או לה גול: האצטדיונים שאסור לכם לפספס. צילום מסך מהאינסטגרם

או לה גול: האצטדיונים שאסור לכם לפספס

האצטדיון שנבנה בצורה של קן ציפורים, היציע שהוא חלק בלתי נפרד מהר והמגרש המיוחד שבנוי על המים. קבלו את ששת האצטדיונים המרשימים ברחבי העולם שבהחלט שווים ביקור

גם אתם אוהבים לטוס לחו"ל ולצפות במשחקי כדורגל? סביר להניח שמה שמושך אתכם הם המשחק, הליגה או רמת הכדורגל במדינה, אך כדאי שתכירו קריטריון נוסף - האצטדיון עצמו. לא תאמינו, אבל יש אצטדיונים מיוחדים ביותר שאתם חייבים לבקר בהם, ללא שום קשר לקבוצה שמשחקת בהם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

אצטדיון "קן לציפור" - בייג'ינג, סין

אומנם הכדורגל בסין עדיין לא מפותח כמו הכדורגל באירופה, אך מי שבונה אצטדיונים באירופה בהחלט יכול ללמוד מהסינים דבר או שניים. אצטדיון זה, שאירח במשחקים האולימפים בביג'ינג 2008, נבנה מבחוץ בצורה של קן ציפורים. כן, משם בא גם שמו של האצטדיון.

 

#tbt 🇨🇳

A post shared by Amy 🌷 (@amylaur_a) on

זיגנאל אידונה פארק - דורטמונד, גרמניה

על אף שדורטמונד היא קבוצת כדורגל לא רעה בשנים האחרונות, הקהל שלה הוא אחד מהמלהיבים בעולם. הקהל המושבע של הקבוצה יושב ביציע הדרומי שאף כונה "החומה הצהובה" ומציג תצוגות עידוד גדולות בכל משחק גדול.

 

🐝🏟 What’s your favorite #Bundesliga stadium?

A post shared by Bundesliga (@bundesliga_en) on

האצטדיון העירוני - בראגה, פורטוגל

בראגה אינה משתייכת לאחת משלוש קבוצות הפאר בפורטוגל, אך בכל זאת מומלץ לבקר באצטדיונה הביתי. על פניו, האצטדיון נראה אצטדיון סטנדרטי למדי, עד ששמים לב כי הוא ממוקם על צלע הר ואחד מהיציעים שלו הוא חלק מההר עצמו.

קאמפ נואו - ברצלונה, ספרד

זה לא סוד שברצלונה נחשבת לאחת מקבוצות הכדורגל הטובות בעולם, בה גם משחק אחד מהשחקנים הטובים בהיסטוריה, לאו מסי ואכן אלפי ישראלים נוסעים בכל שנה כדי לבקר בו. אצטדיון זה נחשב לאחד מהאצטדיונים הגדולים בעולם וכולל בתוכו בין היתר מוזיאונים וחנויות.

וומבלי - לונדון, אנגליה

וומבלי הוא האצטדיון השני בגודלו באירופה, וגם בין האצטדיונים הוותיקים ביותר בעולם וזכור בעיקר בגלל אירועים גדולים שאירח, גמרי ליגת אלופות, משחקי נבחרת אנגליה ועודץ על אף שאצטדיון וומבלי הנוכחי הוא חידוש לאצטדיון וומבלי הישן שנהרס ונבנה מחדש לפני כעשור, אך הוא עדיין מושך אחריו תרבות וביהסטוריה מפוארת.

מרינה -ביי, סינגפור

סינגפור היא לא מדינת כדורגל, בלשון המעטה, אולם יש לה רעיונות יצירתיים ומקוריים לבנית אצטדיונים. האצטדיון הזה אומנם לא לא מרשים בתפארתו, אבל מה שמייחד אותו היא העובדה שהוא בנוי על הים. הבנתם נכון - כר הדשא צף על המי וטריבונת האוהדים נמצאת על היבשה. מתי יהיה אצטדיון כזה גם בישראל?

 

 

 

תגובות