כלב מי (שלא) אוהב אותך: איך לשכנע את ההורים לאמץ?. צילום: Fotolia

כלב מי (שלא) אוהב אותך: איך לשכנע את ההורים לאמץ?

רוצים לאמץ חבר חדש למשפחה, אבל לא יודעים איך לשכנע את ההורים להביא כלב הביתה? קבלו רשימה מפורטת ושווה במיוחד, שתגרום לכל מי שקורא אותה להבין למה כדאי לאמץ כלב

הם שובבים, מתוקים, מגוונים ואהובים. אם תביטו להם עמוק בעיניים לא תוכלו שלא לרצות לחבק, לנשק ופשוט למחוץ אותם! אז איך זה שאין לכם אחד כזה בבית? קבלו את הסיבות הכי טובות ואת הנימוקים הכי משכנעים, שיגרמו לכם ולהוריכם לתהות איך לא חשבתם לאמץ כלב קודם לכן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי: 

נאמנות

התכונה המפורסמת ביותר של הכלב היא נאמנותו. מאז ומתמיד גדלנו על סרטים, סדרות ושירים המציגים את הכלב כחיה הנאמנה ביותר! דבר אחד בטוח - אתם יכולים להיות רגועים.שכלבכם ילך אתכם לכל מקום ויגן עליכם תמיד.

החבר הטוב ביותר!

לא סתם אומרים שכלב הוא חברו הטוב ביותר של האדם. זהו לא סתם סלוגן, אלא משפט מבוסס. לכל אחד מגיע חבר טוב, אמיתי ואחד כזה שאוהב בלי תנאים. ובמקרה של כלב, אתם תזכו בחבר טוב ומיוחד. חוץ מזה שהכלב הוא נאמן, הוא גם יהיה החבר הטוב ביותר שלכם, הראשון שירוץ ויקפוץ עליכם כשתגיעו הביתה, הראשון ללקק אתכם בבוקר ולהתכרבל אתכם בשמיכה. הוא ישחק ויצחיק אתכם בכל רגע. היו בטוחים שלא יהיה לכם משעמם איתו לרגע והוא יעניק לכם חום ואהבת חינם.

החבר הטוב של האדם © צילום: Fotolia

חיזוק המערכת החיסונית

כן, שמעתם נכון! על פי מחקרים שונים, תינוקות שחיו עם כלב בבית בשנים הראשונות חלו פחות במחלות הקשורות לנשימה, לעומת אנשים שגדלו ללא כלב בבית. החוקרים טוענים שההבדל הזה נגרם, כיוון שהתינוקות שהיו חשופים לכלבים נחשפו ליותר חיידקים וכך המערכת החיסונית שלהם הייתה חזקה יותר.

כ-לב

לא סתם קוראים לו כך - כלב. אם נפרק את המילה נמצא שכלב הוא כ-לב. כלומר, כולו לב אחד גדול! תמיד שמח, מנחם ומחבק וכמובן מלא באהבה שפורצת החוצה אל העולם. כלבים הם היצורים המתוקים ביותר בעולם כולו וזה לא נותן לויכוח.

 לקנות או לאמץ?

כעת, לאחר שהצלחנו לשכנע אתכם להביא כלב הביתה, ישנה הדילמה - האם לקנות, או שמא לאמץ? אז גם כאן הדילמה היא לא באמת דילמה, כי הרי ברור לכולנו שלאמץ זה הכי כדאי.

© צילום: Fotolia

מצילים חיים

עמותות רבות בארץ מספקות לכלבים יתומים בית חם, אוכל, מים, ציוד ומקום לינה. אך לצערנו, מספר הכלבים היתומים הוא גדול ולא תמיד יש לעמותות הללו אפשרות לדאוג למספר רב כל כך של כלבים. מדי שנה, נגזרת המתה על כ-100 אלף כלבים מתוקים חסרי בית. בשביל להוריד את המספר הענק, עלינו לאמץ את הכלבים ולא לקנות אותם, כי אימוץ הוא הצלה ממוות וודאי.

 

מצילים פעמיים!

כאשר אתם מאמצים כלב -  אתם מצילים אותו מחשש להמתה בעתיד. המצווה הכפולה היא שכאשר אתם לוקחים אותו, מתפנה מקום באותה העמותה וכך יש לה אפשרות לדאוג לכלב נוסף במקום הכלב שאימצתם. משמעותי ביותר!

כלבים מעורבים בריאים יותר

כלבים גזעיים (בדרך כלל הכלבים הקנויים) נוטים להיות בעלי בעיות גנטיות מהסיבה הפשוטה שלא תמיד הם מגיעים עם תעודות ואין לדעת האם זיווגו בין בני המשפחה להולדת הכלב הגזעי (דבר העלול לגרום לפגם גנטי, ואופי שונה של הכלב). לעומתם, כלבים מעורבים הם בעלי מערכת חיסונית חזקה יותר, כי לרוב הם לא תוצר של זיווג בין בני המשפחה, כך שאין סיבה שהם יישאו מחלה גנטית כזו או אחרת.

© צילום: Fotolia

לצערנו, לכלבים הגזעיים יש ביקוש רב בעולמנו והם כנראה ימצאו משפחה בסופו של דבר. אך כלבים מעורבים יש הרבה והסיכוי שלהם להיקלט במשפחה נמוך. אותם כלבים הנמצאים בבית מחסה צמאים לחום ואהבה, ורק רוצים שמישהו אוהב יבוא לאמץ אותם. כשתאמצו את הכלב הוא יזכה להצלת חיים, אבל אתם? אתם תזכו להרבה יותר - לחבר אוהב, בריא ומאושר. 

 אם גם אתם מעוניינים לצרף חבר חדש למשפחה - תוכלו לפנות ל"אגודת צער בעלי חיים בישראל" בטלפון *4553 ובכתובת הרצל 159 תל אביב, או לעמותת "תנו לחיות לחיות" בכתובת דב פרידמן 8, רמת גן ובטלפון 03-6241776 שלוחה 3.

 

 

תגיות
תגובות