על קו הזינוק: "אני וכדורגל זו אהבה ממבט ראשון". צילום: ולדיסלב מויסייב

על קו הזינוק: "אני וכדורגל זו אהבה ממבט ראשון"

הכדורגלית אלינה מטקלוב, שחקנית נבחרת ישראל לנערות עד גיל 19 ואישיות מעוררת השראה סיפרה לנו על החוויות, ההישגים והעתיד הוורוד עליו היא חולמת.

אלינה מטקלוב התאהבה בכדורגל ממבט ראשון והתחילה להתאמן ולהתחרות כבר מגיל צעיר. בשנה שעברה היא לקחה חלק באליפות אירופה לנערות וכיום היא מחכה לגיוסה לצה"ל כספורטאית מצטיינת

מתי התחלת לשחק כדורגל?

התחלתי להתחרות בגיל 14. שיחקתי במכבי באר שבע ודרכה הגעתי לשחק גם בנבחרת ישראל. אחרי שנה עברתי לאקדמיה ונכנסתי לפרוייקט מאוד גדול של ההתאחדות לכדורגל שנוצר במטרה לבנות סגל בנות איכותי ולהכין אותנו לאליפות אירופה שתוכננה ל-2015.

עוד במדור על קו הזינוק:

© צילום: ולדיסלב מויסייב

איך הצלחת לשלב את הלימודים והכדורגל?

סיימתי י"ב, ואני לפני גיוס כ"ספורטאית מצטיינת", משמע שהצלחתי לשלב בין הלימודים לאימונים, אבל זה לא היה קל. לוותר על משהו אף פעם לא הייתה האופציה. היה לי מאוד חשוב להצליח בכל דבר שעשיתי, כולל הלימודים. 

יש לך מודל לחיקוי?

אין לי מודל אחד ספציפי. אני אוהבת ללמוד מכל השחקנים, אוהבת לקחת מכל אחד קצת, דברים שבעיני רלוונטיים לי, לתפקיד שלי ולאופי שלי.

מה את הכי אוהבת בענף?

אני אוהבת בעיקר את האמוציות שהוא מביא, את הסיפוק העצמי ואת הפרפרים בבטן שמגיעים לפני כל משחק. באמת, אני וכדורגל זו אהבה ממבט ראשון, אי אפשר להסביר את זה במילים.

© צילום: ולדיסלב מויסייב

מה היה ההישג הכי גדול שלך?

אני חושבת שהשתתפות באליפות אירופה לנערות עד גיל 19 שהתקיימה בארץ בשנה שעברה. זו הייתה חוויה אמתית, לשחק עם הנבחרת שלנו מול הנבחרת הטובות ביבשת ובעולם, כדורגל אירופאי משובח. 

איך הייתה ההחוויה?

הייתה מעולה, זה היה מדהים לראות את התמיכה שיש במדינה לכדורגל נשים. באו למשחקים אלפי אוהדים. זה דבר ממש לא מובן מאליו בארץ במשחקי כדורגל נשים. היה קהל נפלא, שעודד אותנו גם אם בסיום המשחק הפסדנו.

איפה את רואה את עצמך בעוד כמה שנים?

ממשיכה במהפכה של כדורגל הנשים בארץ. בעוד כמה שנים אני מאמינה שאמצא את עצמי בקולג' או באיזו קבוצה מובילה באירופה אבל בטוחה שאחזור לארץ לייצג את הכדורגל הנשי בארץ ולקדם את הענף.

 

תגובות