נכנסים לכושר: איך לבנות תוכנית אימונים נכונה?. צילום: יח"צ הרבלייף

נכנסים לכושר: איך לבנות תוכנית אימונים נכונה?

בין אם אתם מתאמנים מתחילים ובין אם אתם כבר מנוסים סביר להניח שרבים מכם עדיין לא יודעים להרכיב תוכנית אימונים. איך בונים ומה מומלץ לעשות? קבלו את הטיפים שיעזרו לכם להרכיב תוכנית אימונים אישית מבלי להמשיך לשבור את הראש

אימון אינטרוולים (אימון הפוגות) הוא אימון המתאים לכל אחד ואחת מכם ללא קשר לרמת הכושר שלכם. אבל, לפני שאתם חושבים על התוצאות שאתם שרוצים להשיג, כדאי שתבינו איך כדאי להשתמש בתזמון. לחברת הרבלייף יש עבורכם מספר טיפים ועצות שיגרמו לכם להשיג תוצאות כושר מעולות, ועל הדרך לשרוף קלוריות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 אין ממה לפחד

אימון אינטרוולים אולי נשמע מפחיד, אך הוא לא באמת כזה. מדובר באימון שמשלב מאמץ קצר בעצימות גבוהה ואחריו זמן התאוששות בתזמון דומה או מעט ארוך יותר. לדוגמה: אחרי חימום, ריצה מאומצת למשך 2 דקות ואחריה 2-3 דקות של ריצה קלה או הליכה. בשיטת האימון הזו, משתמשים בתזמונים שונים ורמות עצימות שונות כדי לדחוף את הגוף להשתמש במערכות האנרגיה השונות שלו.

© יח"צ הרבלייף

מומלץ בחום!

שימוש בתזמון ובעצימות כדי לשלוט בעלייה וירידה של קצב הלב מאפשר לדחוף את הגוף לשימוש במקורות אנרגיה שונים בשגרת האימון. בעזרת אימוני האינטרוולים ניתן לשפר את הביצועים ואת רמת הכושר הכללית.

לעבוד קשה מהרגיל

הדרך הפשוטה ביותר להתחיל לשלב אימוני אינטרוולים היא להחליט על פרק זמן מסוים בו עובדים קשה מהרגיל. אחרי פרק הזמן הזה, המשיכו בפרק זמן זהה של מנוחה או מנוחה אקטיבית, שמורכבת מתנועות עדינות ופחות מאמצות, שמאפשרות לקצב הלב להירגע.

© יח"צ הרבלייף

עניין של תזמון

אימונים למתחילים צריכים לשמור על יחס שווה בין מאמץ למנוחה. התחילו ביחס של 1:1, כשרמת המאמץ צריכה להיות בערך 6-7 מתוך 10. כלומר, על כל 30 שניות של אימון כח, נוחו 30 שניות ועל כל 60 שניות של פעילות קרדיו נוחו 60 שניות. אחרי מספר שבועות, הגבירו את העצימות. ככל שרמת הכושר תשתפר, תוכלו להגביר עוד את עצימות האימון עד שהאימון יתבצע ברמת העצימות הגבוהה ביותר שאתם מסוגלים לה.

לעבור שלב

כשאתם מרגישים שיחס של 1:1 הוא קל מדי ואתם מוכנים לפעילות נוספת לפני שזמן המנוחה תם, נסו לבצע את הפעילות ביחס חדש. אתם יכולים להגדיל את משך הזמן של המאמץ, להגביר את רמת העצימות במהלך המאמץ או להפחית את משך זמן המנוחה. כשאתם מרגישים מוכנים, המשיכו הלאה לשלב הבא – נסו לעבור ליחס של 2:1 – פי 2 מאמץ ממנוחה. נסו 20 שניות של מאמץ ואחריהן 10 שניות של מנוחה וחזרו על האימון במשך 5 פעמים.

© יח"צ הרבלייף

אל תחשבו על הקלוריות

פעמים רבות כאשר מתאמנים חשוב לדעת כמה קלוריות נשרפו. השאלה נשמעת פשוטה, אבל בפועל מספר הקלוריות שכל אחד מאתנו שורף בזמן האימון הוא אישי ומבוסס על מספר משתנים. האמת היא שכדאי להימנע מהתעסקות במספרים כשאנחנו מדברים על פעילות גופנית ואימונים, ועדיף פשוט להשאיר אותם לתכנית התזונה. במקום לספור קלוריות שנשרפות, נסו לשפוט את האימון שלכם לפי התחושה. אתם עלולים להתאכזב אם תגלו ששעה של אימון לא שרפה אפילו כוס קפה אחת, אך היתרונות של פעילות גופנית חשובים הרבה יותר מכמות הקלוריות שנשרפות על הדרך. זכרו פעילות גופנית, התקדמות בקצב הנכון ושמירה על גישה חיובית הן הדרך הטובה ביותר להשגת תוצאות מעולות.

תגובות