פארק שעשועים: חוויה מרגשת או זיכרון שמנסים לשכוח?. צילום: shutterstock

פארק שעשועים: חוויה מרגשת או זיכרון שמנסים לשכוח?

פארקי השעשועים מהווים חלק בלתי נפרד מן הילדות של כולנו, אך לאחרונה עולים לסדר היום מקרים, שבהם ילדים ובני נוער יצאו מפארק השעשועים עם זיכרון קצר אחר. האם גם להם מגיע ליהנות מבלי שימנעו מהם את החוויה הזאת? מיכל ארבל חושבת כי חד משמעית כן • טור דעה

פארקי השעשועים ברחבי העולם הם מקומות בילוי שמטרתם, מלבד הפאן הרגעי, גם ליצור לנו חוויות וזכרונות טובים לעוד הרבה שנים קדימה. אך לצערנו לא תמיד מדובר בזיכרונות טובים. לאחרונה, התקשורת העלתה לסדר היום שורה של מקרים, בהם אנשים עם מוגבלויות נתקלו בתגובה שלילית כשרצו לעלות על המתקנים. האם מגיע להם ליהנות בפארקי השעשועים כמו כולם? חד משמעית, כן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

גם להם מגיע ליהנות בפארקי השעשועים מבלי שימנעו מהם את החוויה הזאת. הרי לכל אחד מאיתנו יש בעיה בחיים, לאו דווקא פיזית וכולנו רוצים שיתייחסו אלינו בכבוד ובהערכה. אף אחד מאיתנו לא מושלם, אז למה אנחנו לא יכולים לקבל זה את זה ולמצוא פתרונות יצירתיים כדי לחזק אדם אחר ולסייע לו, לפחות כמו שהיינו שרוצים שיעזרו לנו?

"גם להם מגיע ליהנות" © צילום מסך מהיוטיוב

כשנחשפתי באמצעי התקשורת לסיפורים על ילדים ונערים עם מוגבלויות שלא יכלו לעלות על המתקנים נזכרתי בחווית הילדות הקסומה שפארקי השעשועים היוו עבורי. תמיד התרגשתי לקראת הביקור בהם וחיכיתי לרגע שארוץ לכיוון המתקנים, ואבלה שם יום שלם. התעצבנתי לגלות שישנם ילדים ונערים שנלקחה מהם החוויה הזאת רק בשל היותם בעלי מוגבלות. אכזב אותי שהם לא יכולים ליהנות מבילוי שנראה מעט מובן מאליו, אך הוא ממש לא. אם אני התאכזבתי - חשבו מה אותם ילדים מרגישים. 

אתם בטח קוראים זאת כשחלקכם מסכימים עם הכתוב וחלקכם פחות, כאשר רובנו לא נעשה עם זה דבר. אבל למעשה, אנחנו יכולים לעשות הרבה אם רק נרצה. אומנם אנחנו לא מנהלי פארק שעשועים ורובנו גם לא מבינים גדולים במתקנים או בדרך שבונים אותם, אך זה לא אומר שאנחנו לא יכולים להושיט יד. אם גם אתם תבלו בפארק השעשועים או בכל מקום ציבורי אחר ותתקלו במקרה דומה - תוכלו לעמוד לצד אותו האדם, לתמוך בו ואפילו להחליף מילים מול האחראי של אותו המקום. יש לכם את היכולת לעזור לאותו האדם לקבל זכות שווה ולמנוע מכל אפליה שכזאת לקרות.

"מפה והלאה - זה בידיים שלכם" © צילום מסך מהיוטיוב

אז לפני שאתם יוצאים מהכתבה הזאת וממשיכים בעיסוקים הרגילים שעל סדר היום שלכם, קחו לכם כמה שניות ודמיינו את עצמכם או את האחים הקטנים שלכם במקום אותו ילד, שמתרגש כל כך לעלות למתקנים עד שהוא מגלה שהוא לא יכול לעלות עליהם, או במקום אותה ילדה שאומרים לה: "זה לא בשביל ילדות כמוך". עכשיו אתם יכולים להמשיך בסדר היום שתכננתם לעצמכם, מפה והלאה - זה בידיים שלכם.

תגובות