לבריאות: כך תדעו לבחור מוצרי מזון איכותיים . צילום: adobestock

לבריאות: כך תדעו לבחור מוצרי מזון איכותיים

מתחילת השנה, מחוייבות חברות המזון בהוראת משרד הבריאות, לסמן את כל מוצרי המזון בעלי כמויות גדולות של מלח, סוכר ושומן. אבל, איך באמת נדע להבחין מתי עובדים עלינו ומתי מוצר שמוצג כבריאותי, הוא באמת כזה? כל הפרטים בכתבה הבאה

לפעמים, מוצרים מסויימים בסופר או במכולת יכולים להטעות אותנו. מוצרים המוגדרים כבריאים או מזינים כמו חטיפי בריאות או דגני בוקר, עלולים להכיל כמויות גדולות של סוכר, מלח ושומנים. לכן, משרד הבריאות מחייב את חברות המזון לסמן, כבר מתחילת השנה, את המוצרים שמכילים רמה גבוהה של סוכר, נתרן ושומנים. כך שתוכלו לבחור את המוצרים המתאימים לכם בדיוק. מה עוד חשוב לדעת? תמשיכו לקרוא! 

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

כלל הבסיס

למדו לקרוא תוויות מזון של ערכים. על כל מוצר מזון חייבים להופיע כל סוגי המרכיבים שהמוצר מכיל, מה שיופיע ראשון בפירוט המלל יהיה בעל כמות יותר גבוה במוצר מאשר מה שיופיע אחרון.

 

למדו לקרוא תוויות © adobestock

 

בצעו השוואות נכונות

קחו לחם לדוגמא, התחילו מכך שלא תקנו לחם שלא מופיעה עליו תווית מזון, כך תדעו להעריך מה הוא מכיל. במאפיות יכולים למכור לנו לחם קל ששווה ערך ללחם לבן כי איננו יודעים מה יש בפנים באמת. גשו לערכים הקלוריים המופיעים על גב האריזה ובדקו את הערך הקלורי ל-100 גרם. ההשוואה הראשונה היא לקחת שלושה סוגי לחמים לפחות מהסוג הרצוי ולהשוות את הכמות הקלורית ל-100 גרם (סימן תזונתי). מצד אחד תרצו לבחור את הערך הקלורי הנמוך ביותר בכדי לחסוך קלוריות ומצד שני את הלחם שבו כמות החלבונים יותר גבוה ומאידך כמות הסוכרים יותר נמוכה, בצעו השוואה ובחרו את מה שהכי מתאיפם לכם.

קראו תוויות מאחורי כל מוצר

השוו ותכירו את המוצרים שאתם מכניסים לגוף. חטיף אנרגיה שנחשב כחטיף בריאות יכול להגיע למאות קלוריות. תדאגו לקרוא את כמות הקלוריות ליחידה אחת ולא ל-100 גרם ותדאגו שהוא לא עובר את הערך הקלורי המצופה מחטיף, אם זה ארוחת ביניים נסו לאכול חטיף שהוא עד 100 קלוריות. היזהרו מחטיפים כפולים שנמצאים בשקית אחת ויוצרים בלבול אדיר בצריכתם.

© adobestock

 

גרנולה זה בהכרח בריאות?

 

לרוב גרנולה תכיל כמויות רבות של סוכר והיא תהווה כמות קלורית כמו שלושה מעדנים ביחד או קלוריות שמשתוות להמבורגר. שימו לב שלגרנולה הקנויה לרוב מצורפים גם פירות יבשים מסוכרים או שוקולד. לכן, כשבוחרים גרנולה חשוב לשים לב לערך הקלורי ולמרכיבים ולא להחשיב ישר את המוצר כבריא. 

משקאות דיאטטים

יש לנו נטייה להאמין שאם נשתה משקה שהוא דיאט או עם אפס סוכר, אנחנו עושים בחירה חכמה.אז אומנם אין בהם ערכים קלוריים, אך החומרים הממתיקים הם מלאכותיים ואינם תורמים לבריאות מערכות גופנו ולכן מומלץ להימנע מצריכתם ככל האפשר.

הסימון החדש

משרד הבריאות מחייב את חברות המזון לסמן מוצרים שמכילים מלח, סוכר ושומן בתווית אדומה. סימון של נתרן בכמות גבוה יינתן לכל מוצר שמכיל כמות גבוה של מלח שלא מומלצת מבחינה בריאותית (500 מ"ג נתרן ל-100 גרם מזון מוצק או 400 מ"ג נתרן ל-100 מ"ל מזון נוזלי). מדבקה של "סוכר ברמה גבוהה" תחוצמד למוצרים המכילים 13.5 מ"ג סוכר ל-100 גרם. בנוסף, יש מדבקה שלישית עם אזהרה על שומן רווי בכמות גבוהה. לשומן רווי אין טעם, יש בו סכנה בריאותית וכדאי לכם להימנע ממנו, הוא האחראי לכולסטרול גבוה בדם. המדבקות והסימונים החדשים אמורים לעזור לנו להבין טוב יותר את רכיבי המוצר ולבחור בחכמה את המוצרים שאנו מוסיפים לסל הקניות שלנו.

 

© adobestock

 

רוצים לקרוא עוד תכנים על בריאות, תזונה, חיטוב וכושר? כנסו לאתר וואן בודי – אתר הכושר של ישראל.

תגובות