לא רק ספורט: כך תאמצו אורח חיים בריא. צילום: fotolia

לא רק ספורט: כך תאמצו אורח חיים בריא

אורח חיים בריא מתייחס לכל המובנים של חייכם, משפר את איכות חייכם, משפיע לטובה על מצב רוחכם ומשפר את הישגיכם בתחומים שאתם פועלים (בין אם זה לימודים, ספורט או כל דבר אחר). לשם כך אספנו את הטיפים שאם תקפידו לשמור עליהם, ואפילו רק על חלקם תוכלו לשפר את אורח החיים שלכם.

בני נוער רבים, חושבים שאורח חיים בריא הוא מצב קיצוני של דיאטה או לעשות ספורט פעמים רבות בשבוע, אך זה לגמרי הפוך! אם אתם רוצים לשמור על עצמכם, להאריך את תוחלת חייכם ובעיקר להרגיש יותר טוב עם עצמכם ולנהוג נכון, הטיפים הבאים יסייעו לכם לעשות זאת.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

במילה אחת - ספורט

אולי זה נשמע קלישאתי ו"חרוש", אך ספורט הוא גורם מרכזי שיכול לסייע לכם בשמירה על אורח חיים בריא. מחקרים רבים מראים, כי אנשים השומרים על שגרה בה משלבים ספורט מרגישים טוב יותר במהלך השבוע. הכוונה לעשות ספורט הוא לא בעשייתו באופן אינטנסיבי, אפילו לעשות הליכה נחשב לספורט. טיפ קטן- רצוי שתעשו אימונים 2-3 פעמים בשבוע בתחום שאתם אוהבים (ריצה, שחייה, מכון כושר וכו').

הצעד הראשון לאורח חיים בריא
הצעד הראשון לאורח חיים בריא © Fotolia

שינה
אולי זה יפתיע אתכם, אך שינה הוא דבר מאוד חשוב שמשפיע על אורח חייכם ואף על משקלכם. אם תשתדלו לישון בשעות קבועות או תנסו לקום באופן טבעי, דבר זה ישפיע גם על העובדה שתרגישו ערניים יותר וגם תוכלו להרגיש כיצד אתם נהיים מרוכזים יותר במהלך היום .

שתיית מים

כן תתפלאו, שתיית מים גם הוא משפיע על אורח חיים בריא. וכדאי לכם להשתדל לשתות 8 כוסות מים בערך ביום. הידעתם? בדרך כלל כשאנחנו רוצים לאכול זה נובע מצמא, כדי לפתור זאת כשאתם מרגישים את תחושת הרעב תשתו מים ותראו איך התחושה נעלמת. אם לא – זה אומר שאתם באמת רעבים.

כי רעב נובע גם מצמא
כי רעב נובע גם מצמא © Fotolia

ירקות ופירות

מי מאיתנו לא חפרו "תאכלו הרבה פירות וירקות, זה מאוד בריא!" – דבר זה באמת נכון. חוץ מזה, במקום כל היום לאכול פיתות ולחמים ניתן לשלב בארוחה איזה תפוח רענן או סלט טרי שמורכב מהירקות שאתם אוהבים ומתובל איך שאתם אוהבים. חשוב מאוד לא לוותר על אכילת ירקות ופירות, כי יש בהם ויטמינים ומינרליים חיוניים לגוף.

 מילת המפתח – מינונים!

אם אתם רוצים לשמור על אורח חיים בריא, זה לא אומר שאתם מהיום אוכלים רק פירות וירקות ועושים כל יום 3 שעות ספורט. חשוב לקחת הכל בפרופורציה, למצוא את האיזון עם עצמכם. למעשה כשאתם בוחרים באורח חיים בריא אתם לא צריכים "להיפרד" לגמרי מג'אנק פוד וממתוקים, אלא פשוט לאכול בתדירות נמוכה יותר ולאזן בין הארוחות.

 

 

 

 
תגובות