הנוער של היום הוא לא הנוער של פעם, אלא טוב יותר. אילוסטרציה. צילום: shutterstock

הנוער של היום הוא לא הנוער של פעם, אלא טוב יותר

לאחרונה יוצא לי לשמוע פעמים רבות אנשים שאומרים וטוענים כי "הנוער של היום זה לא הנוער של פעם" והם בהחלט צודקים. אנחנו משהו באמת מיוחד!

זה לא סוד שאנחנו נמצאים בתקופה בה הטכנולוגיה שולטת ביד רמה, הליברליות איננה עוד מילה גסה ובני הנוער חשופים לעולם הרבה יותר מאשר הנוער של הדור הקודם. אבל האם זה דבר רע? אני לא חושבת כך. אין ספק שאנחנו שונים, כי כמו שהשנים חלפו להן כך גם הסביבה השתנתה. דברים שעד לפני שני עשורים לא היה להם מקום בעולם, מקבלים היום חשיבות עליונה. מקצועות ומכשירים שבאותה תקופה אנשים לא היו מעלים על דעתם, היום הם הכי נמכרים בשוק, ועוד מלא דוגמות נוספות אשר גם הנוער של היום מצטרף אליהן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הנוער שלנו, הוא נוער מיוחד. אנחנו חשופים להרבה דברים שהנוער של פעם לא היה חשוף אליהם. אנחנו הרבה יותר יצירתיים, פתוחים לרעיונות שונים, מקבלים את הסביבה הרבה יותר.

הרבה אנשים נוטים לחשוב שכל מה שמעניין אותנו הוא הסמארטפון, משחקי המחשב והטלוויזיה ושאיננו מה שנקרא "רואים עולם" וזוהי הטעות שלהם.  נכון, הסמארטפון נהיה חלק חשוב מחיינו, בל אם נגיד את האמת - הוא הפך להיות חלק בלתי נפרד מהחיים של כולם, כולל המבוגרים. אז מה לעשות? אנחנו נמצאים בתקופה שהטכנולוגיה לוקחת חלק עיקרי ומשמעותי בחיי היומיום שלנו, וזה לאו דווקא דבר רע. למדנו להשתמש בסמארטפונים וברשתות החברתיות ככלי שמחר בין אנשים וחברים, להפצת הדעות שלנו, לתרומה לקהילה ולעוד המון דברים חיוביים.

© צילום: Fotolia

הנוער שלנו הרבה יותר מקבל. המודעות שלנו לסביבה ומתרחש בה הרבה יותר גבוהה. הדור שלנו יותר מאמין בחופש הביטוי וביכולת של אדם להיות מי שהוא רוצה ולחיות את חייו לפי רגשותיו ורצונותיו. הדור שלנו הרבה יותר סבלן וסובלן. מאמין בעבודת צוות שיתוף פעולה ובשונות שלנו. 

אספר לכם סיפור אישי, אני תלמידה בכיתת מופ"ת. זוהי כיתה בתיכון בה מגבירים את לימודי הפיזיקה והמתמטיקה, ויחד עם זאת שמים דגש רב על ערכים ותרבות. במסגרת הכיתה שלי, השתתפתי השנה בפרויקט מדהים שעסק בעבודה עם בית ספר שלומדים בו ילדים בחינוך המיוחד. העברנו שם פעילויות מדהימות לאורך כל שנת הלימודים שלנו. בסוף השנה, הפרויקט שלנו הגיע לגמר תחרות היזמות של רשת מופ"ת. במהלך הגמר, נחשפתי לעוד מספר פרויקטים מדהימים ולכמה שהנוער שלנו הוא איכותי ובעל השפעה. בסוף התחרות, אחת השופטות עלתה לדבר, וכשסיימה את דבריה סיכמה במשפט - "הנוער של היום הוא לא הנוער של פעם- הוא הרבה יותר איכותי, רגיש וטוב" וכשהיא אמרה את זה הבנתי דבר אחד, הבנתי כמה שהנוער שלנו שונה, שונה ומיוחד.

© צילום: Fotolia



תגובות