לא רק למתחילים: הטיפים לאימון בריא ונכון. צילום: shutterstock

לא רק למתחילים: הטיפים לאימון בריא ונכון

אירובי, מתיחות, חימום, משקולות - מה עושים מתי ואיך עושים את זה בצורה הנכונה ביותר? קבלו את המדריך למתאמן המתחיל

פעילות גופנית זה חשוב - גם לגוף וגם לנפש. מי מאיתנו לא חשב אי פעם להתחיל להתאמן, להירשם לחדר כושר או סתם לרוץ בשכונה. אבל, לפני שאתם מתחילים כדאי שתדעו איך לעשות את זה בצורה הנכונה והבריאה ביותר. זוהר ליפקין, ממועדון הכושר "זאוס" מסביר על חשיבות סדר האימון ונותן כמה טיפים שיעזרו לכם להיכנס לכושר.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

סדר

יש חשיבות לסדר בה אתם מבצעים את האימון שלכם. לכן יש להתייעץ עם מאמן כושר אישי לפני תחילת האימון או לעבוד לפי תכנית מסודרת בה מסבירים כיצד להתחיל ולסיים את האימון בצורה הנכונה ביותר - כדי שתעבדו בצורה יעילה ולא תפגעו בגוף שלכם.

תחילה - חימום!

יש להתחיל את האימון עם חימום הגוף והשרירים שיזרים דם לכל השרירים, לעשות מתיחות וחזרות קצרות על תנועות חימום שיחזקו את הגוף שלנו ויכינו אותו לפעילות הגופנית שאתם עומדים לבצע.  

© ענבר לוי ואלעד ניסים

והעיקר

לאחר שהגוף חם מגיע החלק העיקרי של האימון, כוח, הנפות, אימון אירובי, שילובים שונים בין כוח לאירובי או הנפות ואירובי. חשוב לבצע את אימוני הכוח לפני ביצוע האימונים האירוביים על מנת שהגוף יכול להשתמש במאגר הגליקוגן שיש בגוף שלנו לטובת ביצוע נכון ומקסימלי של תרגילי הכוח שדורשים מאמץ וריכוז רב. לאחר האירובי אפשר לעבור לבצע תרגילי עזר שונים לחיזוק השרירים.

© ענבר לוי ואלעד ניסים

לסיום סיומת

אחרי שסיימתם את החלק האקטיבי של האימון מגיע חלק חשוב לא פחות והוא המתיחות. המתיחות חשובות מאוד ואסור לוותר עליהן, גם אם אתם נורא עייפים כי הן עוזרות לשחרר את השריר אחרי המאמץ ולשמור על טווח תנועה בריא.

תגובות