ברוכים הבאים לשנת 2014, אונס קבוצתי בכל מקום: דעה. צילום: מוטי קמחי

ברוכים הבאים לשנת 2014, אונס קבוצתי בכל מקום: דעה

ברוכים הבאים לשנת 2014, בכל מקום תשמעו על יחסי מין עם קטינות, מפורסמים ואנונימיות ואפילו קטינים וקטינות. את מי אונסים? את הבנות התמימות, או את 'האנסים'? טור דעה על אקטואליה

ברוכים הבאים לשנת 2014, אני מזמין את כולכם להציץ בין הסדינים של פרשות האונס בין קטינות למפורסמים, בין קטינות לקבוצות בוגרים ובין קטינות לאנסים. השאלה היא את מי אונסים את הקטינות, או את האנסים? אמנם אני כותב תחת הדעה "בעד הנערים" אך בשום פנים ואופן אינני מצדיק את מעשם.

עוד במדור החדשות של פרוגי:

מדובר בקטינות שמרגישות בצורך למרוד במוסכמות החברתיות ולמרוד בחוק ובעיקר למרוד בהורים. הרי יחסי מין עם ילדה בת 13 נחשבים כאונס, כי מה ילדה בגיל הצעיר הזה מבינה לעומת הגיל המופלג והבשל מינית של בני 14 החרמנים שלא יכלו להגיד לא ל"הצעה הנדיבה".

ההורים אשר מאשימים את הנערים באונס צריכים לשנות את מיקום האצבע המורה ב-180 מעלות הישר אל עצמם, ולשאול איפה הם טעו? הייתכן זאת אשמתם או שבתם המסכנה היא קורבן להתעללות מינית? קורבן להתעללות לא מזמין את האנסים הביתה כפי שקורבן לרצח לא מפנה את רקתו לאקדח.

לכן אני חוזר על שאלתי: את מי אונסים את הקטינות, או את האנסים? כמובן, אי ידיעת החוק אינה פותרת מעונש, וקיום יחסי מין עם בת 13 הם אונס לכל דבר, אפילו שמדובר בנערים בני 14, כי גיל ההסכמה הינו 14. אבל, במדינה הדמוקרטית והמתקדמת שלנו יש בהחלט מקום להסתכל לצדדים ולא במבט ישר שחוק הינו חוק. לא מדובר באדם מבוגר החטף ואנס ילדה קטנה, לא מדובר אפילו באונס אלא ביחסי מין בהסכמה. כיצד ניתן לשפוט בני 14 חפים מפשע כאנסים?

אולי זאת אשמת בתי הספר, אולי אינם שמים דגש על משמעות קיום יחסי המין מתחת לגיל החוקי? והאם מציגים זאת כאונס, אשר ירתיע אותם או כאיסור שרק יגרום להם לחפש את זה? ומה בכלל הצורך של בני 14 שהם סך הכל בני 14(!) לקיים יחסי מין? לכן על מנת לחקור לעומק העניין שאלתי תלמיד בן 14 מהמרכז, ובתשובתו מספר "אמרו לנו שאם שני הצדדים הם בני 14 זה מותר ואם שניהם פחות גם כן".

יתר על כן, מה הצורך של נערה בת 13 להזמין לביתה יותר נערים מאשר יכולה לספור על כף ידה? האם זאת המוסכמות החברתיות, הרי מלפני עשרים שנה בנות לא היו הולכות עם חצי מגופן חשוף וצמאות ללייקים, ומה ימשוך לייקים ואת אותם בני 14 חרמנים מאשר תמונות חושפניות.

לכן אני חושב שיש לשנות את החברה, לעצור את תשוקת המין הזאת בקרב צעירים, לפני שזה יגיע לבית ספר יסודיים ונשמע על פרשות אונס של בנות 6 שנישקו את חברם בגן. נשנה את בובות הבראץ עם החזה והעיניים הלא פרופורציונאליים והסדרות העוסקות בסקס ועירום המגיעות הישר לערוץ הילדים.

ואם אתם ההורים מרגישים מיואשים וילדיכם לא יוצרים איתכם קשר, לצעוק ולרתק אותם לא יפתור את הבעיה, רק יגדיל את הרצון למרוד בכם. דברו איתם, תצרו בינכם מערכת יחסים מלאה באמון ותכבדו את מה שהם מספרים לכם.

תגובות