בעקבות האונס של בת השבע: "מעשה מזעזע בפני עצמו". צילום: אילוסטרציה fotolia

בעקבות האונס של בת השבע: "מעשה מזעזע בפני עצמו"

ביממה האחרונה, כולנו הזדעזענו כששמענו על האונס שעברה ילדה בת שבע, על ידי מנקה פלסטיני שעובד בבית ספרה, אך האם המעשה היה חמור פחות אם התוקף לא היה פלסטיני? • טור דעה

ביממה האחרונה, אין אחד שיכל לפספס את המקרה המחריד בו איש נקיון - פלסטיני, העובד בבית ספר יסודי אנס בצורה מזעזעת ילדה בת שבע. אנו נכנס לפרטים עמוקים יותר, כי נכון - רוב האנשים מכירים את המקרה בתיאורו בלבד, אבל כשנכנסים לעומק אפשר להבין עד כמה באמת הסיטואציה הנ"ל חמורה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

התוקף, טיפח עם הילדה קשר יחסית "טוב" ודאג להביא לה ממתקים, באחד הימים - לאחר שכנראה לילדה כבר היה אמון בו (כי הרי היא ילדה קטנה ותמימה, האם מי שדואג "לשמח" אותה ולהביא לה ממתקים יכול להיות אדם רע בעיניה?), הוא הוביל אותה לבית הנמצא באזור תוך שהחזיק בכוח בידיה, (ראוי לציין שיחסי הכוחות אינם שווים, ילדה בת שבע מול גבר שיכול להיות אבא שלה) אנס אותה ושחרר אותה לביתה. על פי דברי הילדה, זה לא היה רק הוא בחדר, היו עמו עוד שני פליסטינים שככל הנראה גם קשורים לבית הספר.

בית ספר הפסקה
 © צילום: fotolia

אני חוזרת וקוראת את כל המאמרים, כל התגובות וכל טענות אנשי הציבור. בכולם, דואגים להזכיר שהתוקף הוא פלסטיני, שהשותפים למעשה הם פלסטינים ואני שואלת את עצמי, אם התוקף היה יהודי ישראלי, האם המעשה היה פחות חמור? חד משמעית לא. בכל זאת, מדובר פה על ילדה בת שבע, כל עולמה מלא בחלומות, שאיפות, דמיונות וחיוכים. האיש הזה, לקח את כל התמימות של הילדה והיא ככל הנראה כבר לא תחזור לעצמה. 

אולי היה מעורב פה רקע לאומי, אבל לא צריך להתעסק רק בזה. כאשר אנו מתעסקים בעניין של רקע לאומי, אנחנו למעשה מכלילים לתוכו את כל הפלסטינים. מעשה של אדם אחד, לא צריך להשפיע על קבוצה שלמה, אין זה אומר שכל הפלסטינים רעים. במידה והתוקף היה יהודי, האם היינו מכלילים את כל היהודים? שזה בערך יותר מחצי מתושבי מדינת ישראל? אני בטוחה שלא.

© Fotolia

המעשה הזה, הוא מעשה מזעזע בפני עצמו. כל אונס הוא מזעזע, אבל לאונס הזה יש עוד כמה משוואות שהפכו אותו למזעזע ואכזר אפילו יותר. המשוואות האלו הן לאו דווקא שהתוקף היה פלסטיני, אלא הן העובדה שזה היה מעשה מתוכנן, כי איזו עוד סיבה יש למנקה בית ספר להביא לתלמידה ממתקים? נוסף לדבר הזה, הילדה גם התלוננה שכואב לה ושהיא רוצה לחזור הביתה, התוקף עשה בה כרצונו ללא טיפת רחמים, ואם זה לא מספיק - בסיטואציה עוד נכחו שני עדים נוספים, שיש סיכוי לא קטן שמכירים אותה ועובדים בבית הספר שלה. הם ראו את מה שנעשה לה, ובכל זאת בחרו לתת לזה יד ולא לעצור את זה. אני מאמינה שצריך לתת לזה את המקום של מעשה נורא שנגרם לילדה בת שבע, שישפיע עליה כנראה גם בגילאים מבוגרים, שיותיר בה צלקת ולא לתת את הדגש לזה שפלסטיני ביצע את המעשה. עצם העובדה שמעשה כזה שפל ואיום נעשה הוא מזעזע ולא עולה על הדעת לכשעצמו, ואם בכל זאת מדובר במעשה על רקע לאומי - יש פה עליית מדרגה חמורה ללא ספק. אך עם או בלי ייחוס לאומי - יש לייחס למקרה את אותה החומרה.

תגובות