על קו הזינוק: "זה תחביב שהפך לדרך חיים". צילום:  RANIERO CORBELLETTI 2016

על קו הזינוק: "זה תחביב שהפך לדרך חיים"

אחת לשבוע אנו מכירים לכם בני נוער שעוסקים בתחומי ספורט לא שגרתיים ומקדישים את כל חייהם לספורט באופן מעורר השראה. הפעם, נטלי קיטין, שמתאמנת בגלגיליות כבר 11 שנה ולא חושבת להיפרד מהן

הכירו את נטלי קיטין, בת 17 הלומדת בכיתה י״ב בבית הספר עתידים בחולון ומתאמנת במועדון ההחלקה "עצמה" שבחולון. קיטין מחליקה על גלגיליות כבר מגיל 7 ומאז הן הפכו הרבה מעבר לתחביב עבורה ומלוות אותה עד היום כפעילות מקצועות, אשר היא משלבת בחייה לצד החברים והלימודים.

 עוד במדור על קו הזינוק של פרוגי:

מתי ואיך התחלת לעסוק בתחום שלך?

"התחלתי לעסוק בספורט זה בגיל 7, כשאמא שלי שמעה על החוג הזה שמתקיים פעמיים בשבוע בהיכל הספורט 'גולדה' שבמרכז חולון. היא רשמה אותי לחוג הזה וציפתה שאקח אותו כתחביב כמו שלה היה כשהייתה קטנה כמחליקה על הקרח. וכך קרה, אך קצת יותר ממה שהיא ציפתה לו".

© RANIERO CORBELLETTI 2016

מה מושך אותך בתחום הזה?

"אני מתאמנת בגלגליות כבר 11 שנים ומה שבהתחלה היה נראה כתחביב בלבד נהפך לפעילות מקצועית שאותה אני משלבת יחד עם כל שאר הדברים בחיי כמו חברים ולימודים. הדבר שגורם לי לרצות להמשיך ולעסוק בספורט זה ולאמן את הבנות הצעירות שמצטרפות למועדון הוא שזהו ספורט מיוחד ולא שגרתי שלא הרבה מכירים. מכיוון שזהו לא ספורט אולימפי הוא לא מוכר בעולם ובמיוחד לא בישראל ופעמים רבות מצאתי את עצמי מסבירה לאנשים מהו הספורט הזה שאני עוסקת בו. לאחר ההסבר הארוך ותמונות להמחשתו, אנשים רבים מגיבים בהתלהבות מירבית וברצון לשמוע עוד". 

 במשך כמה פעמים בשבוע את מתאמנת?

"תדירות האימונים היא כ-5 פעמים בשבוע מה שכולל: אימוני בלט, אימוני כושר, אימוני טכניקה ואימונים על המופע או המופעים שבהם אני משתתפת. לקראת תחרויות חשובות שמתקיימות פעמיים בשנה (אליפות ישראל ואליפות אירופה) תדירות האימונים גדלה בשביל להגדיל את המוכנות שלנו לקראת התחרות".

מהי השאיפה שלך?

"השאיפה התמידית שלנו כקבוצה ושלי כפרט היא לזכות במקומות הראשונים בכל תחרות, וכמובן ליהנות מכל הופעה, כי בסך הכל זה תחביב שהפך לדרך חיים".

איך את מצליחה לשלב בין הלימודים והספורט?

"אני משלבת את הלימודים והספורט עם הרבה רצון להצליח בשני התחומים האלו. תחום הלימודים מאוד חשוב בשבילי ואני לא מרשה לעצמי להזניח אותו או להשקיע בו פחות כתירוץ לכמות האימונים הגדולה שלנו אלא להפך. בתקופות מבחנים ועבודות אני לוקחת איתי לאימונים את חומר הלימוד ולומדת בין אימון לאימון".

© ליאור בסון

מהן התגובות של החברים והמשפחה?

"החברים והמשפחה שלי מאוד תומכים בי ובעיסוק בספורט תחרותי. הם באים לצפות ולעודד בתחרויות שלי בכל שנה ובזמן הופעות בחו"ל הם מתאגדים סביב הטלויזיה וצופים בי יחדיו. אני התנדבתי להיות עוזרת מדריכה כבר בגיל 12 , ויצאתי לקורס מדריכים בוינגייט, אחת החוויות הטובות בחיי. בשנתיים האחרונות אני מדריכה מספר קבוצות במועדון".

מי המודל לחיקוי שלך?

"המודל לחיקוי שלי היא המאמנת שלי, שיראל אזולאי. כשיש לה מטרה מול העיניים שום דבר לא ימנע ממנה מלהשיג את מטרתה. היא תומכת ועוזרת בכל דבר ועל כך אני מעריצה אותה".

מהו ההישג הכי מטורף שלך עד היום בענף?

"ההישגים הכי מטורפים שלי עד היום בענף הגלגיליות הם: זכייה במקום הראשון בתחרות 'אילת' בקטגורית סולני ראווה סולו דאנס מרץ 2017, מקום חמישי באליפות אירופה בהולנד בשנת 2014 בקבוצת 'YOUTH QUARTET', מקום רביעי בפורטוגל 2016 בקבוצת 'PRECISION JUNIOR' ומקום חמישי השנה בצרפת 2017 גם ב-PRECISION JUNIOR".

© ליאור בסון

מהם לדעתך היתרונות של ננער העוסק בספורט בזמן הלימודים?

היתרונות של עיסוק בספורט בקרב בני נוער הם רבים. הוא מאפשר  ניהול זמן נכון, עמידה ביעדים שאתה מציב לעצמך, חברות, נתינה התנדבות, אכפתיות כלפי הזולת וחשוב לא פחות: מצויינות. הספורט גם מהווה הפסקה ופורקן לבן הנוער לאחר יום עמוס בלימודים. העיסוק בספורט הוא תחליף לזמן חופשי של צפייה בטלויזיה, משחק במחשב וגם בריא לזה העוסק בו".

מה מיוחד בספורט שלך?

 "ענף הגלגיליות הוא ספורט מיוחד מאוד, מדהים ומרתק שגורם לי לשמחה ולאושר בעת ההגעה לאימון. בנוסף לתרומה האישית שהעיסוק בגלגליות נותן לי, הרווחתי חברות מדהימות. אחת הנשים שאני מעריכה מאוד היא אסנת שמריך, מנהלת מועדון הגלגיליות ואת היכל הספורט גולדה, שתמיד עומדת לצד המחליקות והמאמנות, תומכת, קשובה, כמו אמא של כולם".

תגובות