להסתכל על החג אחרת: "ראש השנה למתנות" . צילום: שנהב דעבול

להסתכל על החג אחרת: "ראש השנה למתנות"

בשביל רובנו, החגים הקרובים הם בעיקר עוד סיבה לארוחה משפחתית והרבה אוכל. הרב שלום מלול, בטור מיוחד לקראת החג, מציע לכם להסתכל על החג קצת אחרת. חג שמח!

"נותנים לך – תיקח", כך אומר משפט חכם עתיק. יש מלא חכמה במשפט הזה. קיבלת משהו, נתנו לך, אל תשאל יותר מדי. פשוט תיקח.

ראש השנה הוא מתנה ענקית. מתנה שהיא מעל לשכל ולהבנה. בראש השנה ניתנת לכל אדם פרטי ולכל אומה באופן כללי, את הזכות והאפשרות להשתנות. לנקות מדפים. לסיים ספירת מלאי של שנה שחלפה, ופשוט להתחיל מחדש. להתחיל מחדש זאת אומרת, שאם טעינו בדרך, ניתנת לנו ההזדמנות לחשב מסלול מחדש. איזה כיף זה. לא צריך להמשיך ללכת בדרך הלא נכונה והלא טובה לפעמים. יש צ'אנס לחשב את המסלול האישי והכללי, ולחזור אל הדרך הנכונה והמקורית. אל הדרך הישרה שיהודי וכל אדם אמור ללכת בה.

עוד מחדשות הצעירים והנוער הכי חמות שיש בערוץ החדשות של פרוגי:

אחת הבעיות אצל האדם היא - השקיעה בעצבות. השקיעה בכישלון. "אני לא שווה... אין לי סיכוי... אני מקרה אבוד... אין לי תקנה...." אלו משפטים שעוברים בראש של אדם שבחר בדרך הלא נכונה. טעה. נכשל. או אז מגיע המיליונר הזה, שעובר לידך ורואה אותך עצוב ומהורהר, והוא פונה אליך מיוזמתו ומציע לך את עסקת חייך. "קום על הרגלים, קח כסף או כל משאב אחר שאתה צריך. מחוק את הטעויות שעשית ותתחיל מחדש. קדימה זוז....." וואווו, איזה חלום נכון?

© shutterstock

אז זהו, שזה לא חלום. זה קורה בכל חודש אלול, זהו רגע השיא הגדול בראש השנה, זה עיקרם של עשרת ימי תשובה. וזה שיא שיא השיאים ביום הכיפורים. בא מלכו של עולם, ניגש אל קרוץ החומר – בשר ודם, ומציע לו לתקן, מציע לו להשתנות, מציע לו למחוק את כל החובות והטעויות שעשה, מציע לו להרים את הראש ולחייך. והוא, המלך – האל הרחמן והאוהב ישלם עבורנו את הקנסות או ימחק לנו את כל החובות.

אז מה צריך בשביל שהחלום הזה יתגשם, לא הרבה... בראש ובראשונה לרצות להשתנות. לרצות לעזוב את הדרך הלא נכונה. אח"כ להרים את הראש ולהסתכל את המלך הגדול, ורק להגיד לו "אני רוצה לפתוח דף חדש", "אני חוזר לנסוע לעבר היעד". הקב"ה כבר יעשה את כל השאר עבורך. אתה רק צריך לומר לו שאתה באמת רוצה. ולהתכוון לזה. ואם אתה רוצה את המתנה הזו, אבל קשה לך להגיד את זה, או שקשה לך למצוא את הכוחות להבין איך עושים את זה... אל דאגה – קפוץ לאמירת הסליחות בימי אלול. שמע תקיעות שופר של חודש הרחמים והסליחות. תזמזם לך פיוט של תשובה. תנצל את הרגעים הגדולים. אתה כבר תתעורר. זה יגע בך בנקודה פנימית כזו, שאי אפשר להבין איך. אתה רק צריך לרצות. והנה הגוף שלך ילחש לך: "מחשב מסלול מחדש".

© נועה ריינה

אז - "נותנים לך – תקח". איזה כיף לקבל מתנה שכזו. איזה כיף לקבל הזדמנות של פעם בחיים. איזה כיף לקבל סליחה וחנינה משופט כל הארץ. נצל אותה. ראש השנה זו מתנה ענקית. אז אל תפספס. חבל לחכות לשנה הבאה.

שנה טובה ומבורכת!

הכותב הוא ראש ישיבת בני עקיבא לפיד מודיעין

 

תגובות