גשם גשם מטפטף: כך תעברו את החורף בשלום. צילום: Fotolia

גשם גשם מטפטף: כך תעברו את החורף בשלום

הוצאנו כבר את הפוך, פתחנו את המטריות ולצערנו, חלקנו גם מרגישים את המחלות המציקות שתוקפות אותנו מדי שנה ולא מפספסות אף אחד. אז איך עוברים את החורף ונשארים בריאים? הטיפים שלפניכם יעזרו לכם לעבור את העונה הקרובה ללא בעיות

אנו יוצאים מהבית בכל יום, פוגשים אנשים, נוגעים זה בזו ויחד עם כל אלו פוגשים גם חיידקים, שלעיתים גורמים לנו לחוש ברע ולא פוסחים על אף אחד. אך אם תקפידו על מספר כללי ותנקטו באמצעי זהירות, תוכלו להימנע מהם עד כמה שאפשר ולעבור את החורף בהנאה ועם כמה שפחות מחלות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

שטפו ידיים

רוב הוירוסים עוברים ממגע למגע. חברכם לכיתה חולה והתעקש לבוא לבית הספר (מי רוצה להשלים חומר?), התעטש לתוך כפות ידיו ולאחר מכן נוגע בשולחן, בדלת ובכם? כדאי להשתדל לרחוץ ידיים לעיתים קרובות ולהשתמש בג'ל היגייני.

לשטוף! © צילום: giphy

אל תשימו יד

אומנם מאז שהיינו ילדים אמרו לנו להתעטש או להשתעל לתוך כפות הידיים שלנו, אך זאת לא הדרך הנכונה מלשמור על עצמנו ועל אחרים מלחלות. החיידקים נדבקים אל כפות ידינו ומועברים לאחרים. אז מה עושים? מתעטשים לתוך נייר, ואם אין, המרפק הוא גם מקום בטוח.

אל תגעו בפנים

הוירוסים נכנסים לגוף דרך העיניים, האף והפה. נגיעה בפנים היא הדרך העיקרית שבאמצעותה נדבקים במחלות אלו. אחת הדרכים להימנע היא להמעיט לגעת בפנים ושוב, לשטוף ידיים.

לא לגעת בפנים © צילום: giphy

לנקות את המערכת

מים שוטפים את הגוף שלנו, מסלקים רעלים, מרווים אותנו ובכך יכולים להציל אותנו מהצטטנות. אנחנו זקוקים לשמונה כוסות שתייה לפחות ביום. שתו כמה שיותר, גם בחורף וגם כשלא צמאים.

ספורט

פעילות גופנית גורמת ללב לשאוב כמויות גדולות יותר של דם, מאיצה את הנשימה, כדי להעביר חמצן מהריאות לדם וגורמת להזעה כשהגוף מתחמם. פעילות גופנית עוזרת להעלות את מספר התאים הנלחמים בנגיפים שונים והסיכוי להצטנן ולחלות יורד ברמה משמעותית.

רוץ, ילד, רוץ!
רוץ, ילד, רוץ! © צילום: giphy

לנשום אוויר צח

מכשירי החימום והחלונות הסגורים לא נותנים לאוויר חדש וטרי להיכנס. לכן, כמות החיידקים בחלל סגור גדלה וכך גם גדל הסיכוי שלנו לחלות. בנוסף, החימום מייבש את הגוף וגורם לו להיות פגיע יותר וחשוף למחלות.

 

 

חורף נעים!



תגיות
תגובות