דעה: ״חוקים לרוכבי האופניים החשמליים - האם זה מספיק?״. צילום מסך Tumblr

דעה: ״חוקים לרוכבי האופניים החשמליים - האם זה מספיק?״

אחרי מספר לא קטן של תאונות דרכים בין רוכבי אופניים חשמליים להולכי רגל שהותיר רבים מהם פצועים, הוחלט להגביל את גיל הנסיעה ל-16 ולחייב הוצאת רישיון. שיר רגב בטור אישי: ״החוקים יעזרו להפחית את מספר הנפגעים - אך האם זה יעצור את כולם?״

אחרי שורה של תאונות קשות בהם הולכי רגל נפצעו מפגיעות אופניים חשמליים המליצה היום משטרת ישראל על חוקים חדשים במטרה להגביל את הרוכבים ולשמור על הציבור מפני הסכנה החדשה. המשטרה ממליצה שמעתה הנוסעים באופניים החשמליים יחויבו להיות בני 16 ומעלה. בנוסף, עליהם לעבור סדרת מבחנים כדי לבדוק האם הם כשירים להוציא ולהוציא רישיון מיוחד עבור האופניים עצמם.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

© אורן קאן

אני חושבת שהגבלות אלו יתרמו המון בשטח, בין היתר על ידי הפחתה של כמות הנפגעים. אך ברמת העיקרון, חוקים אלה עדיין לא מספיקים. בדומה למכונית, גם לאופניים החשמליים יש מנוע, דבר שהופך אותם לכלי רכב מסוכן לא פחות, ושמעצים את רמת החשיבות שיש לתת לו, הן בהתייחסות הכללית, והן ברמת ההגבלות שמטילים עליהם. אי אפשר לתת לילד בן 16 לנהוג בכלי רכב שאינו בטיחותי אף יותר ממכונית, שכן אין בו חגורה והוא איננו ממוגן בעזרת גג או כריות אוויר.

מתקדמים אל עבר הצעד הבא?
המשטרה ממליצה: אופניים חשמליים ברישיון בלבד
עומרי גורן
לאחר תאונות רבות אשר גרמו לפציעתם של הולכי רגל, המשטרה מנסה לשים קץ לתופעה. על פי ההמלצה של מפקד אגף התנועה, יערכו מבחני רישוי לרוכבי האופניים, רישיון גם לאופניים עצמם והגבלה על גיל הרוכבים - גיל 16

עוברי אורח רבים כבר נפגעו מהתנגשויות ישירות ביניהם לבין הרוכבים, ונראה שהאיום לא עומד להסתיים בקרוב, משום שלמרות המלצות המשטרה, בני נוער רבים מתחת לגיל המותר ממשיכים לרכוב אופניהם החשמליים, לעיתים קרובות אף עולים על המדרכה או נוסעים נגד כיוון התנועה ומשבשים אותה.

בעיניי, רכיבה על אופניים חשמליים זוהי סכנה ברורה ומוחלטת שאסור להתעלם ממנה. אני חושבת שנכון להשקיע את כל המאמצים לעצור אותה, לפני שיקרה אסון בלתי הפיך שישנה את רמת התודעה. אני רואה לנכון להגביל את גיל הרכיבה כך שיהיה זהה לגיל הוצאת רשיון לרכב פרטי, לערוך מבחנים קפדניים לקבל רישוי לרכיבה ולוודא שכל נוסע ונוסע יהיו אחראיים מספיק. חשוב גם להקפיד שהנוסעים לא ירכבו כנגד התנועה או יסיעו חברים במקומות שאינם מיועדים לכך. נסיעה לא זהירה היא מגיפה שאפשר לעצור בעזרת אכיפה נכונה, ולמנוע את האסון הבא, בזמן.

תגובות