רוצו על זה: 6 טיפים שיעזרו לכם להתכונן לריצה. צילום: Fotolia

רוצו על זה: 6 טיפים שיעזרו לכם להתכונן לריצה

אספנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם להתכונן לריצה ולבצע אותה בצורה הכי טובה וכמובן, תוך כדי שמירה על עצמכם!

החופש הגדול בשיאו - וזוהי תקופה מלאה בזמן פנוי לספורט וכמובן לאימוני ריצה. אך לפני שאתם יוצאים לרוץ, הכנו לכם כמה טיפים שיתרמו לחוויית הריצה שלכם וישפרו אותה תוך שמירה על עצמכם ומניעת פציעות, אז למה את מחכים? היכון, הכן, צאו!

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

השתמשו בציוד ספורט מתאים

כשרצים, לשרירי הרגליים יש חשיבות עליונה. השתמשו בנעלי ספורט איכותיות, ולא בכפכפים או סנדלים, על מנת למנוע החלקות ופציעות ספורט למיניהן. לבשו בגדים שיהיו נוחים לכם לריצה, הימנעו מלרוץ עם ג'ינסים וטרנינג, והשתמשו בטייץ או בשורט ריצה. המלצה שלנו, אם יש לכם אפשרות, שימו טייץ מתחת לשורט הריצה וזה יקל על חווית הריצה שלכם ובנוסף ימנע שפשפות. שימו לב, שימוש בציוד ריצה מתאים הוא חשוב ביותר, ויש להתייחס לכך ברצינות על מנת למנוע פציעות ספורט ופגיעות בגופכם. מכיוון שאנו נמצאים בתקופת הקיץ והטמפרטורה יחסית גבוהה וחם בחוץ הצטיידו בבקבוק שתייה וכובע.

© fotolia

עשו חימום לפני הריצה ומתיחות בסיומה

אחרי שסיימנו לבחור את לבוש וציוד הריצה המתאים לנו ויצאנו לתחילת האימון שלנו, חשוב לזכור לבצע חימום על מנת לחמם את שרירינו ולהכין אותם למאמץ גופני. ביצוע החימום חשוב מאוד ומונע פציעות ותפיסת שרירים במהלך הריצה. בסיום הריצה, בצעו הליכה ומתיחות על מנת להרפות את שרירי הגוף בהדרגה ולמנוע מתיחות שיר לאחר האימון.

© fotolia

הימנעו ממאמץ יתר

אנשים רבים מעמיסים על גופם יותר מדי, בזמן קצר בלי הדרגה ומנוחה בין אימון לאימון ובין פעולות שונות. העומס הזה יכול לגרום לפציעות ספורט קשות ואפילו לשברי מאמץ הנגרמים כתוצאה מהפעלת עומס יתר על העצם לאורך זמן כתוצאה ממאמץ שלא נעשה בהדרגה. חשוב לאזן את קצב ומרחק הריצה ולהעלות אותו בהדרגה ולא בבת אחת. בנוסף קחו מנוחה של יום- יומיים בין אימון לאימון.

הקפידו על שתייה מרובה ואכילה לאחר האימון

כשאנו רצים, הגוף שלנו מאבד נוזלים רבים ועלינו להשיב אותם אליו. לשם כך חשוב להקפיד על שתייה מרובה של מים ובהדרגה כדי למנוע התייבשות ומכות חום. בנוסף, לאחר כל אימון, תאכלו משהו בדגש על מוצרים המועשרים בחלבונים על מנת לבנות את השריר ולחזק אותו ולהחזיר לו את האנרגיה הדרושה לו  בה השתמשתם במהלך האימון. 

© fotolia

אל תצאו בימים חמים מדי

כאמור, אנחנו בתקופת הקיץ המביאה איתה כמה ימים חמים יתר על המידה, ושעת של טמפרטורות חום קיצוניות. בימים ובשעות כאלה מומלץ לוותר על אימון בחוץ ולבצע אימון בחדר הכושר או בבית. לעשות אימון ריצה או כל אימון שהוא בטמפרטורות חום קיצוניות מסוכן מאוד ויכול לגרום להתייבשות העלולה להידרדר למכת חום ולפגוע בגוף בתהליך הנקרא דנטורציה (עליית חום הגוף לטמפרטורה של 42-43 מעלות הפוגעת במבנה החלבונים של הגוף ובשרירים שלנו ומסכנת את חיינו).

© gettyimages

תיהנו מחוויית הריצה שלכם ואל תתייאשו גם אם קשה!

בסופו של דבר, הריצה אמורה לגרום לכם לשחרור והנאה ולא למועקה פיזית ונפשית. תשמעו שירים במהלך הריצה, תרוצו במקומות מיוחדים כמו פארקים ציבוריים, טיילות, חוף הים וכדומה. והכי חשוב תמיד לזכור- שגם אם קשה ומתעייפים באמצע ומחליפים את הריצה בהליכה, לא להתייאש - סוד ההצלחה הוא בהתמדה ובכוח הרצון , ותדעו שאם תרצו הכל אפשרי!

אז עכשיו כל שנותר לכם, הוא לצאת לרוץ וכמובן לשמור על עצמכם!



תגיות
תגובות