דעה: גרפיטי על שולחנות - לא בבית ספרנו!. צילום: שנהב דעבול

דעה: גרפיטי על שולחנות - לא בבית ספרנו!

אנחנו אולי לא מייחסים לזה חשיבות, אבל רוב השולחנות והכיסאות בבית הספר שלנו מכוסים בכתובות גרפיטי וציורים, שמלכלכים את סביבת הלמידה שלנו ומפריעים לנו ללמוד. הראל שדה כתב פרוגי, חושב שהמצב הקיים לא יכול להימשך יותר

אי אפשר להכחיש זאת וגם אם זה לא נעים כל כך לשמוע, אני חושב שאנחנו בתור תלמידים בשנים האחרונות פחות מכבדים את המוסדות בהם אנו לומדים. הדבר מתבטא בדרכים רבות: אנחנו מתחצפים ומקללים מורים, יוצאים מהכיתה בלי רשות, והנושא הנוכחי - הורסים רכוש בית ספרי.

כולנו מכירים את התופעה - מדובר בכתובות על כיסאות בית הספר שמתלווים לכך גם כתובות על השולחנות, הקירות ותאי השירותים. פעולות אלה מבחינתי הן ונדליזם לכל דבר ויש להפסיק את התופעה - ומהר.

עוד במדור החדשות של פרוגי:  

גרפיטי וכתובות על כיסאות ושולחנות בבית הספר הם לא דבר חדש. ההשחתה בבית הספר היא בעיקר לדברים שאנחנו עובדים איתם בכל יום וזקוקים להם כדי ללמוד בצורה נוחה וטובה בבתי הספר. כמעט כל בתי ספר ברחבי הארץ שולחנות, כיסאות ותאי שירותים, מכוסים היום בגרפיטי ובכתובות. מכאן זה רק ממשיך למקומות ציבוריים אחרים כמו גינות וקירות ברחוב, שבהם המצב גרוע יותר ממה שהיה בעבר. צריך לזכור, שמי שמשתמש בציוד בבית הספר הם אנחנו והמשתמשים בגינות הציבוריות הם אחינו הקטנים ברוב הפעמים ולכן, אנחנו פשוט פוגעים אך ורק בעצמינו. 

צילום: הראל שדה
צילום: הראל שדה

צילום: הראל שדה
צילום: הראל שדה

אני חושב, שהנושא פחות מעניין את המורים והנהלת בית הספר שלא עושים שום דבר בנידון, ולא מנסים למצוא פתרון לתופעה. במקרה הטוב הם יכולים להעיר לאותו תלמיד או לבקש ממנו לנקות את הכתובת, אבל לא יותר מזה. מבחינתי, ציור קטנטן ככל שיהיה על הקיר או כתובת קטנה על הכיסא, הם ונדליזם לכל דבר.

אני חושב שהרבה תלמידים מנסים להצחיק תוך כדי המעשה כשבעצם הם ממש לא מצחיקים אף אחד. תחשבו כמה פעמים באתם ללמוד בשולחן מסוים, והשולחן היה כל כך מלוכלך ומלא במסטיקים מתחת שלא יכלתם להתקרב אליו? זה בטח שלא מצחיק ומגניב ללמוד בשולחן כזה. 

לדעתי, הדבר הטוב ביותר שניתן לעשות לאחר שקורה דבר כזה הוא להעיר בזהירות לאדם שראיתם שעשה זאת, ואם אתם אלו שעשו את המעשה אני חושב שראוי שתמחקו אותו, ותוכלו לשמור על סביבת הלימודים שלכם נקייה יותר, דבר שיועיל לנו כי בסופו של דבר, הרבה יותר כיף ונעים ללמוד במקום שנקי ומסודר.

תגובות