המירוץ הראשון שלי: "ענף הספורט היחיד שלא מצריך כלום, רק את עצמי". אלבום פרטי

המירוץ הראשון שלי: "ענף הספורט היחיד שלא מצריך כלום, רק את עצמי"

תחום הריצה התווסף רק לאחרונה לחייו של פריאל ברש בן ה-16, שעתיד לרוץ בפעם הראשונה במירוץ נביעות תל אביב יחד עם אביו ואחיו הקטן • רגע לפני, הוא מספר על אורח החיים הספורטיבי שמלווה אותו מאז שהוא זוכר את עצמו, מכדורסל, צלילה, שייט ועד סקי וגם נותן טיפים לבני נוער שרוצים להתחיל לרוץ למרחקים ארוכים

פריאל ברש, תלמיד כיתה י' בן 16 מטירת יהודה הוא בחור ספורטיבי שעוסק בספורט באופן אינטנסיבי, מכדורסל ועד צלילה, שייט, סקי ולאחרונה גם דבק בו חיידק הריצה. ב-2 בנובמבר בפעם הראשונה ישתתף פריאל במרוץ המוני "מרוץ הלילה נביעות תל אביב" יחד עם אביו ועם אחיו הקטן בן ה-14. את הפעילות הספורטיבית הוא משלב לצד שעות ארוכות של לימודים בישיבה התיכונית ופעילות חברתית ענפה בתנועת נוער בני עקיבא. 

עוד בערוץ הבידור של פרוגי:

© אלבום פרטי

- איך הגעת לתחום הריצה?

"אבא שלי שכנע אותי להצטרף אליו לריצות משותפות. לקח לו די הרבה זמן לשכנע עד שהסכמתי להצטרף. אני עוסק בתחומי ספורט רבים אחרים, כולל סקי, צלילה, שייט, כדורסל ועוד והרגשתי שלא חסר לי עוד תחום ספורט לעסוק בו. בסופו של דבר הסכמתי להצטרף אליו לכמה ריצות ניסיון ומהר מאד גיליתי שאני אוהב את זה. יש בזה משהו מאתגר, להביא את הגוף לקצה היכולת. מצד אחד הרווחתי עוד תחום ספורט, אבל מצד שני הפסדתי את הריצות המשותפות עם אבא, אבל זה רק בגלל שאני פשוט הרבה יותר מהיר ממנו".

כמה פעמים בשבוע אתה מתאמן וכמה זמן כל פעם?

"כיום אני מתאמן בריצה פעמיים בשבוע. כל פעם שעה. הייתי רוצה לעשות יותר אימונים, אבל אני לומד בישיבת תיכונית גבעת שמואל והיום שלי שם מתחיל כבר ב- 06:30 בבוקר ומסתיים ב- 18:30. מעבר ללימודים, אני גם פעיל בתנועת הנוער בני עקיבא, לכן האימונים שלי מתבצעים בשעות הערב המאוחרות – זה הזמן היחיד שנותר לי לכך".

אתה משלב את האימונים עם עוד אנשים?

"לא. אני רץ לבד. זאת תהיה הפעם הראשונה שאשתתף בריצה המונית. אני מאד מתרגש מהרעיון הזה של ריצה עם עוד אלפי אנשים אחרים, אני בטוח שזאת תהיה חוויה מאד מיוחדת ואני ממש מחכה לזה".

איך שמעת על המירוץ?

"אבא שלי שנרשם למרוץ וסיפר לי עליו וגם הראה לי סרטונים. הבנתי שזאת תהיה חוויה מדהימה, אז החלטתי להצטרף".

© באדיבות: עיריית תל אביב יפו וכפיים

 - מדובר במרוץ הראשון שלך, אם לא – מה היה הראשון?

"כן. המרוץ הראשון שלי -  זה מרגש מאד!"

- מה השיא שלך בריצה (זמנים)?

"53 דקות ל- 9 ק"מ".

- אתה יכול להעיד שריצה שינתה את החיים שלך? אם כן, איך?

"אני עדיין חדש בתחום, אז מוקדם מדי להגיד דבר כזה. אני גם עוסק בתחומי ספורט רבים אחרים.אבל יש לי הרגשה שגיליתי בריצה משהו חדש, שצפוי להיכנס לשגרה הקבועה שלי".

© דן ברש

- איך משלבים בין ריצה לשאר תחומי העניין? לחיי החברה?

"זה לא קל את כל הפעילות שלי יחד. היום שלי עמוס בהרבה מאד שעות לימוד ופעילות חברתית בתנועת הנוער, אבל ספורט זה דבר שחשוב לי ואני מוצא את הזמן. בדרך כלל הזמן שלי לאימוני הריצה הוא מאוחר בערב. עוד יתרון שיש לריצה, לעומת ענפי ספורט אחרים שאני עושה, שבעצם לא צריך כלום. לא צריך ים, לא צריך שלג, לא צריך כדור. צריך רק את עצמי. זה שריצה היא ספורט שיש בו הרבה גמישות ואין בו מגבלות טכניות, זה מה שמאפשר לי לשלב את הספורט הזה בקלות בכל זמן ובכל מקום".

© דן ברש

- מה היעד שלך במירוץ?

"אני מתכנן לסיים את הריצה במרוץ הלילה תוך פחות משעה".

- מה השלב הבא אחרי מרוץ הלילה? איפה עוד תרצה לקחת חלק?

"אם אצליח לעמוד ביעד שהצבתי לעצמי במרוץ הקרוב והחוויה תהיה טובה, אז בשלב הבא אני רוצה להתאמן לחצי מרתון".

- טיפ לבני נוער שרוצים להתחיל לרוץ באופן מקצועי

"אני עוד לא במקום של רץ מקצועי. אבל מהמקום שאני נמצא בו, מה שאני יכול להציע לכולם - זה פשוט לנסות. להתחבר. ומשם להתקדם. אני מקווה להמשיך ולהתמקצע בתחום הריצה, ותוך שנה מהיום גם להיות מסוגל לתת טיפים של מקצוענים".

© אלבום פרטי
תגובות