גאווה ישראלית: נערה חירשת היא סגנית אלופת העולם. צילום: התאחדות אילת

גאווה ישראלית: נערה חירשת היא סגנית אלופת העולם

הישראלית בת ה-15 זכתה במדליית הכסף בתחרות הג'ו-ג'יטסו היוקרתית עד גיל 21 שנערכה באתונה. מאמנה, אמיר בוארון: "הזכייה הזו מראה שאין דבר כזה בלתי אפשרי"

חי שרה. שרה קובליוב רשמה אמש (א') הישג נהדר, כאשר זכתה במדליית הכסף באליפות העולם בג'ו ג'יטסו עד גיל 21 הנערכת ביוון, במשקל עד 48 ק"ג.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אבל ההישג בפני עצמו, עד כמה שהוא מרשים, מקבל את התמונה הרחבה כאשר לומדים להכיר את קובליו בת ה-15 - חירשת מלידה. ועל אף כל הקשיים וההסתגלות הנדרשת בסיטואציה כזו בתחום הספורט, היא עשתה את זה בצורה מעוררת השתאות.

אלופה במציאות, סגנית אלופה בג'ו-ג'יטסו
אלופה במציאות, סגנית אלופה בג'ו-ג'יטסו © התאחדות אילת

ומי שהתרגש במיוחד זהו מאמנה, אמיר בוארון, אשר מלווה אותה בשנים האחרונות ומדריך אותה באימונים ובקרבות דרך שפת הסימנים: "כל מי שמכיר אותי ועוקב אחריי, יודע שיצא לי בתור מאמן וגם בתור מתחרה לזכות במדליות שונות בשלל תחרויות - אבל אין בכלל ספק שהמדליה של היום זו המדליה הכי משמעותית מבחינתי. זה מראה שאין דבר כזה בלתי אפשרי".

בוארון התרגש וסיפר על הייחודיות של שרה: "זו ילדה שמתמודדת עם ליקוי שמיעה מלידה והחליטה להצטרף למכון שלנו בנתניה וללכת בדרך הג'ו-ג'יטסו. מאז היא מתרחה באופן קבוע ומתאמנת יום-יום עם נערים ונערות, שלא מתמודדים עם הבעיות שהיא חווה. למרות כל קשיי התקשורת, שרה פיתחה מיומנות יוצאת דופן לתקשר עם הסביבה שלה ואיתי. זוהי דוגמא לכל הנוער שלנו שאין גבול למה שאנחנו מסוגלים כבני אדם. זה עשה לי את השנה!".

באותו משקל, עלתה על הפודיום ביחד עם שרה גם נועה חרפוף שהסתפקה בארד. נועה ליפשיץ זכתה בארץ במשקל עד 52 ק״ג.

 

תגובות