נושם ספורט: הנער שמשלב בין שלושה ענפים שונים. צילום פרטי

נושם ספורט: הנער שמשלב בין שלושה ענפים שונים

הוא צולל, מתאמן בסטריט וורקאאוט ולא שוכח לכדרר בין לבין. יואל חג'ג' מהיישוב ניצן בן 18 וכבר נושם ספורט בכל רמ"ח איבריו. "השילוב ביניהם קשה מאוד. זה דורש ממני הרבה כוח והתמדה, אבל אני מצליח"

יואל חג'ג' (18) מהיישוב ניצן שנמצא ליד אשדוד הוא דוגמה טובה למושג ספורטאי, שכבר מגיל צעיר עוסק בשלושה ענפי ספורט. "בגיל עשר נחשפתי לתחום הצלילה החופשית, שמשך אותי מאוד. המטרה בו היא לצלול בים ללא ציוד עזר, כמו בלוני חמצן. תחום נוסף שמשך אותי הוא סטריט וורקאאוט, פעילות גופנית בחוץ - לא בחדר הכושר. זה ענף שהתחיל לצבור תאוצה ומתפתח עם הזמן. אני מתאמן בסטריט וורקאאוט ארבע פעמים בשבוע, בצלילה חופשית פעמיים בשבוע, כשזה תלוי במזג האויר ובמצב הים. בנוסף, אני גם משחק כדורסל בליגת הנוער".

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הצלילה החופשית תופסת אצלך מקום מיוחד. מה כל כך מושך אותך בתחום הזה?

"אנחנו צוללים למעמקי הים בלי עזרים נלווים ובלי ציוד, רק לוקחים נשימה עמוקה ויורדים למטה. בשביל להצליח להגיע למטה, אתה חייב שהמחשבות שלך יהיו נקיות. אם תחשוב על דברים אחרים, אתה לא תצליח לרדת למטה. אנחנו תלויים מאוד באוויר שלנו ולכן חשוב להיות רגועים, זה מה שמושך אותי בענף הזה. ביומיום אנחנו רצים ממקום למקום ויש הרבה רעש מסביב, אבל כשאני מגיע לצלילה אני פשוט מפסיק את כל המחשבות שלי, נרגע ויורד למטה. כשאתה בלי ציוד נלווה ויורד לקרקעית, אתה ממש כמו הדגים ומרגיש חלק מהטבע".

"מרגיש חלק מהטבע" © צילום פרטי

בשל ריבוי ענפי הספורט וכמות האימונים שבהם, חג'ג' נתקל בקושי, אך מצליח לשלב ביניהם. "השילוב ביניהם הוא קשה מאוד. זה דורש ממני הרבה כוח והתמדה, אבל אני מצליח לשלב ביניהם".

ענפי הספורט האלו עוזרים לך גם בחיים עצמם?

"בהחלט כן", הוא אומר בביטחון מלא. "הצלילה עוזרת לי להיות רגוע יותר ולהתמודד עם כל מיני דברים שקורים לי. היא עוזרת לי לחשוב יותר על עצמי, לחשוב לנכון יותר ולקבל החלטות חשובות. הים מספק לי מחשבה נקיה וטובה".

לחיי החברה

אומנם חגג' מתקשה לשלב בין שלושה סוגי האימונים, אך אין זה פוגע בחייו החברתיים. "זה ממש לא מפריע לי, כי אני מתאמן גם עם החברים. יש לנו יותר זמן לנושאי שיחה, אז בפן החברתי זה אפילו קל יותר. מה באשר ללימודים? הוא מציין כי האימונים לא מתנגדים איתם, ולכן אין הם מקלקלים לו את השגרה.

אתה מצליח לשמור על אורח חיים ספורטיבי?

"מאוד חשוב לי לשמור על אורח חיים ספורטיבי, ללכת לישון בזמן ולא לאכול שטויות. אם אני לא אלך לישון בזמן ואחרי זה אצלול, הצלילה תהיה פחות טובה ואיכותית. לפעמים קורה שאני אוכל מאכלים פחות בריאים ואני מרגיש את זה אחר-כך בספורט".

"חשוב לי לשמור על אורח חיים ספורטיבי" © צילום פרטי

קוטף הישגים

על אף שצלילה חופשית וסטריט וורקאאוט אינם נחשבים ענפים אולימפיים או תחרותיים, חג'ג' כבר הגיע להישגים בתחומים הללו. "בצלילה חופשית הגעתי להישג של צלילה בעומק של 25 מטרים ושלוש דקות של שהיה מתחת למים , דברים שהופכים ליותר ויותר פשוטים אחרי שמתאמנים עליהם. בסטריט וורקאאוט אני מצליח כבר הרבה תרגילים ברמה קשה, דבר שעבר לא חשבתי שאהיה מסוגל לעשות". 

מהו האתגר הכי גדול שלך בענפים האלו?

"הדבר הכי מאתגר בצלילה חופשית הוא לצלול כמה שיותר עמוק, כשזה גם נהיה מסוכן יותר ויותר ככל שיורדים עוד. כשנמצאים במים הריאות לאט לאט מתכווצות ואז כשעולים חזרה למעלה הן מתנפחות, לכן יש גם סיכון של פיצוץ הריאות כשיוצאים מהמים".

עד כמה הענפים שאתה עוסק בהם מוכרים בישראל?

סטריט וורקאאוט מקבל פחות חשיפה, אבל האנשים שמכירים אותו חושפים אותו המון. הייתי רוצה שהענף הזה יקבל יותר חשיפה כפי שמגיע לו וגם את הצלילה החופשית. אנשים יותר מכירים את הצלילה הרגילה עם בלוני החמצן".

"אני חולם להתחרות ברמות גבוהות יותר"
"אני חולם להתחרות ברמות גבוהות יותר" © צילום פרטי

לאן אתה שואף להגיע בעתיד?

"להגיע לרמה מקצועית מאוד ולהיות מדריך של צלילה חופשית. אני רוצה להיות כמו המדריך שלי. אני חולם להתחרות ברמות גבוהות יותר בסטריט וורקאאוט ובאליפות הארץ".

 

תגובות