הכדורסלן הצעיר: "זו זכות לייצג את ישראל". צילום: ספסל. באדיבות המצולם

הכדורסלן הצעיר: "זו זכות לייצג את ישראל"

בכל שבוע נכיר לכם בני נוער שמקדישים את כל חייהם לספורט ומעוררים השראה. הפעם, הכדורסלן, יובל מיכאלי, שחקן נבחרת הנוער של ישראל

יובל מיכאלי, בן 17 מכפר סבא, נער שמאז ומעולם התשוקה הכי גדולה שלו בחיים היא לכדור הכתום ולמשחק הכדורסל. בין הבגרויות והלימודים מיכאלי הוא רכז קבוצת האקדמיה של וינגייט, ובין היתר הוא גם מייצג אותנו בכבוד במדי נבחרת ישראל לנוער.

איך הגעת לכדורסל?
"מאז שהייתי קטן התאהבתי בענף, בגיל 5 כבר שיחקתי בכפר סבא, וצמחתי במחלקת הנוער של העיר. בסוף כיתה ט' קיבלתי הצעה לעבור לשחק באקדמיה של וינגייט, בסך הכל אני פה כבר שנתיים".

יש לך מודל לחיקוי בענף?
"בארץ השחקן שאני הכי מעריך הוא יוגב אוחיון, רכז מכבי תל אביב ונבחרת ישראל לבוגרים. באירופה זה סרחיו יול שמשחק בריאל מדריד או ואסיליס ספאנוליס שמשחק באולימפיאקוס היוונית".

© ספסל. באדיבות המצולם

איך אתה מצליח לשלב בין הלימודים לבין האימונים הרבים?
"זה לא כל כך פשוט, אבל יש המון יוזמה ועזרה מבית הספר שנותן לי ולכל שאר התלמידים שמתאמנים בוינגייט עזרה בלימודים. חלק גדול מהתמיכה מגיע גם מהאקדמיה ששולחת אותנו לסטודנטים שעוזרים לנו במרכז הלמידה בפנימייה, אני יכול להודות שזה עזר לי מאוד להצליח בבגרויות".

יש לך טיפ לילדים שרוצים לשחק כדורסל כמוך?
"זה טיפ כללי לכל ילד שרוצה להצליח, והוא להיות מקצוען. צריך להשקיע ולהיות מקצוען בכל תחום וספורט שעושים, זה אומר לחיות את זה ולהיות בתוך זה לגמרי, בלי מקצוענות קשה מאוד להצליח ולהגשים חלומות".

מה החוויה שהכי זכורה לך מהמשחק?
"בסוף כיתה י' טסתי עם נבחרת ישראל לקדטים (עד 16) לאליפות אירופה בליטא. זו הייתה חוויה מטורפת. בסופו של דבר מדובר בתחרות נגד כל השחקנים הטובים באירופה לגילי, זו הייתה זכות גדולה לייצג את ישראל בחו"ל".

ומה החלום? 
"החלום הוא קודם כל להגיע לליגת העל, לשחק בליגת העל ושם להיות טוב ולהתפתח במשחק שלי. אחרי ליגת העל, מי יודע, אולי גם לשחק באירופה".

 

 

תגובות