דו"ח הליגיונרים: רפאלוב לוהט בבלגיה והכאב ראש של גוטמן. צילום: טמבלר

דו"ח הליגיונרים: רפאלוב לוהט בבלגיה והכאב ראש של גוטמן

דו"ח הליגיונרים: ליאור רפאלוב אולי הבכיר ביותר עם חגיגות נהדרות בבלגיה ובליגה האירופית, החלוצים הישראלים מככבים כל אחד בקבוצתו וגורמים למאמן הלאומית להתלבטויות קשות לקראת משחקי הנבחרת

מדי שבוע משחקים הנציגים הישראלים שלנו בליגות השונות ברחבי אירופה, כשחלקם עושים חיל וחלקם דיי מביישים את המולדת. אנחנו נעקוב אחרי כל הנציגים הבכירים שלנו באירופה, בתקווה לסקר בעיקר רגעים חיוביים.

עוד במדור הספורט של פרוגי:

ליאור רפאלוב

הליגיונר היחיד שמשחק במפעלים האירופאים, ליאור רפאלוב ממשיך במומנטום החיובי שלו. בגומלין של שמינית גמר הליגה האירופית, הקשר בישל ועזר לקבוצתו קלאב ברוז' לגבור 1/3 על בשיקטאש (אחרי ניצחון 2:1 מפנדל של רפאלוב במשחק הקודם), ולעלות לרבע גמר הגביע, שם יפגשו את דנייפרו האוקראינית.

אמש פגשה קבוצתו ברוז' את אנדרלכט בגמר הגביע הבלגי והישראלי הנהדר הפגיז את שער הניצחון של קבוצתו אחרי תיקו 1-1 עמוק בתוך תוספת הזמן והעניק לקבוצתו את הגביע השמיני בתולדותייה ותואר מאז שנת 2007.

רפאלוב והגביע. העניק לקבוצתו תואר מאז 2007
רפאלוב והגביע. העניק לקבוצתו תואר מאז 2007 © עמוד הפייסבוק הרשמי של קלאב ברוז'

ביברס נאתכו

ביברס נאתכו, שככל הנראה יפתח במשחק הנבחרת נגד ווילס, כבש שער בניצחון 1/4 של קבוצתו צסק"א מוסקבה על ארסנל טולה בשבת האחרונה. זהו שערו התשיעי של הקשר הישראלי העונה, מספר שיא עבור נאתכו, שהשווה את שיא הכיבושים שקבע בשתי עונות ברובין קאזאן. הניצחון עזר לצסק"א לשמור את חלום האליפות בליגה הרוסית כשהיא מתחת לזניט המוליכה בפער של חמש נקודות בלבד.

נאתכו. ממשיך לעשות חיל ברוסיה
נאתכו. ממשיך לעשות חיל ברוסיה © טמבלר

בגזרת החלוצים, נראה שלאלי גוטמן יהיה כאב ראש חיובי לפני משחק הנבחרת. בן שהר ממשיך ברצף הכיבושים שלו, לאחר השער שכבש כמחליף בניצחון 2/3 של קבוצתו ווילם II על אקסלוסיור רוטרדם בשבוע שעבר, החלוץ כבש צמד בניצחון 1/2 של ווילם על דורדרכט.  לשהר כבר שש שערים העונה, הפעם האחרונה שכבש מספר שערים כזה, הייתה בעונת 2010/11 כשחזר להפועל תל אביב. למעשה, בכל שנותיו באירופה לא כבש שהר מספר שערים גבוה כמו זה. האם הוא סוף סוף מצא בית?

שהר. שבר שיא שערים
שהר. שבר שיא שערים © עמוד הפייסבוק הרשמי של ווילם II

גם מואנס דאבור ברצף שערים משלו, החלוץ שכבש בשבוע שעבר נגד ת'ון, מצא את הרשת גם בניצחון 1/3 של קבוצתו גראסהופרס על אראו. זהו שערו העשירי העונה של דאבור, מלך השערים של גראסהופרס העונה, ובמקום השלישי בטבלת מלך הכיבושים בליגה השוויצרית.

עומר דמארי, שפתח את העונה בצורה מצוינת וכרגע נמצא בבצורת מייאשת, ויתחרה עם שהר, דאבור וחמד על המקום בחוד של הנבחרת נגד ווילס, פתח בהפסד קבוצתו רד בול לייפציג להיינדהיים והוחלף כעבור 78 דקות.

תומר חמד השלים 90 דקות בהפסד אלמריה 1/2 לאתלטיק בילבאו. אלמריה שלא הצליחה להשיג ניצחון כבר שישה משחקים, ממוקמת כעת רק מקום אחד מעל הקו האדום. אם קבוצתו של חמד לא תשנה כיוון, החלוץ כנראה ייאלץ לחוות שוב ירידת ליגה בספרד.

ומה קורה עם שאר הליגיונרים ברחבי אירופה?

ניר ביטון השלים 90 דקות בניצחון של סלטיק 0-3 על דנדי יונייטד. סלטיק מובילה בבטחה את הליגה הסקוטית, עם חמש נקודות מעל אברדין, ומשחק חסר. 

ביטון. קבוצתו עדיין מובילה בפסגה
ביטון. קבוצתו עדיין מובילה בפסגה © טמבלר

אלמוג כהן עלה כמחליף בדקה ה/86 בתיקו המאופס של קבוצתו אינגולשטאדט מול בראונשוויג. קבוצתו של הקשר האחורי מובילה את טבלת הליגה הגרמנית השנייה בשלוש נקודות מעל קייזרסלאוטרן, ונראה כי באופן כמעט בטוח יהיה לנו נציג בעונה הבאה בבונדסליגה הראשונה.

אייל גולסה, פתח בהרכב והוחלף במחצית בהפסד קבוצתו פאוק סלוניקי 1/3 לפנאתינייקוס שנמצאת מקום אחד מעל פאוק במקום השני.

סינטהיו סלליך, פתח בתיקו המאופס של מאריבור מול דומז'אלה וירד לספסל בחלוף 82 דקות. מאריבור עדיין מובילה את טבלת הליגה, והיא בדרך הנכונה לאליפות חמישית ברצף.
 
גיא לוזון וקבוצתו צ'רלטון את'לטיק ניצחו 2/3 את רדינג. הבלם טל בן חיים פצוע ולכן לא שותף בהרכב, מה שגורם ללחץ בקרב אנשי הנבחרת. צ'רלטון ממוקמים במקום ה-11 בליגת המשנה האנגלית.

עידן וייצמן בישל שער ב/0/3 של קבוצתו, סימורק, על באקי בליגה האזרית.

 

תגובות