הספורטאים שהתחילו בקטן והמשיכו בענק. צילום: gettyimages

הספורטאים שהתחילו בקטן והמשיכו בענק

מהכדורגלן שגדל בעוני ועד המתעמלת המוכשרת שנולדה להורים אלכוהוליסטים - קבלו את הספורטאים שסללו היטב את הדרך שלהם להצלחה ולא הרימו ידיים, אף על פי שלא נולדו עם מגש של כסף ביד

אנחנו מכירים אותם בתור הספורטאים הטובים בעולם, כאלו שלא צריכים להתאמץ יותר מדי בכדי לשבור שיא נוסף, או להשיג עוד מדליית זהב. אבל, האמת היא שלא כל הספורטאים התחילו במקומות הגבוהים, בהם הם נמצאים כיום ואף עבדו קשה מאוד, על מנת להגיע לטופ. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

פלה

כדורגלן העבר הברזילאי, שנחשב על ידי רבים לכדורגלן הטוב בכל הזמנים, אחראי על לא פחות משלושה גביעי עולם (הכדורגלן היחיד שעשה זאת) וזאת על אף שאינו נולד עם כפית זהב בפה וכדור על הרגל. פלה נולד בשנת 1940 וכבר בשנת 1944 עברה משפחתו לעיר באורו, שם הוא בילה את מרבית ילדותו. שפחתו של פלה נקלעה למעגל העוני ולא הצליחה להיחלץ ממנו זמן רב. בנוסף, עקב הישגיו הנמוכים בלימודים, העביר פלה הצעיר את רוב זמנו במשחקי כדורגל ברחובות העיר. אפשר להשוות רחובות לאצטדיונים מלאים?

דייגו מארדונה

אם כבר מדברים על הכדורגלנים הטובים בעולם, אי אפשר שלא להזכיר את מארדונה שללא ספק אף הוא השאיר חותם ענק בכדורגל העולמי. אך, קצת לפני שזכה עם נבחרת ארגנטינה במונדיאל, דייגו הצעיר גדל בעיירת הצריפים "ויז'ה פיוריוטו", שנחשבת לפרבר עוני וקבוצת הכדורגל הראשונה בה שיחק הייתה קבוצה שהקים יחד עם חבריו. מאוחר יותר, התגלה הכוכב והצטרף לקבוצה מעט יותר מקצועית.

יוסיין בולט

לא באמת צריך להציג את יוסיין בולט, נכון? האצן בעל שמונה מדליות הזהב האולימפיות ועוד כמה עשרות מדליות זהב באליפויות עולם אומנם רץ מהר, אבל את החיים שלו הוא התחיל עם שאיפות נמוכות הרבה יותר. בולט נולד בעיירה קטנה בשם שרווד הנמצאת בצפון מערב ג'מייקה, ואפילו אם נדמה לכם שבולט תמיד התעסק בריצה, אולי תופתעו לגלות שהשאיפות הראשונות שלו בנוגע לספורט היו נמוכות הרבה יותר והתרכזו בריקוד ובקריקט. מזל שבסוף הוא הבין שריצה היא הייעוד שלו!

© gettyimages

לברון ג'יימס

 הכדורסלן המוכשר נולד באוהיו לאמו כשהייתה בת 16 בלבד. אביו אינו היה מעורב בגידולו ולאחר מות סבתו, נקלעה אמו לקשיים כלכליים ובתו כמעט התפרק. גם לחוג פוטבול לא יכל להירשם ג'יימס, מפני שלאמו לא הייתה את היכולת לממן זאת עבורו.  לאור המצב, החליט מאמן הפוטבול, ברוס קלקר, לאמץ את ג'יימס לבתו ושם, בחצר הקטנה לימד אותו כדורסל - לימודים שללא ספק השתלמו לו.

סיימון ביילס

 אם לא שמעתם את השם סיימון ביילס, כנראה שהייתם בחלל בשנים האחרונות. המתעמלת האמריקאית מתהדרת בלא פחות מארבע מדליות זהב אולימפיות רק מהאולימפיאדה האחרונה ומחזיקה בתואר המתעמלת בעלת המספר הרב ביותר של מדליות זהב באליפויות עולם בהתעמלות. אבל, לא תמיד הייתה ביילס ווינרית. היא נולדה באוהיו וכעבור זמן קצר עברה עם סביה לטקסס, מפני ששני הוריה היו אלכוהוליסטים ולא יכלו לגדלה. גם ההתחלה של ביילס בהתעמלות לא הייתה נוצצת במיוחד והיא נהגה לחקות מתעמלות אחרות, עד שיום אחד, אחת המאמנות שמה לב לפוטנציאל שלה, והשאר כמובן היסטוריה.

 

תגובות