התלונות מוכיחות: הנוער הכי מנוצל במסעדות ובבתי הקפה. צילום: Fotolia

התלונות מוכיחות: הנוער הכי מנוצל במסעדות ובבתי הקפה

מהו הענף המנצל ביותר את בני הנוער והצעירים העובדים בישראל? דו"ח שפורסם היום (ב') על ידי הסתדרות הנוער העובד והלומד, לקראת חג הפועלים שייערך מחר, מוכיח שהתשובה לכך היא חד משמעית - ענף המסעדות ובתי הקפה

היעדר ההכשרה, התחלופה הגבוהה, פערי הכוחות והאבטלה הם רק חלק מהרשימה הארוכה של הדברים ההופכים את בני הנוער העובדים לאחת האוכלוסיות המוחלשות ביותר בשוק העבודה הישראלי ועל כן המנוצלות ביותר. הדו"ח של האיגוד המקצועי לנוער לשנת 2017, אשר פרסמה היום (ב') הסתדרות הנוער העובד והלומד, לרגל חג הפועלים שיצוין מחר (ג'), מציג תמונה קשה באשר לניצול בני הנוער העובדים בישראל.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 הענף המככב בראשית רשימת התלונות מצד הנוער העובד בישראל הוא ענף המסעדות ובתי הקפה עם 18% מכלל הפניות, כאשר 15% מהן הגיעו מתחום המזון המהיר ו- 10% מהתלונות הן דווקא מתחום אולמות האירועים והקייטרינג.

מסעדנות - הענף עם הכי הרבה תלונות © Fotolia

אך זה לא הכל, במקום הרביעי ברשימה ניתן למצוא את ענף המוכרנות עם 10%, כאשר בתחום הטלמרקטינג, הפרסום והשיווק התקבלו 5%, מצד בני הנוער שעובדים בחברות כוח אדם התלוננו 3%, וכן ברשתות השיווק (3%) ובענף הפעלת מתקנים (3%).

יש לציין כי במהלך השנה התקבלו באיגוד 5,355 פניות מבני נוער וצעירים בבקשה לקבלת ייעוץ או סיוע. מדובר על עלייה של 10% בכמות הפניות לעומת אשתקד. מתוך הפניות שהתקבלו, נפתחו 1,154 מקרי טיפול במהלך השנה. מתוך כלל התלונות - תופסות התלונות בתחום השכר את המקום בראש "המצעד", כאשר למעלה מ-50% בני נוער פנו להסתדרות למען הטיפול בנושא, כאשר בסה"כ הושב עבור בני הנוער והצעירים סכום העומד על 1,186,445.72 ש"ח.

 

 

 

 

תגובות