קרטה קידס: הכירו את זוג האחים שגם מתחרים יחד בקרטה. משפחת רוקח

קרטה קידס: הכירו את זוג האחים שגם מתחרים יחד בקרטה

מיה וגלעד רוקח הם צמד אחים, בני 10 ו-13 שמגיל קטן חיים ונושמים קרטה. מחר, לכבוד שבוע הספורט הישראלי הם ישתתפו באולימפיאדת הילדים. תפסנו אותם לשיחה קצרה, על קרטה, האימונים ומה שבינהם

מחר (ה'), תתקיים כבכל שנה, על ידי משרד התרבות והספורט, "אולימפיאדת הילדים" במכון וינגייט עם תחרויות ב-28 ענפי ספורט שונים. השנה יצטרפו לענפי הספורט גם קראטה מסורתי והחגיגות כולן יהיו בסימן המשחקים האולימפיים שיתקיימו בקיץ הקרוב בריו דה ז'ניירו. שניים מאלפי הילדים שייקחו חלק בתחרות הם האחים מיה וגלעד רוקח.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

"הדבר הכי מיוחד בקרטה זה שהיא תורמת לי לביטחון העצמי. יש בקראטה גם הרבה אתגר והנאה. אני מוצא שאני כל הזמן צריך להפעיל את הראש ולא רק את הגוף. חוץ מזה יש לי שם הרבה חברים שאני אוהב להיות איתם", מספר גלעד בן ה13, שגם זכה במגוון אליפויות בארץ ובחו"ל. "אני מתאמן 6 פעמים בשבוע, כל יום עוזר באימונים של הילדים הצעירים ומתאמן שעה וחצי בעצמי".

מיה וגלעד.
מיה וגלעד. © משפחת רוקח

מיה, אחותו הקטנה בת ה-10 מספרת לנו על ההנאה שלה מהאימונים: "אני מתאמנת עם חברים וחברות שבאים ומתאמנים איתי וכייף לי להתאמן איתם, אנחנו חברים טובים ויש בינינו הרבה כבוד אחד כלפי השני. יש במכון האימונים שלנו אנשים בכל הגילאים - גם ילדים קטנים וחמודים שאני עוזרת לאמן, גם ילדים בגיל שלי וגם אנשים מבוגרים בגיל של ההורים שלי ואפילו יותר מבוגרים. איתם אני מתאמנת כשאני נשארת לאימוני בוגרים לפעמים. זה נחמד שכולם נהנים מהקראטה יחד".

מתי התחלתם להתאמן בקראטה?

גלעד: "נולדתי לתוך זה, ההורים שלי גם הם מתאמנים ויש להם מכון קרטה. אני על המזרון מיום שאני זוכר את עצמי, תמיד במכון הקרטה שלנו עם ההורים שלי".

מיה: "אמא מספרת שהתחלתי להתאמן בגיל 3. פשוט נדחפתי לכיתה של אחי גלעד, ורציתי להתאמן". 

© משפחת רוקח

איך משלבים בין לימודים לאימונים? 

גלעד: "כשאני חוזר מבית הספר אני אוכל, עושה שיעורים אם יש ואז הולך למכון, שם אני עוזר לאבא שלי לאמן את הילדים הצעירים ואז עושה אימון בעצמי בכיתת הבוגרים. לפעמים אני משלים שיעורים שלא הספקתי בשעה תשע, כשאני חוזר ולפעמים משלים שיעורים בסופי שבוע". 

מיה: "אני עושה שיעורים ומה שאני לא מספיקה משלימה בערב". 

איך אתם מתכוננים לתחרויות? 

מיה: "כשיש לי תחרות (ובאופן כללי) אני מתאמנת כל השבוע, כמעט כל יום ומקפידה לאכול נכון".

גלעד: "אני לא מתכונן לתחרות ספציפית, אני פשוט מתאמן כל יום במשך כמה שעות גם לפני תחרות וגם כשאין. לפני תחרות האימונים טיפה יותר אינטנסיביים". 

יש לכם איזה רגע שיא בקריירה שלכם בקרטה?

גלעד: "אני לא אשכח את אליפות העולם שבה זכיתי במקום רביעי בקטגוריית קאטה קבוצתית ושמחתי מאוד". 

מיה: "כל התחרויות הבינלאומיות שבהן השתתפתי. ההרגשה לעמוד על הפודיום עם דגל ישראל. זה כבוד גדול".

"כבוד גדול" © משפחת רוקח

וכשלונות, היו לכם?

גלעד: "אין לי כל כך. ה"כישלון" שלי הוא לפעמים שאני מגיע למקום שני באחת הקטגוריות, אבל זה לא קורה הרבה".

מיה: "אם הייתי נכשלת הייתי חושבת איפה ואיך אני יכולה לשפר בפעם הבאה".

לאן אתם שואפים וחולמים להגיע? 

גלעד: "היעד שאני מציב לעצמי הוא להיות אלוף עולם, כמו דוד שלי - אבי רוקח. חלק מהיעדים כבר השגתי - אני אלוף הארץ מ-2008 עד עכשיו ברב הקטגוריות". 

מיה: "האתגר שלי הוא להיות מקום ראשון באליפות העולם שתתקיים באוקטובר הקרוב בפולין". 

 

 

 

תגובות