שכחו אותי ברכב: תלמידים פיתחו סטארט-אפ ששם סוף לתופעה הכואבת. צילום: דוברות עיריית מגדל העמק

שכחו אותי ברכב: תלמידים פיתחו סטארט-אפ ששם סוף לתופעה הכואבת

שכחת ילדים ברכב בימי הקיץ היא לצערנו תופעה נפוצה, אך הודות לשני תלמידי כיתה ט' ממגדל העמק יש תקווה שנפרד בקרוב מהמקרים המזעזעים. במסגרת היריד המדעי השנתי בבית הספר שלהם, הציגו השניים מערכת שהמציאו ואפילו שלחו מכתב לשר התחבורה

מדי שנה נערך במגדל העמק יריד חקר מדעי, שבו מציגים תלמידי חטיבות הביניים ובתי הספר היסודיים עבודות בתחומי המדעים. כמובן שגם השנה התקיים היריד, רק שבשונה מהשנים הקודמות עבודה אחת שהוצגה בו הגיעה עד ללשכתו של לא אחר משר התחבורה, ישראל כ"ץ. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

את עבודה זו הציגו שני תלמידי כיתה ט' מבית הספר "יערות העמק" ממגדל העמק, טום קרוגליאקוב ואייל מילר, שנתנו מענה לתופעה הכואבת של שכחת ילדים בכיסא הבטיחות במכוניות בתקופת הקיץ. במסגרת לימודיהם על פרויקט PBL, שמטרתו למידה בעקבות פתרון בעיות, הם בחרו לפתור את הנושא הכאוב שגבה בתשע השנים האחרונות את חייהם של 12 תינוקות. מדובר במערכת אלקטרונית שמפעילה את אזעקת המכונית במקרה שילד נשכח באוטו נעול. הדגם שהמציאו צמד התלמידים מתבסס על שני מעגלים חשמליים מחוברים ביניהם כאשר הראשון נועד לזיהוי נעילת הרכב וילד בתוכו (זיהוי מסה מעל 2 ק"ג) ואילו המעגל השני - הפעלת האזעקה.

© דוברות עיריית מגדל העמק

במהלך בניית המערכת נעזרו התלמידים באנשי מקצוע רבים וביניהם מהנדסים, מורים ואפילו עובדי מוסך, ולאחר שסיימו, שלחו התלמידים מכתב לשר התחבורה, ישראל כ"ץ והציגו בפניו את הרעיון שפיתחו. השניים אף הציעו לשר לחוקק חוק שיחייב את כל תושבי ישראל להתקין מערכת התרעה דומה ברכבם. במכתבם כתבו התלמידים בין היתר לשר: "אנו מאמינים כי למערכת זו יש פוטנציאל גדול בהצלת חיי אדם רבים. כמו כן, אנו מאמינים כי בעזרתך, על ידי קידום חוק המחייב יישום מערכת זו ברכבים חדשים וישנים, נוכל לשים מערכת זו בכל רכב – ולמנוע מקרי מוות של פעוטות".

תגובות