כרטיס אדום: הספורטאים הגדולים שהורשעו באמרוץ. צילום מסך מאינסטגרם

כרטיס אדום: הספורטאים הגדולים שהורשעו באמרוץ

מלבד הפרשה המפורסמת של לאנס ארמסטרונג, ישנם עוד ספורטאים רבים שנתפסו על שימוש בסמים וממריצים, בזמן שרצו לשפר את הביצועים שלהם. אז מי עוד נפל בדיוק בזמן שכבש את הפסגה?

זה לא סוד שלא מעט ספורטאים עוברים על החוק ובוחרים להשתמש בסמים ממריצים, כדי להגיע לביצועים טוב יותר. אך מספר לא מבוטל מהם נתפס על חם, מורשע ומאבד את ההישגים המרשימים והחלום הגדול. הרי לכם שבעת הספורטאים מהעולם שהורשעו בעקבות שימוש בסמים ובממריצים, ואפילו תזכורת לפרשה שהסעירה את הספורט הישראלי.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

 דייגו מראדונה

עבור אחד הכדורגלנים הענקיים בהיסטוריה , דייגו מרדונה, סמים זהו עניין שבשגרה. לאחר פרישתו, הוא השתמש בסמים באופן די קבוע וגדול ואף קיבל התקף לב בשל כך. כשהיה שחקן פעיל, הורשע מראדונה והושהה פעמיים ממשחק פעיל למספר חודשים עקב שימוש בסמים, פעם אחת במדי נאפולי האיטלקית ופעם נוספת בקבוצה ארגנטינאית. 

לאנס ארמסטרונג

רוכב האופניים, שהיה אלוף הטור דה פראנס, הורשע שבע פעמים עקב שימוש בסמים בתחרויות הללו ולכן, גם כל שבע זכיותיו בתחרות נשללו ממנו. כבר במהלך התחרויות, היה חשד בארמסטרונג, אך הוא הצליח לצאת נקי מהבדיקות ורק לאחר מכן הצליחו להוכיח כי הוא אכן השתמש בסמים. 

 מריה שראפובה

הטניסאית הרוסיה, שהחזיקה אף תקופה בתואר "הטניסאית הגדולה בעולם", לא פסחה גם היא על שימוש בסמים. בשנת 2016, הודתה שהשתמשה בחומר אסור באליפות אוסטרליה הפתוחה של אותה השנה והושעתה למשך שנתיים. לבסוף, עונשה קוצר והיא חזרה לשחק מוקדם מהרגיל.

ריו פרדיננד

אחד משחקני העבר האנגליים הגדולים ביותר, אשר הגיע לכמעט 100 הופעות בנבחרת אנגליה ולכמעט 400 הופעות במנצסטר יונייטד, אף פעם לא הואשם רשמית בשימוש בסמים. יחד עם זאת, בשנת 2003 החליט פרדיננד "לדלג" על בדיקת סמים שגרתית באנגליה ובשל כך, הוא הושעה לשמונה חודשים. במהלך פרק הזמן, הפסיד בין היתר את יורו 2004.

 טייסון גיי

האצן האמריקאי שנחב לשני המהיר בכל הזמנים בריצת 100 מטר (אחרי יוסיין בולט). גיי זכה עם נבחרת השליחים של ארצות הברית באולימפיאדת לונדון. אך בהמשך, נתפס על שימוש בסמים ב-2013, הושהה והמדליה האולימפית שהוא זכה בה ביחד עם נבחרת השליחים של ארה"ב - נשללה. 

 מריון ג'ונס

האצנית הבריטית, שזכתה בשלל מדליות אישיות, נתפסה והורשעה על שימוש בסמים לפני ובמהלך אולימפיאדת סידני (2000). בשל כך, כל המדליות בהן זכתה ג'ונס החל משנת 2000 נשללו ממנה, כולל חמש המדליות בהן זכתה בסידני.

גם בישראל

שיר צדק, בלם הפועל באר שבע, אומנם עדיין לא משתווה ברמתו לשאר הספורטאים שהוזכרו ברשימה הזאת, אבל הוא בין הדוגמות הבולטות של ספורטאים ישראליים, שהשתמשו בחומרים אסורים. הבלם הואשם בשימוש בחומר אסור מסוג אוקטופמין במשחקי הפועל באר שבע במוקדמות ליגת האלופות בשנה שעברה והושהה על ידי אופ"א למשך שמונה חודשים מכל פעילות.

 

תגובות