אולימפיאדת הילדים השנתית: אלו ענפי הספורט המפתיעים בתחרות. באדיבות התאחדות הספורט לבתי הספר

אולימפיאדת הילדים השנתית: אלו ענפי הספורט המפתיעים בתחרות

מתי ראיתם בפעם האחרונה ילדים מתחרים במירוץ אופנועים או משחקים ברידג'? שמעתם פעם על משחק הלקרוס או פטנק? את כל אלה תוכלו למצוא באולימפיאדת הילדים בהובלת התאחדות הספורט לבתי הספר ומשרד התרבות והספורט, שתתקיים מחר (ג') • לכל הפרטים!

מעל 6,000 ילדות וילדים מ100 רשויות מקומיות שונות, שעוסקים ב23 ענפי ספורט שונים, יתכנסו יחדיו לחגוג את אהבתם המשותפת לספורט התחרותי באולימפיאדת הילדים והילדות ה –15 בסימן מניעת אלימות בספורט, המתקיימת במסגרת שבוע הספורט של ישראל. לצד הכדורסל, השחייה והכדוריד המסורתיים, נמצא גם ענפי ספורט לא שגרתיים, שלא עולים לנו לראש כדבר הראשון שחושבים עליו כשמדמיינים ילדים בספורט תחרותי.

עוד בערוץ הספורט של פרוגי:

אספנו עבורכם כמה מענפי הספורט המיוחדים שמשתתפים באולימפיאדה ושתפסו לנו את העין. אולי גם אתם תתאהבו ותרוצו לשיעור ניסיון! אנחנו לגמרי ממליצים:

לזריזים בלבד: לקרוס (Lacrosse)

לקרוס הוא ספורט קבוצתי, שבו השחקנים משתמשים במקל עם רשת בקצהו, כדי למסור ולתפוס כדור גומי קשיח, במטרה להכניס אותו לתוך שער הקבוצה היריבה. מקור המשחק בצפון אמריקה, והוא ספורט הקיץ הלאומי של קנדה (לצד הוקי קרח שהוא הספורט הלאומי של החורף).

© באדיבות התאחדות הספורט לבתי הספר

היסטוריה על קצה המזלג

ללקרוס היסטוריה מעניינת, והוא הומצא על ידי ילידי צפון אמריקה עוד במאה ה-17. לעיתים שיחקו את המשחק במגרש שאורכו יותר מקילומטר, משחק יכול היה להימשך לפעמים ימים שלמים, ובכל צד שיחקו 100 עד 1,000 שחקנים! לקרוס נכלל במשחקים האולימפיים מספר פעמים.

לקרוס בישראל

איגוד הלקרוס הישראלי הוקם ב-2011 וכלל הקמת נבחרות וליגות לגברים ולנשים. ושיאו הבינלאומי של הלקרוס הישראלי היה כשקיבל את אירוח אליפות העולם בלקרוס 2018 בנתניה בהשתתפות 46 נבחרות. ענף הלקרוס נכלל לראשונה בין ענפי הספורט במכביה ה-20 שהתקיימה ב-2017. נתניה קיבלה את אירוח אליפות אירופה לנשים בלקרוס שהתקיימה ביולי 2019 בהשתתפות 16 נבחרות.

© באדיבות התאחדות הספורט לבתי הספר

הבוטיקי: פטנק (Pétanque)

נא לחבוש את הבארטים: הפטנק הוא משחק כדור שמקורו בצרפת. הפטאנק פופולרי מאוד בצרפת, ומזוהה עם דרום הארץ ובמיוחד באזור פרובאנס, שם הוא הומצא בשנת 1907 בעיר לה סיוטה.הספורט משלב טקטיקה, יכולות חשיבה, ריכוז וקואורדינציה.

הסטוריה על קצה המזלג

למעשה, גרסאות קדומות של פטנק שוחקו על ידי היוונים כבר במאה השישית לפני הספירה. הצורה הנוכחית של פטנק הומצאה על ידי בעל בית קפה מקומי, כדי ששחקן כדורת מוכשר ומכובד בשם ז'ול לנואר יוכל לשחק בו גם. לז'ול הייתה דלקת מפרקים כרונית, שמנעה ממנו לרוץ לפני שהוא זרק את הכדור. במשחק החדש, אורך המגרש הצטמצם בערך בחצי, ושחקן כבר לא עסק בריצה תוך כדי זריקת כדור, אלא עמד, נייח, במעגל.

פטאנק בישראל

בישראל החלו לשחק בפטאנק בשנות ה-50 של המאה הקודמת, והמועדונים הראשונים הוקמו באשדוד ובלוד. כיום משחקים כ-600 שחקנים במסגרת 24 מועדונים הפרושים בכל חלקי הארץ וכולם במסגרת "התאחדות מועדוני פטאנק ישראל". מלבד טורנירים ואליפויות בקטגוריות שונות, פועלות שמונה ליגות של בוגרים, נשים ונוער.נבחרות ישראל משתתפות באופן קבוע באירועים בינלאומיים - אליפויות העולם ואירופה. נבחרת הנשים של ישראל זכתה במדליית ארד באליפות העולם שנערכה בספרד. נבחרת העתודה של ישראל שהשתתפה באליפות אירופה שנערכה בדנמרק, הגיעה למקום החמישי.

© באדיבות התאחדות הספורט לבתי הספר

ההארדקור: מוטוקרוס (Motocross)

מוטוקרוס הוא ענף ספורט מוטורי (הכולל כלי רכב ממונע) דו גלגלי. מדובר במעשה לרכיבה על אופנוע בטוואי שטח. המוטוקרוס הפך עם השנים לספורט מוטורי פופולרי מאוד, ועם זאת אחד התובעניים ביותר. המרוצים מתקיימים בשטח מעגלי ומגודר המותאם לכך. רוכב המוטוקרוס חייב להיות מסוגל לשלוט באופנוע תוך שמירה על מהירות שיא, על פני תוואי שטח קשה, רכיבת בוץ, פניות חדות וגבעות תלולות. זהו ספורט פיזי שנערך בכל מזג אוויר ובכל התנאים. מוטוקרוס הוא ספורט המצריך אימוני כושר אינטנסיביים, דיאטה מאוזנת לספורטאים, וכמו כן, עבודה על הכישורים הטכניים. וכן, גם ילדים מתחרים בו!

הסטוריה על קצה המזלג

ראשיתו של המוטוקרוס נראתה בבריטניה בתחילת המאה הקודמת, שם ערכו מועדוני-רכב-אוטומטיים מבחני  זמן לכלי רכב. ניסויים אלו התפתחו לאירועי שטח רגילים שנקראו 'התרוצצויות'. המערכה הרשמית הראשונה אי פעם נערכה בקימברלי, סארי ב-1924.

מוטוקרוס בישראל

עמותת מועדון המוטוקרוס הישראלי היא אחת הוותיקות בענף ופועלת משנת 1999. העמותה מקיימת מרוצי מוטוקרוס במסלולים שונים, מספר חבריה עולה מעת לעת ומונה מעל 150 חברים.
על מנת לקחת חלק מעולם הספורט המוטורי, יש להנפיק רישיון מרוצים (רישיון אפור). ניתן להוציא רישיון מסוג זה החל מגיל 8. המרוצים מתקיימים במסלולים חוקיים ומותאמים למרוצי מוטוקרוס ברמה הבינלאומית. המקצים השונים מחולקים על פי קטגוריות של רמת הרכיבה ונפח האופנועים.

© באדיבות התאחדות הספורט לבתי הספר

הקלאסי- ברידג'

ברידג' הוא אולי הענף המפתיע ביותר שמתחרים בו באולימפיאדת הילדים. הברידג' (מאנגלית: "גשר") הוא משחק קלפים מבוסס חשיבה ונחשב כענף ספורטיבי. במשחק משתתפים ארבעה שחקנים, המחולקים לשני זוגות יריבים.

הסטוריה על קצה המזלג

הצורה המודרנית של המשחק עוצבה על ידי הרולד ואנדרבילט. הוא פרסם בשנת 1925 את החוקים, שניסח למשחק הברידג' ואלו הפכו לצורה הדומיננטית של המשחק תוך שנים מעטות.

ברידג' בישראל

בישראל מתקיימת פעילות ברידג' ענפה ברמה הארצית, המקומית והבינלאומית. נציגי ישראל זכו בהישגים רבים בזירה הבינלאומית כשבשנים האחרונות ישראל היא מעצמת ברידג' בגילאים הצעירים ונבחרת ישראל עד גיל 26 זכתה באליפות העולם בשנת 2010 ובאליפות אירופה בשנת 2011.

© באדיבות התאחדות הספורט לבתי הספר

אולימפיאדת הילדים בהובלת התאחדות הספורט לבתי הספר ומשרד התרבות והספורט תתקיים מחר, יום שלישי ה09.05 במכון וינגייט. באולימפיאדה ישתתפו כ6000 ילדים שיתחרו ב23 ענפי ספורט שונים.

תגובות