לא רק בטלוויזיה: הבגידות הגדולות של עולם הספורט. צילום: שנהב דעבול

לא רק בטלוויזיה: הבגידות הגדולות של עולם הספורט

בגידות יש גם בעולם הספורט: במהלך ההיסטוריה ספורטאים עברו לקבוצה היריבה תמורת כסף או התקדמות מקצועית. קבלו את הבגידות הכי מפורסמות ולא פחות חשוב, את תגובת האוהדים לעזיבה ליריבה המרה

רובין ואן פרסי - מארסנל למנצ'סטר יונייטד 

החלוץ הותיק של נבחרת הולנד והקפטן של הקבוצה מלונדון שהחזיק במו רגליו את ארסנל בשנים בהן הוא שיחק בקבוצה, עשה מעבר דרמטי בעונת 2011/12 ושבר את לב האוהדים כשהוא עבר ליריבה המרה מנצ'סטר יונייטד. אוהדי ארסנל הרגישו נבגדים וכועסים ואף שרקו לו בוז כשהשדים האדומים שיחקו נגד ארסנל. ללא ספק, זוהי בהחלט אחת הבגידות הגדולות בתולדות הספורט העולמי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

גילי ורמוט - מהפועל תל אביב למכבי תל אביב

שלא כמו במקרה של ואן פרסי, גילי ורמוט הקפטן המיתולוגי של הפועל תל אביב חצה את הכביש בדיוק שבוע לאחר הדרבי, ועבר ליריבה השנואה מכבי תל אביב. האוהדים לא חסכו בקללות והמעבר אף העצים את המתיחות שהייתה אז בין שני המועדנים ויש עד היום. 

לבש אדום פעם
לבש אדום פעם © אורן ארוני

לואיס פיגו - מברצלונה לריאל מדריד

בפגרה, קצת לפני עונת 1999/00, לואיס פיגו הפך לאדם השנוא ביותר בקטאלוניה. הכוכב הבלתי מעורער של ברצלונה עבר לקבוצת הפאר ממדריד. התגובות של אוהדי ברצלונה לא איחרו ובסופר קלאסיקו הראשון ששוחק במגרש הביתי של הקאטלונים -הקאמפ נואו נזרקו לעברו של פיגו בקבוקי זכוכית ואפילו ראש של חזיר. לא נעים. 

ערן זהבי - הסמל של הפועל תל אביב למכבי

אומנם זה לא היה מעבר ישיר, ובין לבין הוא שיחק גם בפאלרמו שבאיטליה, אבל לאחר שהגיע עם הפועל תל אביב להישגים רבים כמו הדאבל ב-2010 (כבש את שער האליפות) וההגעה לשלב הבתים של הצ'מפיונס שנה מאוחר יותר (כולם זוכרים את המספרת הגדולה נגד ליון) המעבר של הקשר הישראלי לא עבר בשתיקה. התגובות של אוהדי הפועל היו זועמות, ואף כללו איומים על זהבי בחייו. שיא המתח הוא כמובן בדרבים - כאשר זהבי השתמש בתנועתו המפורסמת ה"פיו-פיו" בכל פעם שכבש גול לעבר אוהדי הפועל. 

מתאים לך צהוב
מתאים לך צהוב © עמוד הפייסבוק של מכבי תל אביב

יוסי אבוקסיס - מבית"ר ירושלים להפועל תל אביב

עוד בגידה מפורסמת בכדורגל שלנו היא של יוסי אבוקסיס. החלוץ שהיה אז בין השחקנים הטובים בארץ עבר מבית"ר ירושלים ליריבה המרה הפועל תל אביב. אוהדי בית"ר לא איחרו עם התגובה ולא חסכו באיומים וקללות. אפילו עד היום חלק מאוהדי בית"ר לא סלחו לאבוקסיס על המעבר להפועל ועדיין שרים לעברו שירים כשקשר העבר מבקר בטדי.

ליאור אליהו - ממכבי תל אביב להפועל ירושלים

קיץ 2013, ליאור אליהו סיים חוזה במכבי תל אביב וצריך לחדש את החוזה עם הצהובים, כשברור כמעט לכולם שהוא יחתום לעוד כמה עונות. אולם המשא ומתן עם מכבי התארך ואליהו הרגיש שלא הציעו לו הצעה מספיק טובה. בנתיים מהצד, הפועל ירושלים ואורי אלון הציעו לפאוור פורוורד חוזה גבוה בהרבה מהצעת מכבי. האבסורד הוא שאליהו חתם על החוזה של הקבוצה הירושלמית במגדלי אלקטרה - הספונסר של מכבי דאז.

© עוז מועלם

קרלוס טבס - ממנצ'סטר יונייטד למנצ'סטר סיטי

החלוץ שהיה חלק מההתקפה הקטלנית שהיתה לשדים האדומים ב-2008 הגיע למסקנה שלא יצליח לפרוח ליד כריסטיאנו רונאלדו ווין רוני. אם זה לא מספיק הארגנטינאי גם הסתכסך עם המאמן אלכס פרגוסון. למרות כל הבעיתיות האוהדים אהבו אותו ורצו שישאר, והנהלת יונייטד אפילו הציעה לו חוזה שמן ל-5 שנים. טבס שרצה להיות כוכב בקבוצה חצה את הכביש לצד השני של מנצ'סטר ועבר ליריבה הקשה סיטי. 

צ'מפיונסניק שעשועון מקורי וחדש, ימי א'- ד', החל מה-31 בינואר עד ה-10 בפברואר בשעה 16:30, בערוץ ניקלודיאון

תגובות