תמונת המצב: כיצד נראה עתיד הכדורסל בישראל?. צילום מסך מהאינסטגרם

תמונת המצב: כיצד נראה עתיד הכדורסל בישראל?

לאחר הזכייה הגדולה של נבחרת העתודה בכדורסל באליפות אירופה, שנערכה בשבוע שעבר, זה הזמן להביט על התמונה המלאה, להיזכר בשחקנים המצטיינים ולשער איפה נראה אותם בעוד מספר שנים. אז מה מצפה לנו?

במהלך השבועות האחרונים זכינו בהישג שכמותו לא היה לנו מעולם - הזכייה של נבחרת העתודה הישראלית בכדורסל באליפות אירופה עד גיל 20. איך נראה הכדורסל הישראלי לנוכח הזכייה?

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

הזכייה באליפות אירופה בהחלט באה משום מקום, אחרי המחזור הקודם שעשה את הבלתי יאומן והעפיל עד לגמר. מעטים האמינו כי המחזור הנוכחי אף יוכל להתקרב למה שעשו קודמיו, אך למעשה הגיעו לשיא ההישגים של חבורת צעירים בגילם. הנבחרת בהובלת מייקל בריסקר ויובל זוסמן, הניעה נבחרת מלהיבה שמנצחת בהפרש גדול אימפריות כדורסל הידועות בפיתוח צעירים, כמו ספרד וצרפת.

אם כך, מה ההישג אומר על עתיד השחקנים הישראלים? אני מאמין שלא הרבה. ישנו הבדל גדול בין הרמה באליפות אירופה של העתודה לבין הליגות האירופאיות החזקות וכן הליגה הישראלית. אולם, הוא בהחלט מעיד על כך  שהפוטנציאל קיים וזאת לאחר שנה קשה במיוחד לכדורסל הישראלי הכוללת כישלון חרוץ של הבוגרים באליפות אירופה ביורובאסקט ושביתות, הזכייה של נבחרת העתודה היא כמו אוויר לנשימה.

מה באשר לשחקנים שלקחו חלק באליפות? ראינו באליפות עד כמה כישרון ובשלות יש בנבחרת הנוכחית וכי סביר להניח שמרבית שחקניה בהחלט יהיו חלק מהליגה המקומית ומהנבחרת בשנים הבאות. הרי לכם מספר דוגמות לשחקנים בולטים שלא ניתן להתעלם מהם. אנחנו בטוחים שנמשיך לשמוע עליהם.

יובל זוסמן

הגארד הישראלי הראה בגרות ובשלות שאינה אופיינית לגילו, אך גם הוא יודע שבלי דקות משחק הוא אינו יוכל לפתח את המשחק שלו. רבים כבר מסמנים אותו ככוכב הישראלי הבא של קבוצת מכבי תל אביב, אך מנקודת המבט שלי נראה כי זו לא נתנה לו לבטא את סך הכישורים שלו. זוסמן טען לא פעם כי ישמח לצאת לעונה שתיים של התבשלות בקבוצה יותר קטנה בה יקבל הרבה דקות לפני הובלת אחד מועדוני הכדורסל הגדולים באירופה.

דני אבדיה

על אף היותו בן 17 בלבד, הוא לגמרי הראה שגם שחקנים שגדולים ממנו קטנים עליו. אבדיה כבר מסומן בפנקסים של קבוצות NBA רבות ונראה שתוך שנתיים מקומו עומד להיות שם. בינתיים, הוא מחזיק בחוזה במכבי תל אביב ואנחנו רק יכולים לקוות שהצהובים יתנו לו כמה שיותר הזדמנויות ושאנו נוכל להספיק להתענג על המשחק שלו בארץ הקודש לפני שהוא ייצא מעבר לים.

מייקל בריסקר

הבן של מארק בריסקר (שחקן עבר של מכבי תל אביב) הראה גיוון יוצא דופן, בנוסף לקליעה האבסולוטית שיש לו, הראה וורסטיליות ועוצמה יוצאת דופן. בינתיים, הוא צפוי להמשיך לשחק בעונה הקרובי במכבי רעננה, שתרמה רבות להתפתחותו. אבל, אין ספק שבשנים הקרובות נראה אותו כשחקן לגיטימי בליגה הראשונה ואולי אף בנבחרת הבוגרת.

גיל בני

קפטן הנבחרת לא באמת הוכר על ידי אף אחד חוץ מאשר עכברי הכדורסל בארץ, אך כיום כפי שבני טוען, אינו יכול לצאת לרחובות בלי שאף אחד יבקש ממנו סלפי. הגארד הישראלי הראה כוח לחימה מדהים ומחויבות לסמל הנבחרת. על אף גובהו הנמוך והסייז הקטן שיש לו, הוא מחפה על כך בדברים רבים, כמו בקליעה מדהימה ויכולות לחדור. נראה שכוח הרצון של בני עומד להוביל אותו למקומות שרבים אינם חשבו שהוא יוכל להגיע בעקבות הנתונים שלו. בני ימשיך להוביל את מכבי רעננה יחד עם שותפו לנבחרת מייקל בריסקר ונראה שאם ימשיך ביכולת שלו בנבחרת, ההזדמנות בליגה הראשונה עוד תגיע.






תגובות