במדינה הזאת ויכול לשרת חייב לשרת.

האנשים שמתוסכלים בעיקר מההחלטה לבטל את החוק, הם החיילים שמשרתים או אלה ששירתו כבר. הם מרגישים שניצלו אותם, ולא נותר לי אלא להסכים איתם. אותם האנשים שמרו על המדינה בידיעה שברגע שהם יגמרו את השירות אחרים יגנו עליהם, מגלים ששוב הם צריכים לשאת בנטל לבד ושהחרדים שקיבלו הגנה לא יחזירו להם את ההגנה הזאת.

© אבישג שאר-ישוב

טוב עשו אנשים שלא מוכנים לשתוק על ביטול החוק והחליטו לעשות מעשה. הם פתחו עמוד בפייסבוק תחת הכותרת "שוויון בחובות - שירות לכולם". מטרת העמוד היא להחזיר את החוק. מה שהם עושים כדי להחזיר את גיוס החרדים הוא לבקש מחיילים להעלות תמונות שלהם במדים ולרשום בתמונות "אם אני משרת למה לא כולם?". לדעתי, היתרון בתמונה היא שהיא באמת שווה אלף מילים כך שהמסר עובר בקלות ובמהירות. לדף הפייסבוק עלו כבר תמונות רבות לא רק מחיילים אלא גם מאנשים שהשתחררו משירות צבאי.

אני מצדיעה לאנשים שפתחו את הקבוצה הזאת. הכי קל זה ללכת ולעשות רעש מול בית ראש הממשלה אבל הם בחרו בדרך הקשה, להעביר את המסר החשוב שלהם בלי אלימות. אני באופן אישי מעריכה אנשים כאלה שלא שותקים, אבל גם לא צועקים. וזה שהם לא צעקו זה לא אומר שלא כדאי להקשיב למה שיש להם להגיד.

 
תגובות