הולכות רחוק: לינוי אשרם ועוד רבות הוכיחו שגם הן יכולות. צילום: ארז עוזיר

הולכות רחוק: לינוי אשרם ועוד רבות הוכיחו שגם הן יכולות

סגנית אלופת העולם בהתעמלות אמנותית, לינוי אשרם, הכדורסלנית, ליעד סואץ עוד ספורטאיות בכירות, חגגו בסוף השבוע האחרון באווירה ספורטיבית גדולה והעצמה נשית, יחד עם 10,000 נשים, נערות וילדות מכל רחבי הארץ במסגרת 'אתנה הולכות רחוק'. • "הפתיע אותי לראות את כמות המשתתפות"

משרד התרבות והספורט בשיתוף הפרויקט הלאומי לקידום ספורט הנשים בישראל "אתנה", קיים ביום שישי האחרון בפעם התשיעית את אירוע הספורט הנשים הנחשב "אתנה הולכות רחוק", בהשתתפותן של אלפי נשים ונערות מכל רחבי הארץ בחוויה ספורטיבית גדולה, מלאת אדרנלין ועוצמה נשית. האירוע שהחל במתכונת של צעדת נשים גדולה, הפך במהרה להפנינג ספורטיבי הנערך מדי שנה בתל אביב וסוחף אחריו המוני ילדות, נערות ונשים, חובבות ספורט למיניהן.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במסגרת האירוע השנה, ניתן היה להתנסות ולהתחרות במגוון ענפי ספורט מגוונים וליהנות מפעילויות כושר שונות ואתגריות. כמדי שנה, התקיימה צעדת הנשים הגדולה בישראל לאורך שבילי הפארק (5 ק"מ), שלוותה בנגינת תזמורות. במקביל התקיים הפנינג ספורטיבי גדוש בפעילויות בו לקחו חלק גדול מגופים חשובים במדינה, כגון: איגודי הספורט השונים, חדרי הכושר ועיצוב הגוף הגדולים בישראל ואפילו מתחמי בריאות ורפואה משלימה.

© צילום: ארז עוזיר

נערות שהשתתפו באירוע השנה מספרות על חוויה נשית מעצימה ומהנה, בה גם נערות ונשים שאינן ספורטאיות מקצועיות נהנו באותה המידה כמו חברותיהן שעוסקות בספורט לא רק כתחביב. אחת מהנערות האלו היא סיני יצחקי (18), סגנית אלופת ישראל בטניס שולחן לגילאי קדטים, חברה בנבחרת ישראל ולוקחת חלק בפרויקט ה-טום-טים של אתנה והועד האולימפי. יצחקי אומרת לפרוגי כי "הרבה נשים, נערות ולילדות נחשפו באירוע למגוון ענפי ספורט שבדרך כלל פחות זוכים לכותרות, כמו פריסבי, רוגבי, ואף לענף שלי - טניס שולחן. ניכר היה שהאירוע עודד את המשתתפות להתנסות בפעילויות הספורט השונות ואף לקחת את התחביב צעד אחד קדימה לרמה המקצועית".

נערה נוספת, ספורטאית מקצועית ששמה רות לביא (15 וחצי), סגנית אלופת ישראל לקדטים ואלופת ישראל לשנתונים, הנמצאת גם כן בתכנית הטופ-טים, דיברה אף היא בשבחו של האירוע: "הפתיע אותי לראות את כמות המשתתפות שהגיעה לאירוע והתנסתה במגוון הרחב ענפי הספורט השונים. היו כאן נשים רבות - צעירות, מבוגרות, ספורטאיות חובבות וכמובן מקצועיות. בענף שלי, הג'ודו, יש עלייה עצומה במספר הנשים שלוקחות חלק, דבר שלא היה לפני מספר שנים. המראה של כמות הבנות שעושות ספורט ובפרט ג'ודו מהצד, בהחלט מחזק ומעודד".

 

 

 

תגובות