לוחמת אמיתית: הנערה שהפכה את הטאקוונדו לדרך חיים. צילום: נועם אופרן

לוחמת אמיתית: הנערה שהפכה את הטאקוונדו לדרך חיים

אבישג סמברג מגדרה היא רק בת 16 וחצי וכבר ניתן למצוא בחדרה 40 מדליות מתחרויות בטאקוואנדו. את הענף היא הכירה לראשונה בכיתה א' ומאז התאהבה בו. אבל, כרגע סמברג לא מסתפקת בכך וחושבת על אולימפיאדת טוקיו 2020

אומנות הטאקוונדו אולי נשמעת לכם זרה בפעם הראשונה, אך זו למעשה אומנות לחימה קוריאנית הנפוצה ברחבי העולם. בה משתמשים ברגליים והמטרה היא לפגוע בראש ובגוף. גם בישראל ישנו מספר לא מבוטל של בני נוער הבוחרים להתאמן בענף זה, אחת הבולטות שביניהם היא אבישג סמברג (16 וחצי) המתאמנת בענף באופן מקצועי. סמברג כבר קטפה מקומות ראשונים בתחרויות שונות הן בארץ והן בעולם.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

"בכיתה א' הלכתי לחוג טאקוואנדו פעם בשבוע בבית הספר למשך שעה אחרי שעות הלימודים. המאמן שלי אמר לי שאני ממש טובה וביקש מההורים שלי להתקשר, כדי שיעביר אותי לקבוצה טובה יותר. בהתחלה, ההורים שלי פקפקו בדבריו, כי אמרו שהוא מעוניין ביותר כסף ולכן מבקש ממני לעבור לקבוצה טובה יותר. בסוף, הם השתכנעו והעבירו אותי לנבחרת גדרה. כל אחד יכול להתחיל מתי שהוא רוצה, יש כאלו שהתחילו צעירים ועכשיו בוגרים", אמרה סמברג לפרוגי.

"יש לי אהבה עזה לאנדרנלין" © צילום פרטי

שגרת האימונים

לדבריה, מדי יום יש לה אימון, אשר אורך כשעתיים. אך האהבה שלה לענף ולאנשים מנצחת את כל הקושי שבדבר. "יש לי אהבה עזה לאנדרנלין. אני אוהבת את הספורט עצמו, את האימונים, את התחרויות ואת האנשים שאני איתם". 

אילו הקרבות זה דורש ממך?

"אני הרבה פחות נפגשת עם חברים. לפעמים יש אימון על זמן יציאות. בנוסף לכך, יש את עניין התזונה - אני אוכלת מסודר ולא תמיד יש לי יד חופשית, הכל מחושב קלורית. מאחר שהתחרויות הן לפי משקלים, אני צריכה הרבה פעמים להוריד במשקל ומבלה הרבה אצל דייאטנית, לפחות פעם בחודש. עוד הקרבה היא שמפסידים הרבה לימודים, למשל לא ניגשתי לבגרות בתנ"ך. וחוץ מכל אלו, זוהי אומנות לחימה. אומנם זה לא כואב, כי יש מגנים בכל הגוף, אך קרו כמה פעמים שנשבר האף או האצבעות".

יש שיגידו שהיאבקות היא תחום גברי. איך את מתמודדת עם היותך בת בענף הזה?

"למען האמת אני מתאמנת עם בנים ואנחנו לא שמים לזה לב. רק בתחרות אני נלחמת עם בנות, אבל חוץ מזה אין הרבה הבדלים אם אתה נלחם מול בן או מול בת, אתה פשוט נלחם".

לא מוותרת על אף מדליה

"אני עכשיו ליד המיטה שלי ויש שם בערך 40 מדליות", ציינה סמברג. "אם אני זוכרת נכון, בישראל זכיתי רק במקום הראשון. באליפות העולם בקנדה בסוף 2016 הגעתי למקום השלישי עד 46 קילו ובסוף 2017 גם זכיתי באליפות אירופה בקפריסין. בתחילת 2018 באליפות ישראל לבוגרים זכיתי במקום הראשון".

מהו היעד הבא שלך?
"אליפות אירופה לבוגרות. לפני כמה שבועות עשינו תחרות מי תצא לאליפות אירופה מול חברה לנבחרת וניצחתי, אז הוחלט שאני אצא"

איך זה באמת להילחם מול חברים?
"זה קשה, אבל מניחים את זה בצד ויודעים שזה לא משהו אישי נגד אף אחד, אלא פשוט כל אחד מנסה לעשות את הכי טוב שלו ויודעים שכל אחד רוצה לנצח. אף פעם לא רבתי עם חברה בגלל תחרות".

"כל אחד רוצה לנצח"© צילום פרטי

מהי השאיפה הכי גדולה שלך?
"להגיע לטוקיו לאולימפיאדה של 2020 ולזכות במקום הראשון כמובן".

 

 

תגובות