נערים יצרו משחק קופסה המשלב בין לקויי ראייה לילדים רואים. צילום: מוטי זאבי

נערים יצרו משחק קופסה המשלב בין לקויי ראייה לילדים רואים

בכל בית יש לפחות משחק קופסה אחד, בו כל המשפחה משחקת יחד. לצערנו ישנם אנשים לקויי ראיה ובעלי מוגבלויות אחרות, שאינם יכולים לשחק במשחקי קופסא יחד עם אנשים בלי מוגבליות, ובדיוק בשל כך הומצא המשחק הבא - אשר משלב בין אנשים בעלי מוגבליות לבין אנשים ללא מוגבלויות

ישראל היא בין המדינות עם ריכוז הסטארטאפים הגבוה בעולם, ולולא המצאות כמו דודי שמש עגבניות שרי ודיסק און קי חיינו היו נראים לגמרי אחרת, על כן כששומעים על קבוצת בני נוער ישראלית ההולכת ליצג אותנו בתחרות בינלאומית של יזמים צעירים ולהציג שם את המיזם שלהם, זה בהחלט מסקרן מה הם המציאו. ראיינו את נועם ואביטל מכיתה ט' בבית הספר "ראגר" בבאר שבע אשר מיזמם זכה לייצג את ישראל בתחרות זו.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:


ספרו לנו על התחרות

"זו תחרות של פרויקט 'יזמים צעירים-עושים עסקים' בישראל, כל קבוצה מפתחת רעיון שצריך לפתור בעיה חברתית או בעיה כלשהי, והקבוצה הכי טובה מנצחת", מספרת לנו נועם.

אז מה המשחק שלכם בעצם?

"זה בעצם משחק קופסה שמשלב בין ילדים עיוורים לקויי ראייה לבין נערים רואים, כך שהמשחק הוא בעצם שיוויוני ופותר בעיה חברתית מאוד גדולה. הרי לעיוורים וללקויי ראיה יש רק משחקים שמתאימים רק להם אבל אין שום משחק שמשלב ילדים רואים יחד עם הילדים העיוורים ולקויי הראיה, אז מה שעשינו זה לגרום לכולם לשחק ביחד, זאת המטרה שלנו" מסבירה אביטל.

© מוטי זאבי

איך עלה לכם הרעיון למשחק?

"לאביטל יש בן דוד לקוי ראיה, והוא רצה לשחק עם אחיות שלה והם לא מצאו שום משחק משותף שמתאים לכולם. וככה בעצם הגענו לרעיון של להמציא משחק שיכול לשתף בין כל האוכלוסיות" מספרת נועם.

האם נקלעתם לקשיים מסוימים בהוצאת הפרויקט לפועל? 

נועם: "כן ברור - תמיד בדרך יש קשיים, היו אנשים שניסו להוריד אותנו כי הרעיון בהתחלה לא היה מושלם והוא לא היה 100 אחוז. תמיד ניסינו לשפר אותו ולגרום לו להיות הכי טוב שיש".

אביטל: "כשכבר כן הגענו לרעיון הסופי שלנו, שזה בעצם מה שציינתי מקודם, היה לנו קשה להשיג מימון וגם הדרך להפוך את המשחק לנגיש לא הייתה קלה. יש מלא דרכים שאפשר להשתמש בהם וניסינו בעצם למצוא את הדרך הכי טובה" אביטל אף מסבירה לגבי הדרך בה מתנהלת התחרות: "בהתחלה יש תחרות מחוזית רק במחוז שלנו (אנחנו בדרום) - אצלנו השתתפו 20 קבוצות, אחר כך עוברים לתחרות ארצית ששם היו מולנו עוד שמונה קבוצות", יתר על כן אביטל מציינת: "בסך הכול יש 170 קבוצות אשר מתוכן זכינו במקום הראשון".

© מוטי זאבי

ולסיום איך אפשר להצטרף לתחרות הזו במידה וקוראינו יתעניינו בכך?

אביטל עונה: "קודם כל צריך את הביטחון העצמי הזה, באמת כדי ליזום דברים וצריך להיות בן אדם שאוהב לעסוק בדברים האלה, אוהב ליזום ושאכפת לו".

התכנית "יזמים צעירים - עושים עסקים" מיועדת לצעירים בני 14-16, יזמים בנפשם שחושבים 'מחוץ לקופסא', והיא פועלת בכל רחבי הארץ באמצעות 150 קבוצות המשלבות כ-3,500 תלמידים. היזמים הצעירים מקימים הלכה למעשה חברת סטארט-אפ, ובתוך כך נחשפים לתהליכי ייצור ומתנסים בפיתוח מוצר חדשני, בשיווק, במכירות ובניהול כספים. בתום התכנית הם מפרקים את החברה, מחלקים רווחים (במידה והיו), או מחליטים על מתן תרומה לקהילה. בנק לאומי תומך בפרויקט מזה כשני עשורים, הן באמצעות הנחיה וליווי מקצועי של קבוצות היזמים הצעירים על ידי עובדי הבנק, והן באמצעות תרומה לפרויקט.

© מוטי זאבי
תגובות