אמ;לק: התפרצות הר געש וסגירת שדה דב. צילום: Gettyimages.IL/David McNew

אמ;לק: התפרצות הר געש וסגירת שדה דב

הפגנת יוצאי אתיופיה בעקבות מותו של סלומון טקה, הבריחה של אשת שליט דובאי והעולם יוצא נגד יפן • סיכום החדשות השבועי של פרוגי, כדי שגם השבוע תישארו הכי מעודכנים שיש!

הייתם עסוקים בלבלות ולהנות מהחופש, ולא הספקתם להתעדכן בשריפות שהתחוללו באירופה? יכול להיות שפספסתם את סגירת שדה דב? סיכום החדשות השבועי של פרוגי יעשה לכם סדר בבלאגן וישאיר אתכם הכי מעודכנים שיש.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי

יום ראשון

שנים מדממות: ירי ואלימות שוטרים כלפי יוצאי אתיופיה

היחסים בין יוצאי אתיופיה למשטרה נמצאים כבר כמה שנים במשבר. מהמעצר והמוות של יוסף סלמסה לפני חמש שנים, דרך הכאת הקצין המצטיין והירי ביהודה ביאדגה, ועד לירי הקטלני של סלומון טקה בחיפה בידי קצין משטרה. סלומון טקה נהרג עקב ירי של שוטר בשכונת קריית חיים בחיפה - אופי האירוע נמצא בחקירה.

שריפות ו-40 מעלות: אירופה מחכה להקלה בחום

גל החום החריג באירופה נמשך עם שריפות יער גדולות בספרד וצרפת, שם נמדדו טמפרטורות של יותר מ-40 מעלות: "היינו קרובים לאסון". מזג אוויר קיצוני גם בגרמניה, איטליה ובריטניה. גל החום החריג באירופה נמשך גם ביום שבת, עם טמפרטורות גבוהות ושריפות בספרד ובצרפת. זה היה היום השישי של גל החום, שבו מתו עד כה לפחות שמונה בני אדם.
גל חום כבד באירופה
גל חום כבד באירופה © צילום: shutterstock

יום שני

לאחר 81 שנה: שדה דב נסגר

לפני חצות נחתה הטיסה האחרונה בשדה דב שבתל אביב, שנסגר אחרי הפרשה הממושכת. ראש העיר אילת: "היום העצוב ביותר בחיי הציבוריים". בשעות הבוקר עוד האמינו שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ימצא מתווה שידחה את הפינוי - אולם ההחלטה הסופית הביאה לסגירת שדה דב לצמיתות. 

אחרי 30 שנה: יפן יוצאת לצוד לווייתנים למאכל

זעם עולמי על טוקיו, חמש ספינות הפליגו הבוקר בדרכן לקיץ של ציד לווייתנים למטרות מסחריות. לרה"מ שינזו אבה זה יכול לעזור בבחירות. זוהי משימת ציד הלווייתנים המסחרית היפנית הראשונה זה יותר מ-30 שנה – צעד שגורר גינוי עולמי.
ביפן צדים לווייתנים
ביפן צדים לווייתנים © fotolia

יום שלישי

זעקת יוצאי אתיופיה: הפגנות בכל רחבי הארץ

הירי בסלמון טקה עורר מחדש את הזעם והחשש בקרב יוצאי אתיופיה. "אנחנו כועסים ופגועים, זה לא יכול להימשך יותר", אמרה מהרטה ברוך-רון ממרצ. מותו של סלמון טקה מירי שוטר בחיפה הביא להפגנות אלימות ולחסימות כבישים ברחבי הארץ, עשרות אלפים עמדו בפקקים. מפגינים ושוטרים נפצעו. 

גרמניה תגדיל את הקצבאות לניצולי השואה ב-46%

ועידת התביעות סיכמה עם ממשלת גרמניה על התוספת ל-51 אלף ניצולים, מתוכם 14 אלף שחיים בישראל. לראשונה: בני זוג יקבלו קצבה לאחר מותם של הניצולים וחסידי אומות עולם יקבלו פיצויים. ועידת התביעות סיכמה עם ממשלת גרמניה על הגדלת הקצבאות החודשיות של ניצולי השואה ב-46% בתום משא ומתן.
הקצבה לניצולי שואה תוגדל
הקצבה לניצולי שואה תוגדל © Fotolia

יום רביעי

אחרי הבריחה מדובאי: אשת השליט מבקשת מקלט בבריטניה

האיא, בתו של חוסיין מלך ירדן, היא אשתו השישית של שליט דובאי. היא ברחה יחד עם שני ילדיהם ג'לילה וזייד, בני 11 ושבע. היהא, שחוששת לחייה, מסתתרת בלונדון ורוצה להתגרש מהשליט, שמפרסם שירים: "לא אכפת לי אם תמותי", אך רוצה להשיב את ילדיו הביתה.

איטליה: תייר נהרג בהתפרצות הר געש

הר הגעש סטרומבולי התפרץ בהפתעה, תייר שצעד בחוץ נפגע מאבנים ונהרג. עדי ראייה: "ראינו פיצוץ מהמלון, שמענו רעש חזק וענן אפר כיסה את האי". נכון לכרגע, אדם אחד - תייר - נהרג בהתפרצות הר הגעש באי סטרומבולי שבאיטליה ביום ד'. עדים להתפרצות סיפרו ששמעו קול פיצוץ גדול, ושההר שלח ענן אפר לרחבי האי, יעד תיירות פופולרי. לפי הדיווחים התייר שנהרג נפגע מאבנים שנפלו בשעה שצעד בחוץ. אדם נוסף נפצע.

יום חמישי

מעצר בגיברלטר: ספינה עם נפט איראני בדרך לסוריה

הרשויות בטריטוריה הבריטית עצרו את הספינה "גרייס 1", שעליה יש לפי הערכות שני מיליון חביות נפט מהרפובליקה האיסלאמית. ברקע: המתיחות בין טהרן לוושינגטון ותקיפת המכליות במפרץ עומאן. המכלית שנשאה נפט גולמי מאיראן והייתה בדרכה לפרוק אותו בסוריה, צעד שהיה מפר את ההגבלות של האיחוד האירופי על משטרו של בשאר אסד.
תגובות