המלצת המשטרה: אופניים חשמליים ברישיון בלבד. צילום: מוטי קמחי

המלצת המשטרה: אופניים חשמליים ברישיון בלבד

לאחר תאונות רבות אשר גרמו לפציעתם של הולכי רגל, המשטרה מנסה לשים קץ לתופעה. על פי ההמלצה של מפקד אגף התנועה, רוכבי האופניים יעברו מבחני רישוי, והרישיון יינתן מגיל 16 בלבד.

הסוף לתאונות? בעקבות שורה של פציעות קשות, המשטרה ממליצה על החמרה קשה בתקנות האופניים החשמליים. המשטרה ממליצה על מבחני רישוי לרוכבי האופניים, רישיון גם לאופניים עצמם והגבלה על גיל הרוכבים - גיל 16 ומעלה. ההמלצות הן של מפקד אגף התנועה במשטרה, ניצב ירון בארי.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

ההמלצות באות לאחר עלייה חדה בפגיעות של רוכבי אופניים בכל רחבי הארץ. אלו קורות בעיקר בגלל מיעוט בשבילי אופניים, אשר גורמים לרוכבים לרכב על המדרכות. פגיעות אלו עלולות להסתים אף במוות, כך קרה במקרה של אנטוניו רעיה מגבעתיים, שנדרס על ידי רוכב אופניים בתל אביב בתחילת השנה. הפוגע לא נתפס עד היום. גם גילם הצעיר של חלק מהרוכבים, עלול להוות גורם סיכון משמעותי מאוד.

© צילום: מוטי קמחי

באגף התנועה אמרו הבוקר לYnet כי מדובר בכלי רכב שבו נוהגים ילדים ונערים וכי חנויות למכירה ולתיקון האופניים החשמליים משדרגות את האופניים לנסיעה מהירה יותר. "מדובר בכלי רצח על הכבישים ויש להסדיר את האכיפה. השוטרים יאכפו את הנושא בעבירות מסכנות חיים ואילו פקחים של העיריות יאכפו עבירות קלות יותר".

תגובות