הכדור הוא עגול: "באולינג זה לא רק משחק כיפי". צילום: יח"צ

הכדור הוא עגול: "באולינג זה לא רק משחק כיפי"

כל אחד מאיתנו רוצה להגשים חלום קטן. אופיר פרץ מבאר שבע רק בן 14 וכבר התחיל להגשים את החלומות שלו. הוא היחיד בישראל שמחזיק בשלושה תארים לעונה אחת ולא תאמינו במה

אופיר פרץ מבאר שבע בסך הכל בן 14 וכבר היחיד בישראל שמחזיק בשלושה תארים לעונה אחת. הוא אלוף ישראל עד גיל 14, אלוף ישראל עד גיל 16 ואלוף ישראל עד גיל 19. אם שאלתם את עצמכם באילו תארים הוא זכה, כדאי שתדעו שמדובר בבאולינג.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אהבתו למשחק הבאולינג החלה מגיל צעיר כשהתלווה לאביו עמי, נכה צה"ל, במשחקים שארגן מטעם בית הלוחם.
"אופיר התלווה אליי בגיל מאוד צעיר, שש או שבע, הוא ראה אותנו הגדולים משחקים וזה פיתח לו את הרצון לשחק גם" אמר עמי. כבר בגיל 12 שיחק עם המבוגרים בקבוצה של אביו והשתווה לרמתם. רון ראובן, יו"ר עמותת באולינג נגב של מועדון עצמה,  זיהה את הכישרון הטמון באופיר ומיד הציע לאביו לצרף אותו כשחקן בעמותה, אך מכיוון שלא התמיד בלימודים אביו לא אישר זאת.

לאחר שנה, פנה ראובן שוב במטרה לצרף את אופיר לעמותה והפעם הוא הציב בפני אופיר ואביו אולטימטום: "אם אתה רוצה לשחק בעמותה ולהפוך לשחקן מקצועי אתה צריך להתחייב להתמיד בלמודים, לכבד את ההורים ולעזור כמה שאתה יכול בבית", הוא סיפר. אופיר נענה להצעה ומשם החל להתאמן בעמותה על ידי  מאמנו האישי, גדי אבירם, שהיה מאמן נבחרת ישראל בערב, שצפה לאופיר עתיד רחוק ואכן כך היה.

© יח"צ

למה בחרת דווקא בספורט הזה?

"אני לא יכול להשתתף בענפי ספורט אחרים, כמו כדורגל שזה משחק בקבוצה, בגלל בעיה רפואית שיש לי. אבל ספורט כמו פינג-פונג ובאולינג יותר מתאימים לי, ככה בעצם הגעתי למסקנה שזה מה שאני צריך ורוצה לעשות".

איך מתנהלים האימונים בבאולינג? 

"יש לי בין שניים לשלושה אימונים בשבוע. את האימון מעביר המאמן של נבחרת ישראל והוא מלמד אותנו טכניקות מסוימות כמו איך לאחוז בכדור ואיך לזרוק אותו. באולינג נשמע כמו משחק די פשוט, אבל האמת שזה מקצוע די מסובך. דרושים הרבה אימונים כדי להתמקצע ולהצליח בו."

במה באולינג שונה מתחומי ספורט אחרים?

"באולינג שונה מבחינת האימונים לעומת אימוני כדורגל או כדורסל, ששם בכל תחילת אימון רגיל מבצעים מתיחות. בבאולינג אין דברים כאלה. ישר באים לאימון, לוקחים את הכדור, משחקים ומתאמנים, וככה בעצם מתחממים לבד".

"באולינג זה ענף ספורט לכל דבר"

מה לגבי החברים שלך, הם לא רואים בזה ענף מוזר? 

"יש כאלה שחושבים שזה ענף סתמי ולא חשוב כל כך, ושזה די מוזר. אבל יש כאלה שחושבים שזה משחק כיפי והם כמובן מפרגנים".

© יח"צ

אילו תגובות אתה מקבל משאר הסביבה?

" אנשים מעודדים ומשבחים אותי, כי הם מתפלאים מההישגים האלו בבאולינג.  בדרך כלל אני מתחיל לספר להם איך אני מגיע לתוצאות האלו, ואז הם מבינים שיש היסטוריה וחוקים לבאולינג כמו בכל תחום ספורט אחר".

בדרך כלל אנחנו רגילים להתחרות בבאולינג בשביל הכיף, איך ההרגשה לשחק באולינג כמקצוע תחרותי?

"זה יוצר הרבה לחץ, לא פחות מתחומי ספרט אחרים. באולינג זה ענף ספורט לכל דבר, לא פחות מטניס, כדורגל או כדורסל. אך עם זאת, למרות הלחץ זה גם מאוד כיף".

אתה חושב שאפשר להפוך את הבאולינג בארץ למקצוע של ממש?

"אני חושב שאפשר להרים את הבאולינג למקצוע ממש גבוה, כי כשנכנסים לזה מבינים שבאולינג זה תחום תחרותי לכל דבר. הרבה אנשים לא מודעים לזה ולכן הענף לא מפותח כל כך, אבל הוא לגמרי יכול להפוך למקצוע של ממש".

"הבנתי שאסור לי לוותר"

מהרגע שהתחלת להיכנס לתחום התחרותי, חל בך שינוי?

"היה לי שינוי מבחינה לימודית. יש עמותה של באולינג, המנהל של העמותה באיזה יום בהיר ראה איך שיחקתי ואמר לי שאני צריך להרשם לעמותה. ויתרתי על זה כי לא חשבתי שאוכל לשלב לימודים ואימוני באולינג, ידעתי שזה יצור אצלי יותר מדי עומס. בסופו של דבר הבנתי שאסור לי לוותר, אולי הבאולינג והלימודים דווקא כן יכולים ללכת יחד ומאז נשארתי בתחום".

© יח"צ

איך הייתה ההרגשה לזכות בשלושה תארים?

"מאוד מרגש. זו בעצם רק השנה הראשונה שלי מאז שהתחלתי להתחרות ופתאום מצאתי את עצמי משחק מול אנשים ותיקים ממני. ההרגשה של הניצחון הייתה מדהימה".

מהן השאיפות שלך לעתיד?

"השאיפה שלי לעתיד היא ללא ספק להיות אלוף העולם בבאולינג".

לסיום, יש לך עצה לבני הנוער שחולמים להתחרות בבאולינג?

"באולינג זה לא רק משחק כיפי, אלא גם מאוד תחרותי. אם לומדים אותו ומתעמקים בו אפשר לגלות דברים מדהימים ואני ממליץ לכולם לעשות את זה".

תגובות