"פוגעים בזיכרונות האחרונים שלנו כתלמידים". זוהר אדר. צילום: צילום פרטי

"פוגעים בזיכרונות האחרונים שלנו כתלמידים"

מאות תלמידים סוערים בעקבות מה שהתחיל כ"מחאת התלמידים" והמשיך כאיום לשביתה. בטור מיוחד זוהר אדר תלמידת תיכון, מספרת על החשיבות של המחאה מבחינתה: "ביטול המסע לפולין הוא הקש ששבר את גב הגמל" היא אומרת בנחרצות

מחאת התלמידים. מה שהתחיל כמחאה של בודדים מתפשט לכל רחבי הארץ וככל הנראה מחר גם תתקיים שביתה. בימים האחרונים תלמידים שטיוליהם התבטלו הגיעו עם אוהלים לבתי הספר, החל מקמפיין פייסבוק מצליח שבו התבקשו המשתתפים לשנות את תמונת הפרופיל שלהם, ועד לקמפיין אינסטגרם שבו השתתפו למעלה מ-1,000 תומכים.

עוד במדור החדשות של פרוגי:
• "תערך שביתת תלמידים ברחבי הארץ"
• "הרפורמה משקפת את רצון המבוגרים" \\ דעה

במועצת התלמידים והנוער הארצית מבקשים להדגיש כי השביתה המתוכננת תיערך רק במידה ולא יפסקו העיצומים או יינתנו פתרונות הולמים. זוהר אדר, תלמידת תיכון "בן גוריון" בפתח תקווה, ביקשה להביע את דעתה בטור אורח מיוחד באתר. 

בעקבות ביטול הטיולים השנתיים ופעילויות מחוץ לבית הספר, הרגשתי צורך להביע את דעתי בנושא ולנסות לחולל שינוי. בבוקר יום שני, מספר דקות לפני שיצאתי לבית הספר, דפדפתי להנאתי בעיתון כמו שאני עושה מידי בוקר, ולאחר שניתקלתי בכתבה בעיתון, לא יכלתי לשתוק.

ראיתי שישנו רצון ואפילו ביטול ממשי לבטל את הטיולים והפעילויות שמחוץ לבית הספר. הרגשתי שגם אני חייב לפעול למען זכויות התלמידים, ולנסות להעלות את החשיבות של המחאה בקרב בני הנוער.

ביטול המסע לפולין? הקש ששבר את גב הגמל

בשבוע שעבר הודיע ארגון המורים על החרפת העיצומים בעקבות סכסוך העבודה עם משרד החינוך, וכתוצאה מכך בוטלו פעילויות שונות מחוץ לבית ספר, כמו טיולים, הסיורים מטעם המגמות שמעצימים את חווית הלמידה ומעשירים את הידע של התלמידים, פעילויות שונות אחרות - וחשוב מכל את המסע לפולין.

בזמן ההפסקה עברתי בין חברי לכיתה על מנת לשמוע דעות נוספות בנושא. "סיורים וטיולים הם חלק חשוב מתוכנית הלימודים שמוסיפים, משפרים ומגבשים את האקלים הכיתתי ומעצימים את חווית הלמידה" ציינה אחת מחברותיי לכיתה. "הטיולים תורמים להעשרת הידע בנושאים שונים לדוגמא המסע לפולין: במהלך שנת הלימודים למדנו בשיעורי היסטוריה על זוועות השואה אך הלמידה מהספר אינה עוצמתית כמו הדריכה על אדמת פולין כשהיא מלווה בהסברים של הניצולים עצמם שחוו את התופת על בשרם". אמרה תלמידה נוספת. 

עבורי, ביטול הטיולים והסיורים וביניהם המסע לפולין הוא הקש ששבר את גב הגמל. השואה הייתה אירוע משמעותי ומחולל בהיסטוריה של העם היהודי ומדינת ישראל בכלל והשפיעה על משפחתי בפרט.

כצאצאית למשפחה מפולין, שחוותה על בשרה את זוועות השואה, חשוב לי להשתתף בטיול הזה לא רק בשבילי, אלא גם עבור סבתא שלי (שכיום היא בת 80), אשר עד היום חוששת שכף רגלה תדרוך בפולין. כאזרחית גאה של מדינת ישראל חשוב לי ומשפחתי לסגור מעגל, לחזור למקום הנורא בו קרו הזוועות, להנציח את הנספים ולוודא שאירוע כזה לא יחזור יותר לעולם.

טיולים שנתיים, סיורים של המגמות לאתרים מיוחדים כמו אוניברסיטאות ואולפני טלוויזיה וכמובן המסע לפולין ניתן לקיים רק במסגרת בית ספרית בלווי ובתמיכה של המורים שלנו, שהם חלק אינטגרלי ובלי נפרד מאיתנו ומהלמידה.

על כן, חשוב מאוד שאנו התלמידים ניקח חלק במחאה שתתקיים ביום רביעי, נפיץ את השמועה, ושכל אחד מאיתנו יפעל לפי יכולתו על מנת לבטל את העיצומים שפוגעים בעתיד ההשכלה שלנו, בזיכרונות האחרונים שנשארו לנו כתלמידים.

תגובות