מורה פרטי ושתי כיתות: הכירו את התלמיד הבודד בעולם.

מורה פרטי ושתי כיתות: הכירו את התלמיד הבודד בעולם

הוא הראשון שמגיע לבית הספר, וגם הראשון לעזוב. ארון אנדרסון הוא התלמיד היחיד בבית הספר שלו, שנמצא באי נידח בסקוטלנד: "זה די מוזר לפעמים להיות לבד בבית הספר. אבל אני אוהב את האי הזה"

כל אחד מאיתנו היה רוצה ללמוד עם מורה פרטי את כל המקצועות, לקבל שתי כיתות וחדר מוזיקה רק משלו, ובכלל לקבל כל הזמן את כל תשומת הלב של המורים בבית הספר. יש תלמיד אחד בר מזל שאלו בדיוק החיים שלו - ארון אנדרסון, בן 10 שחי באי נידח בסקוטלנד. 

חלק מההורים הבריטים מודאגים ממספר התלמידים ההולך וגדל בכיתות, אבל באי הסקוטי הזעיר אאוט סקריס מקבל ארון תשומת לב בלתי מוגבלת מהמורה שלו. שתי כיתות עומדות לרשותו וגם חדר מלאכה, חדר מוזיקה וספרייה. בהפסקה הוא משחק לבדו במגרש הכדורסל ובמגרש המשחקים. ארון מאוד אוהב כדורגל, ולצערו אין לו עם מי לשחק.

עוד בערוץ החדשות של פרוגי:

המצב המיוחד שלו הופך אותו לאחד התלמידים היקרים ביותר בבריטניה, כשלמעשה כל תקציב החינוך השנתי באי, 75,357 פאונד - מושקע באנדרסון. בראיון שפורסם ב"טלגרף" הוא סיפר כי אף על פי שלפעמים הוא מקווה שיהיו עוד ילדים לשחק איתם, הוא לא משועמם לרגע ולא רוצה לעזוב את האי. "זה די מוזר לפעמים להיות לבד בבית הספר. אבל אני אוהב את האי הזה. אני יכול לרכוב באופניים ולחקור את השטח. בקיץ אני יכול לשחות בים ולקפוץ מהמזח", הוא מספר. 

"יש פה בן 10 שהילדים יכולים לשחק איתו"

רק 70 תושבים חיים באי המבודד, אחד המזרחיים ביותר באיי שטלנד בסקוטלנד. העיירה הקרובה ביותר היא בירת שטלנד, לרוויק, מרחק שעתיים וחצי נסיעה במעבורת. בשנים האחרונות סגר האי את חטיבת הביניים וחוות גידול הסלמון שלו, מה שהוביל לעזיבה של משפחות רבות. שני אחיו הגדולים של ארון, בני 16 ו-13, לומדים בחטיבת ביניים בשטלנד וחוזרים רק בסופי השבוע. עוד שני חברים שגדולים ממנו והיו בבית ספר עברו ללמוד בשטלנד. כך נשאר ארון לבדו.

הוא רואה את החברים והאחים בסופי שבוע, ובינתיים מבלה את הזמן עם משפחתו ועם בעלי חיים - כלבים וכבשים. בכל יום ארון והמורה שלו יוצאים להליכה בת כשני קילומטרים. ארון כמעט אף פעם לא מסתבך בלימודים למרות שהוא מודה: "לפעמים אני חולם בהקיץ". אמו של ארון, דניס, מספרת: "היו פה הרבה ילדים לפני עשר שנים. זה היה יכול להיות מקסים אם היו פה עוד משפחות. אם מישהו רוצה לבוא יש פה כבר ילד בן עשר שהילדים יכולים לשחק איתו".

 

"זה הולך להיות החורף הראשון שלו כתלמיד יחיד וקשה לומר איך זה יהיה לו. אני מצטערת בשביל ארון שהוא לבד בבית הספר, אבל הוא באמת מאושר. לבלות הרבה זמן עם מבוגרים מבגר אותו, אבל הוא נהנה מטיולים ברחבי המדינה כדי לפגוש תלמידים אחרים".

 
תגובות