גול עצמי: הספורטאים שפרשו מוקדם מהצפוי. צילום: gettyimges.IL/Daniel Kalisz

גול עצמי: הספורטאים שפרשו מוקדם מהצפוי

ואם מסי היה מפסיק את הקריירה בגיל 20? ספורטאים רבים מחליטים לפרוש במהלך הקריירה, אך ישנם כאלה הפורשים עוד בתחילתה. אספנו עבורכם את רשימת הספורטאים המצליחים שפרשו מוקדם מהצפוי והשאירו את האוהדים שבורי לב

ספורטאים מתחילים את הקריירה שלהם מוקדם - שהגוף עוד חזק וגמיש. אבל למרבה הצער, לא כולם רוצים לנהל את אותה הקריירה מגיל שש עד גיל 40. האימונים המפרכים, התחרויות המלחיצות ותשומת הלב התקשורתית לא מתאימים לכל אחד. לכן יש ספורטאים שהדהימו את כולם ופרשו במהירות. אפילו מייקל ג'ורדן פרש ב-1993, אך למזלנו התחרט ובחר לחזור למגרש המשחקים. לצערנו, זה לא תמיד המקרה. הספורטאים שלפניכם מהווים דוגמא לכך. 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

בארי סנדרס

סנדרס היה כוכב עולה ב- NFL - ליגת הפוטבול הלאומית והמקצוענית של ארצות הברית. בצעירותו, זכה בגביע הייזמן, הפרס היוקרתי ביותר לשחקן יחיד בליגת פוטבול המכללות בארצות הברית ונכנס להיכל התהילה של פוטבול המכללות ב-2003. ב-1989, כשהוא כמעט בן 21, צורף לקבוצת ה"דטרויט ליונז", ששייכית לליגת ה-NFL . הוא זכה מיד בפרס השחקן הטוב יותר בליגה הנמצא בשנתו הראשונה והעניק לקבוצתו רגעי זוהר רבים. הוא בלט כאצן הטוב ביותר בפוטבול לאורך כל שנות ה-90. אך, דווקא כשהיה בכושר שיא, עטור פרסים וקהל מעריצים נרחב, הכריז סנדרס על פרישתו ב-1998 והותיר אחריו אוהדי פוטבול רבים שבורי לב.

שבר את הלב לאוהדים
שבר את הלב לאוהדים © gettyimges.IL/Dave Reginek

ביורן בורג

קשה לדמיין שחקן עטור פרסים כמו ביורן בורג. הטניסאי השוודי דורג כשחקן הטוב ביותר בעולם במשך 107 שבועות רצופים ולא לשווא. לאחר שהצטרף לסבב המקצועי כבר בגיל 14, הקריירה של בורג לא הפסיקה להמריא. בורג הוא הגבר הראשון שזכה ביותר מעשרה תארי גראנד סלאם, הטניסאי היחיד שזכה בשלושה תארי גראנד סלאם ללא איבוד מערכה ואחד מהבודדים שזכו בתחרויות ווימבלדון וברולאן גארוס באותה השנה. מעל לכל, בולטת העובדה שזכה בגמר הווימבלדון, מהתחרויות היוקרתיות ביותר בעולם הטניס, חמש שנים ברציפות. לאחר שחיקה שחווה בשנות ה-20 שלו, הודיע בתחילת 1983 על פרישתו. מאז, שמו של בורג נקשר לפרשיות סמים ואלכוהול, לניסיון חזרה כושל לעולם הטניס ולהעמדה למכירה פומבית של גביעי הווימבלדון שלו ב-2006, שאותם בסוף יריבו לשעבר מקנרו שיכנע לקנות בחזרה.

עטור פרסים © gettyimages.IL/Central Press

אניקה סרנסטאם

השוודית היא אחת משחקניות הגולף המצליחות ביותר בהיסטוריה והשחקנית הרווחית ביותר בכל הזמנים. כשהגולף עוד נחשב בעיקר לספורט גברי, היא זכתה לתהילה כמו השחקנים הגברים ופרצה דרך לנשים אחריה. בעקבות שנות שיא מצליחות כיכבה סרנסטאם בראש רשימת המרוויחות של ה-LGPA , התאחדות הגולף המקצוענית לנשים, עם סכום של למעלה מ- 22 מיליון דולר. לאחר שנים מוצלחות ושמונה זכיות בתואר שחקנית השנה, הכריזה סרנסטאם ב-2008 על פרישה מפתיעה. מאז, הקימה אקדמיית גולף, קרן צדקה ועמדה בראש פרויקטים רבים נוספים, אך מעריצי הגולף עדיין מתגעגעים לנוכחותה במגרשים.

סללה דרך לנשים בגולף
סללה דרך לנשים בגולף © gettyimges.IL/Hunter Martin

ג'יימס "בו" ג'קסון

שחקנים רבים מתגאים בקריירת העל שלהם בענף ספורט אחד, אבל ג'קסון האמריקאי היה שחקן על בשני ענפים. ג'יימס "בו" ג'קסון הדהים את העולם כששיחק בליגות העל בפוטבול אמריקאי ובבייסבול בו זמנית. כדי להתמודד עם לוח הזמנים הצפוף, ג'קסון התמקד בפוטבול בחורף ובבייסבול בקיץ,  ובשני התחומים הגיע להישגים מרשימים. אורח החיים האינטנסיבי שלו הסתיים כשפציעת ירך גרמה לו לפרוש מתחום הפוטבול ב-1990. ג'קסון המשיך לשחק בייסבול למשך כמה שנים אך נאלץ לפרוש גם מתחום זה. ארצות הברית, וכל אוהדי הספורט בעולם, מתגעגעים עד היום.

גם וגם
גם וגם © gettyimages.IL/Barry Brecheisen

מריון ברטולי 

הטניסאית הצרפתייה בת ה-34 עדיין בגיל שבו שחקני טניס מפורסמים רבים ממשיכים לשחק,  אך היא בחרה שלא לעלות שוב על המגרש. כבר בגיל 6 נכנסה ברטולי לעולם הטניס ומשם המשיכה בקריירה האינטנסיבית בליווי הצמוד של אביה וולטר, איתו ניהלה מערכת יחסים סבוכה שריתקה את התקשורת. ברטולי שיחקה בסגנון ייחודי שהיה שונה ממה שהכירו עד אז בעולם הטניס והיממה את העולם בהישגיה המרשימים. ב-2013 זכתה בגמר הווימבלדון לנשים, התחרות היוקרתית ביותר בעולם הטניס לנשים. אך זמן מועט לאחר הניצחון הפתיעה את העולם כשהודיעה על פרישתה בדמעות. היא הכריזה שהכאבים מונעים ממנה לשחק ושגופה מאותת לה להפסיק. מאז כבר צייצה בטוויטר שלה "לחזור או לחזור לטניס? מה אתם חושבים?", אך הציוץ טרם התרגם למעשים וברטולי נותרה מחוץ למגרש.

הודיעה על פרישה בדמעות
הודיעה על פרישה בדמעות © gettyimges.ILDaniel Kalisz

 

תגובות