"מחקתי את חשבון האינסטגרם שלי והרגשתי הקלה". צילום: gettyimges.IL/Carl Court

"מחקתי את חשבון האינסטגרם שלי והרגשתי הקלה"

במציאות בה קשה להתנתק מהרשתות החברתיות, צריך להיות אמיץ כדי לעשות את הצעד. כתבתנו, נוי מוסלם, מחקה את חשבון האינסטגרם שלה וסיפרה על ההרגשה

האינסטגרם הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו. אנחנו מעלים סטוריז בלי הפסקה, לפעמים תמונות ללא מטרה כלשהי, אפשר לראות תכנים מצחיקים, רציניים ומעוררי השראה. עם כל הטוב שבדבר, מחקתי את האינסטגרם שלי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי

פלטפורמת האינסטגרם מביאה תכנים טובים כמו מימס מצחיקים לגבי לימודים, מאורעות חשובים שקרו באותו יום או סתם סרטונים שנוגעים לכל אחד מאיתנו בחיי ביומיום. אך לפעמים כל הטוב הזה יכול להשפיע לרעה בכמה מובנים: כשנמצאים בתוך בועת האינסטגרם, קשה מאוד להיפרד מזה, יש מין תחושה שאם לא בודקים או "מרפרשים" את האינסטגרם, פספסת משהו שיכול לשנות עולמות.

האינסטגרם הוא התמכרות לכל דבר, והוא כלול בתוך ההתמכרות לטלפון הנייד שלנו. ההתמכרות הזו פוגעת בפן החברתי והלימודי בעיקר. רובנו נמצאים בטלפון גם במהלך השיעורים כדי להתעדכן בסטורים ולתייג חברים בתכנים.

© fotolia

בנוסף לזה, האינסטגרם לעיתים משקר. הוא משקר כי אנשים מתעדים את החיים שלהם כדי להראות לעולם שהם מאושרים ובחוץ לבועת האינסטגרם הם מרגישים בדיוק ההפך. האינסטגרם מלא בריטושים ופילטרים כדי שנראה טוב בעולם הווירטואלי, בבועת האינסטגרם. הפילטרים גורמים לחוסר ביטחון בקרב בני נוער ולדעתי זה הדבר הכי מרכזי ובעייתי שקיים באינסטגרם. הכל צריך להיות מושלם ומסודר ומבחינת הלבוש, הפנים, הגוף ואפשר לראות את זה לא מעט בעשור הנוכחי.

© fotolia

בכל רשת חברתית ובאינסטגרם בפרט, ישנה תופעה מוכרת ונפוצה שנקראת שיימינג. השיימינג פוגע בצורה מילולית ולפעמים זה נשמע מאוד מאיים. מקרים כאלו יכולים לקרות לכל אחד ולפעמים יכולים לעשות נזקים נפשיים ובמקרה הכי גרוע: לשים קץ לחיים. לא סתם יש את המשפט: "מילים יכולות להרוג", היד קלה במיוחד על המקלדת, וכל מילה רעה יכולה לשנות חיים של בן אדם.

כשאמרתי לאנשים הם היו מופתעים ושאלו אותי: "מה? למה עשית את זה?", וכשהסברתי להם הם אמרו שאני צודקת. כמה שבועות אחרי שמחקתי את האינסטגרם, אני יכולה להגיד שאני מרגישה הקלה. אמנם בימים הראשונים הרגשתי את הצורך להיכנס לאפליקציה, אך ככל שעברו הימים הבועה נעלמה והצורך להיות בטלפון נעלם גם הוא. 

עידן האינסטגרם כאן כדי להישאר. אם אתם מרגישים כמוני, תעשו צעד משמעותי ותמחקו את האינסטגרם לתקופת ניסיון, אם אתם לא יכולים למחוק, תנסו להשתמש בו פחות. תאמינו לי, זה רק יעזור לכם.

© gettyimages.IL

 

תגיות
תגובות