הח"כים של המחר: נוער יש עתיד מאמין בשוויון . צילום: נוער יש עתיד

הח"כים של המחר: נוער יש עתיד מאמין בשוויון

בעוד שהרבה בני נוער נוטים להירתע מהמילה "פוליטיקה", בנוער יש עתיד סבורים שהגיל הצעיר רק משחק לטובתנו. • כתבה חמישית במסגרת סדרת הכתבות המיוחדת על דור העתיד בפוליטיקה הישראלית

אתם יכולים להגיד עליהם שהם צעירים מדי, או שהם עדיין קטנים לתחום הזה, אבל מה שבטוח הוא שיש להם מוטיבציה בשמיים, שגורמת להם לרצות לשנות, לעשות ובעיקר להשפיע כבר בגילם הצעיר בעזרת הרבה התמדה, עקביות ובעיקר חשיבה צעירה. 

עוד בסדרת הכתבות "הח"כים של המחר" בערוץ המגזין של פרוגי:

אייל פייטלמן (17), שפעיל בנוער יש עתיד, מספר לפרוגי שהמצב המדיני הניע אותו לעשייה. "לא רציתי להיות צופה מהצד, אלא לעשות משהו ולשנות", הוא אומר. לעומתו, שי פרידמן (18) מחדרה, הבין שהוא רוצה להתחיל להיות פעיל פוליטית דווקא כשהבחין בחוסר בפעילים מבוגרים במפלגה בעיר בה מתגורר. "בבחירות של שנת 2013, התעניינתי בנושא הבחירות ותמכתי במפלגת יש עתיד, אבל ראיתי שבקלפי ליד הבית שלי לא היו נציגים מטעם המפלגה. באותו היום פניתי לנציגי המפלגה וייצרו איתי קשר, אז עמדתי בקלפי וחילקתי פליירים של המפלגה. בבחירות שלאחר מכן יצרתי קשר, גם כן עם המפלגה, התברר לי שהוקם מטה נוער ומאז אני שם".

"לא רציתי להיות צופה מהצד"
"לא רציתי להיות צופה מהצד" © צילום: נוער יש עתיד

למה דווקא יש עתיד?

פייטלמן: "אני מתחבר למה שהמפלגה מציגה - שוויון בנטל, זה אחד הדברים שאני הכי מאמין בהם ובזכותו אני במפלגה מגיל 14. בנוסף, הרגשתי שבמפלגה לא שוללים את העמדה שלי, פתוחים לדעותיי ולמה שאני חושב".

פרידמן: "המפלגה הנחשבת יחסית לצעירה ביחס למפלגות האחרות הוקמה בבסיסה על מנת ליצור 'פוליטיקה חדשה', ששמה דגש על מעמד הביניים, מאבק בשחיתות בפוליטיקה, הצעירים במדינה, אבל לא רק. המצע של המפלגה נוגע ברוב תחומי החיים במדינה, כמו למשל: תחבורה ציבורית, העסקים הקטנים והחינוך בישראל".

"מקבלים כתף קרה"

 פייטלמן ופרידמן מודים שלא תמיד הכטל הולך להם חלק ולא אחת הם נאלצים להתמודד עם מצב בו הרשויות מפנות להם גב ולא משתפות פעולה. "פעם עשיתי קמפיין נגישות בעיר שלי, צילמתי את כל מה שלא נגיש בעיר לבעלי מוגבלויות. הגעתי עם הצילומים והחומרים לעירייה, וקיבלתי כתף קרה וחוסר רצון לסייע", נזכר פייטלמן.

פרידמן חוותה את התחושה הזו בעיקר בתור נערה שעוסקת בתחום הנחשב של 'המבוגרים' יותר מהם. עקב כך, היא חשה כי "נוצר מצב שרוב האנשים שאנחנו פועלים איתם במפלגה הם מבוגרים מאיתנו, עברו כברת דרך בחייהם ומביאים איתם ניסיון רב".

בכנסת
בפעולה © צילום: נוער יש עתיד

 איך משלבים בין הפוליטיקה, לבין הלימודים והחיים החברתיים?

פייטלמן: "בתקופות של בגרויות ומבחנים, אני מוריד הילוך ופחות מגיע. אני משתתף בשיחות ומנסה להיות פעיל,  אך לא רוצה שזה ייפגע לי בלימודים. כשיש לי זמן פנוי, אני נמצא שם ומשקיע".

פרידמן: "מוטיבציה בשילוב עם תכנון זמן יעיל הם המפתח להצלחה. אני מאמין שאם אתה עושה את הדברים מתוך רצון ועניין, אתה תצליח לשלב אותם בחיים שלך. תמיד שילבתי את הלימודים יחד עם עוד דברים וזה דווקא גרם לי להשקיע יותר בלימודים ולנצל כל דקה שיש לי לעשייה".

מוותרים על זמן פנוי למען העשייה

קרה שרבתם עם המשפחה והחברים בעקבות הפעילות הפוליטית שלכם, או שנאלצתם לוותר על בילוי עמם?

פרידמן: "יש תמיד וויכוחים, בעיקר כשיש שיחות במפגשים משפחתיים או בין החברים על פוליטיקה, אבל זה אף פעם לא הגיע למצב של ריב תהומי. בנוגע לוויתורים - יצא שהייתי צריך לוותר על דברים בגלל ישיבה שנקבעה או פעילות כלשהי".

פייטלמן: "לא קרה שרבתי איתם על דעה פוליטית. אנשים יכולים לחשוב מה שהם חושבים שנכון להם. אני מקבל באהבה, כי דעה זו דעה. אבל לא מתחבר לדעות קיצוניות".

"מקבל באהבה"
משכנעים אנשים © צילום: נוער יש עתיד

האם נראה אתכם בכנסת ישראל בעתיד?

פרידמן: "לא יודע אם בעתיד הקרוב. אני בטוח שאחרי הצבא אמשיך בפעילות הפוליטית ומאמין שיום אחד ארצה לקחת את הפעילות הזו צעד אחד קדימה".

 ואם לא בפוליטיקה - היכן?

פייטלמן: "אני רוצה להיות איש קבע בצבא, אז להיות פוליטיקאי זה לא בראש סדר העדיפויות שלי. אבל הכול יכול להיות ואין לדעת מי יהיה".

 

 

 

 

תגובות