טרנד: בתי עסק רבים מעניקים הנחות לחיילים. צילום מסך מפייסבוק

טרנד: בתי עסק רבים מעניקים הנחות לחיילים

חיילי צה"ל נתקלים בהרבה אהבה מצד החברה הישראלית וגם מבתי העסק בארץ. אנו שומעים על אנשים שתורמים ומתנדבים למענם, על ילדים ששולחים להם ברכות ובעיקר על בתי עסק רבים שמעניקים להם הנחות רבות. "אתם חיילים ששומרים על המדינה ומקריבים את חייכם בשבילנו והמעט שאנו יכולים לתת לכם זה ארוחה ללא תשלום"

על חשבון הבית: הערכה, כבוד והערצה רבה לחיילי צה"ל היא תופעה ידועה במדינה שלנו. לאחרונה, התופעה הזו מתרחבת ואנו שומעים על בעלי עסק רבים, בדרך כלל מסעדות, המעניקים לחיילים הנחות רבות או אף פוטרים אותם מתשלום. דפי הפייסבוק:  "חיילים מצייצים" ו"פז"ם", שמיועדים שניהם לחיילים מפרסמים מדי יום סיפורים כאלו. פעם זו מסעדת המבורגרים, פעם בר או סתם בית קפה.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

התופעה כמובן לא חדשה. זה שנים רבות שבתי עסק מעניקים הטבות והנחות שונות לחיילים. במבצע צוק איתן האחרון אף נערכו מבצעים רבים של איסוף מזון למען החיילים שנמצאים בשטח. עמודי הפייסבוק המיודעים לחיילים נוהגים לפרסם גם מודעות שונות של בתי עסק שמזמינים מראש חיילים לקבל הנחה מסוימת בארוחה או בקבוקי מים בחינם כדי, בין היתר, להפיץ את הבשורה. 

מול התחנה המרכזית באילת.איזה כייף לראות שיש אנשים כאלה...Atar Schwarts

‎Posted by ‎חיילים מצייצים‎ on‎ חמישי 10 ספטמבר 2015

כך למשל, מסעדת "הדסון" ברמת החייל זכתה לתשבחות בדף הפייסבוק "חיילים מצייצים". כמה חיילים שנכנסו למסעדה, נהנו משירות אדיב ולהפתעתם, כשביקשו את החשבון, גילו שהוא בוטל והכל על חשבון הבית. "רק רצינו להגיד תודה מקרב לב לצוות המסעדה ולמי שהגה את הרעיון, זה לא ברור מאליו ריגשתם אותנו מאוד ועשיתם לנו את השבוע!". ענבר מזרחי ויניב לוי, חיילים, שישבו בבית קפה "הלל" שבירושלים, שמחו לגלות שעל החשבון שלהם נוספה שורה קטנה בכתב יד "היום זה עלינו, יום טוב״. 

© צילום מסך פייסבוק

לא חסרים סיפורים כאלו, שבהם אנשים רבים, בתי עסק או בודדים, מעניקים לחיילים, מכל הלב, בלי רצון לתמורה כלשהיא. במסעדת "אגאדיר" בהוד השרון, הסבירו לכמה חיילים מדוע הם בחרו להעניק להם ארוחה שלמה בחינם, למרות שאלו יתעקשו לשלם "אתם חיילים ששומרים על המדינה ומקריבים את חייכם בשבילנו והמעט שאנו יכולים לתת לכם זה ארוחה ללא תשלום". גם יוסף דהן וחבריו יצאו לאכול במסעדת "זיגל" שברמת הגולן, המנה התעכבה והוא הלך לבדוק במטבח מדוע זה קורה. כשהבין הטבח שהם חיילים הוא מיד פסק שהחשבון ישולם על חשבון הבית. דהן כתב בפוסט שפירסם לאנשים כאלה מגיע שהמסעדה שלהם תהיה מלאה תמיד.

© צילום מסך מפייסבוק

אבל מי דואג לפרסום הזה? ברוב המקרים, החיילים עצמם מפרסמים את המסעדות כדי להשוויץ בדבר או, למרבה הפלא, כדי באמת לפרגן. זוהי כמובן לא תופעה ייחודית - חיילים מקבלים הטבות שונות שעושות להם טוב על הלב מבתי עסק בכל מיני מקומות וכבר מספר שנים אבל אף פעם לא ממש שמענו על זה. פתאום נראה כאילו התופעה מאוד רחבה. 

הפעם זה עליהם. קפה הלל
הפעם זה עליהם. קפה הלל © צילום מסך מפייסבוק

נראה שבעידן שבו ניתן לפרסם סטטוסים ולהפיץ אותם בכל רגע נתון, בתי העסק האלו מקבלים במה יותר רחבה ומקבלים גם פרסום כמעט בחינם כמו שהטוקבקיסטים טוענים. יכול להיות כי בסופו של דבר, הכל עניין של אינטרסים כמו בפוסט שפורסם על בר "שי – שה" באשדוד שהעניק הנה של 79 שקל לחיילים שבילו במקום, כתב אחד הגולשים: "בעל המקום קיבל אחלה פרסום במחיר של 79 שקל, איש שיווק טוב!״. 

 



 
תגובות