רגע לפני אליפות התיכונים: "מי שלא נהנה לשחק, לא יהיה שחקן מקצועי". באדיבות איגוד הכדורסלנים

רגע לפני אליפות התיכונים: "מי שלא נהנה לשחק, לא יהיה שחקן מקצועי"

לכבוד אליפות התיכונים בכדורסל בישראל שמתקיימת בימים אלה בגליל העליון, תפסנו לשיחה את השחקן אור טפירו מתיכונט תל אביב • כבן לאחד השחקנים הגדולים בישראל, הוא מספר על ההרגשה לקראת התחרות, החלום המקצועי שלו ועל ההליכה בדרך של אבא.

משחק אליפות התיכונים בכדורסל בישראל מתקיים בימים אלו בגליל העליון (במספר ישובים), בארגון של 'התאחדות הספורט לבתי הספר בישראל'. האליפות הארצית לתיכונים בכדורסל הינה אליפות אשר אליה מעפילות הקבוצות הזוכות מכל מחוז. לכבוד המאורע, תפסנו לריאיון את השחקן אור טפירו (17) מתיכונט תל אביב. אביו, מאיר טפירו, נחשב לאחד הווינרים הגדולים בתולדות הכדורסל הישראלי וכיום הוא מככב בנוער של הפועל ת"א ומתחיל להראות שקיבל את הגנים הנכונים, בתקווה שיחד עם קבוצת תיכונט תל אביב ינצח אחרי שעלו לאליפות הארצית.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© עינה קפלן

- השבוע אתה שיחקת במשחק אליפות התיכונים. איך ההרגשה הייתה לקראת האירוע?

"קודם כל אני מאד התרגשתי, זו שנה שנייה שלנו בנבחרת בית הספר ברציפות. זה גם משהו חוויתי, אנחנו ישנו בגליל יומיים שלמים עם כל הקבוצה, עם המאמן וקבוצות אחרות. זה משהו שזוכרים גם לשנים הבאות".

- מהי שגרת האימונים לקראת תחרות כזו גדולה?

"לא כמו הרבה קבוצות בגליל, אנחנו לא קבוצת כדורסל בכללי ביומיום. כל אחד מגיע ממקום אחר, אנחנו לא מתאמנים ביומיום כקבוצה והמאמן שונה. לקראת התחרות השתדלנו כמה אימונים שיכולנו ועשינו כמה והכנו את עצמנו טוב. אנחנו באים לנצח".

- במסגרת האימונים הקשוחה, על אילו דברים היית צריך לוותר?

"אני מפסיד הרבה פעמים פגישות עם חברים, יוצא הרבה פחות לקבוע איתם באמצע שבוע. גם לימודית יש פחות זמן ללמוד ולהשקיע. אבל עדיין, אני מנסה לחבר את הכל ביחד כמה שאפשר".

- אבא שלך נחשב לאחד השחקנים הגדולים בכדורסל הישראלי. תמיד ידעת שתלך בדרך שלו?

"כשהייתי ילד עוד, בסביבות כיתה ג', לא הבנתי כל כך מי הוא ומה הוא עושה. כשהתבגרתי בסביבות החטיבה הבנתי יותר להבין ולהחליט שאני רוצה להיות שחקן בעתיד בעזרת השם".

אור ואביו
"כשהייתי ילד עוד, בסביבות כיתה ג', לא הבנתי כל כך מי הוא" עם אביב מאיר טפירו © באדיבות איגוד הכדורסלנים

- אתה גם משחק בקבוצת הנוער של הפועל תל אביב. איך זה לשחק בקבוצה שמאוד מוכרת?

"קודם כל זה מאוד כיף. 'הפועל' זה מועדון גדול שמשקיע בשחקנים שלו, שעוזר להם. זה מועדון ששמים עליו עין, מסתכלים, רואים מה אנחנו עושים ובאים למשחקים. זה כיף, לחץ חיובי".

- מה החלום המקצועי הכי גבוה שלך?

"לשחק באירופה, ב-NBA.לשחק בכל אפשרות שתהיה לי, מקווה שזה יהיה בקבוצות גדולות. החלום זה בעיקר לשחק בחו"ל."

- כמו שהזכרת קודם, עם הפעילות כשחקן כדורסל קשה קצת קשה לשלב לימודים. איך בכל זאת אתה מצליח לשלב בין לימודים לכדורסל?

"יש לי הרבה פעמים אימונים בשעות אחרות, אז אחרי בית ספר כשאני מסיים מוקדם אני משלים שיעורים ודברים שאני צריך לעשות. שישי-שבת אלו גם ימים שיש לי יותר זמן להשקיע בדברים שעשיתי במשך השבוע".

אילו טיפים אתה יכול להביא לכאלה שרוצים לשחק כדורסל באופן מקצועי?

"דבר ראשון צריך להנות מהמשחק. אם מישהו לא נהנה לשחק, לא יהיה שחקן מקצועי. צריך לעבוד קשה, לא לוותר אף פעם ולהילחם על החלום שלך".

© באדיבות איגוד הכדורסלנים
תגובות