טור אישי: ״איראן עושה מאיתנו צחוק, אנחנו בסכנה״. צילום מסך טאמבלר

טור אישי: ״איראן עושה מאיתנו צחוק, אנחנו בסכנה״

בעוד שברחובות איראן חוגגים, בארץ עדיין חוששים מההסכם שיותיר בידי איראן חלק ניכר מיכולותיה הגרעיניות ויסיר ממנה את הסנקציות שחנקו את כלכלתה. ספיר ליפקין בטור אישי: ״אנו נאלצים לשמוע בכל פעם על איום או החלטה שמעמידה אותנו, האזרחים, בפחד מהעתיד לקרות״

"הישג היסטורי לאיראן מול הסכם רע ומסוכן לישראל", כך שמענו לא אחת לאחרונה בכלי התקשורת השונים בעקבות ההכרזה הרשמית בווינה על הסכם הגרעין, שאף אושר פה אחד ע"י מועצת הביטחון. אין לי ספק שהסכם זה מציב מכשול לא פשוט עבורנו - מדינת ישראל. בעוד שהעולם נהפך למקום טוב יותר עבור איראן עם הסרת הסנקציות הכלכליות הוא הולך ונעשה מקום גרוע יותר במפה הביטחונית, עבורנו.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

הודות להסכם איראן תקבל מאות מיליארדי דולרים ב-15 השנים הקרובות, סכום כסף נכבד שאיתו היא לא תחזק את התשתיות, הבריאות או את מערכת החינוך, אלא תשתמש בהם למטרה הרבה פחות חיובית ממה שנדמה: חיזוק הטרור כלכלית, שתגרום באופן ישירה למשכת התפשטותו והגברתו ככל שניתן, בין אם באזור מזרח התיכון ובין אם בעולם כולו.

© Tumblr

אי אפשר להכחיש שכאשר מעלים את המילים "טרור" ו"איראן", ישראל תופסת, מרצון או מחוסר ברירה, את תפקיד הקורבן המרכזי בעניין. אנחנו, כארץ פצפונת בין מדינות גדולות, כמו גמד שמוקף בענקים, ושבכל פעם נאלצת לשמוע על איום או החלטה שמערערת את הביטחון שלה ומעמידה אותנו, אזרחיה, תחת סכנה רחבת היקף ופחד מהעתיד לקרות.

אין אפשרות להתעלם מסעיף נוסף בהסכם שמעניק לאיראן יתרון עצום: קבלת התרעה של עד 24 ימים לפני ביקור הפקחים. אפשרות כזו מראה בעיניי חוסר רצינות בנושא לחלוטין. תעלו בדמיונכם מקרה בו איראן זוממת פרויקט עצום, אשר ברגע קבלת התרעת ביקור הפקחים היא מעלימה אותו מיד. לא השגנו בעניין הזה דבר מלבד לסייע לאיראן ולתת לה אפשרות להיות שלווה יותר עם קבלת התרעה מבעוד מועד. זה עושה מאיתנו צחוק, זה אותו דבר כמו לא לפקח כלל.

איפה אנחנו בסיפור?

נכון, אנחנו עוד צעירים. בני נוער מוטרדים יותר מבחינות מאשר מהגרעין האיראני. אבל אני סבורה כי עלינו לדעת להסתכל על הנושא מנקודת מבט אחרת ולהיות תמיד להסתכל קדימה,  אל העתיד. עלינו לעצור מדי פעם לרגע ולחשוב על המדינה כולה: מה מטריד אותה, או מנגד, מה צריך לשנות כדי לפעול לטובתה?

אני בטוחה שאם הדור של היום ילמד להסתכל על הדברים באופן מיטבי ויפעל ככל שביכולתו על מנת לשפר את המצב המדאיג, בין אם לשוחח עם מכרים ברחבי העולם ולא לתת להם להיות מושפעים מהדעות הגזעניות על ישראל או לגרום לעוד חברים בסביבה להתעניין בנושאים שמעבר לשגרה שלנו כבני נוער, נוכל לפעול לשיפור המעמד הבין לאומי של הארץ, בעיניי שאר העולם.

© Tumblr

 

תגובות