בעיקר עכשיו: קחו אחריות אישית. AdobeStock

בעיקר עכשיו: קחו אחריות אישית

הסגר השלישי החל בסוף השבוע, אך למרות שמצב התחלואה מרקיע שחקים ומגיע לכמעט חצי מליון נדבקים, מצב השמירה על ההנחיות הוא בין הגרועים מתחילת פרוץ המגיפה. אמנם יש חיסון אך גם זה לא לגמרי מספיק. מי האשמים ומה אפשר לעשות? • טור דעה על הסגר ושמירת ההנחיות

אז הנה, למרות שחשבנו שזה לא יקרה ולמרות שהחיסונים כבר הגיעו וחשבנו שזה נגמר, הגיע סגר שלישי, ועם לא פחות הגבלות מקודמיו, שאמור להימשך לפחות שבועיים. אז למה זה קרה? ולמה לא נראה שלאף אחד אכפת מכך?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

ככל הנראה התשובה לשתי השאלות האלה מורכבת מהרבה גורמים. הסיבה ללמה זה קרה מוטלת לדעתי על כתפינו, הציבור. שנמצא באס"ק (אווירת סוף קורס) בכמה חודשים האחרונים. אולי בגלל החיסונים שהגיעו, אולי בגלל חוסר האמון בממשלה ואולי סתם, כי מה לעשות, אחרי כל כך הרבה חודשים של קורונה כבר נמאס לשמור על ההנחיות. אני מודה שלדעתי הציבור הוא לא האשם היחיד במצב, אלא גם לממשלה יש חלק לא קטן בעניין כשהיא משנה את ההנחיות כל רגע ולא כל כך שמה את טובת האזרחים בראש מעיניה.

© AdobeStock

אך עדיין אין סיבה להאשים רק את הממשלה במצב הקיים כשברור שגם אנחנו אשמים. נראה שאם יוצאים לרחוב אין אפילו ניסיון של הציבור לשמור על ההנחיות, אנשים מסתובבים, מתקהלים ונפגשים בבתים בלי מסיכות ובלי מרחק ובלי הגבלת משתתפים ואז עוד מתפלאים למה עולה התחלואה. באמת למה? כשכל אחד חושב על עצמו ואומר 'אני בטח לא חולה קורונה ובכלל מה הסיכוי שאדביק מישהו' ואז לא מקפיד על ההנחיות, לא מפתיע שמספר החולים והמתים קופץ בצורה מטורפת.

אז נכון החיסון אכן הגיע ויותר ממיליון אנשים התחסנו, אבל בהתחשב בקצב ההדבקה גם דבר זה לא מספיק בכלל לעצור אותה, מה גם שלשם הגנה מקסימלית דרושות שתי מנות חיסון.

© AdobeStock


אך כל הדברים האלה לא מנעו מאנשים להתעקש שאפילו בסגר יפעלו דברים רבים כך שבשורה התחתונה הסגר היה כל כך מלא החרגות שכבר אי אפשר לקרוא לו סגר וכך התחלואה המשיכה וממשיכה לעלות.

מי שעוד תורם לאווירה החופשית הם סלבריטאים וידוענים למיניהם. הרי ידוע שי לכוכבים  השפעה גדולה מאוד על הנוער ובכלל על האנשים. מאוד מצער שדווקא הם לא לגמרי שומרים על ההנחיות. ניתן לראות בתמונות באינסטגרם,בעיקר בסטוריז ואפילו בסרטוני טיקטוק שהמסיכות לא ממש תופסות חלק בתמונה רוב הפעמים. פעמים רבות המפורסמים מצטלמים ליד אנשים אחרים תוך כדי שמירה על אפס מרחק וכמו כן אפס מסיכות. יכול מאוד להיות שבני נוער שצופים בהם חושבים שאם המפורסמים בלי מסיכות למה שהם יהיו? 

יש פתגם שאומר "תהיה השינוי שאתה רוצה להיות בעולם". אני חושבת שהמשפט הזה מתאר את העניין באופן מושלם. שבמקום להאשים את הממשלה או את החרדים או גופים אחרים בכך שהם צריכים להשתפר ולהשתנות אולי כדי קודם כל שנסתכל קצת על עצמינו, ונראה איך אנחנו יכולים לשנות את המצב. אני חושבת שהסגר השלישי הוא הזדמנות מצוינת לתקן ולקחת את ההנחיות באופן רציני. אולי כך נצליח לשנות את המצב...

 

תגובות