הקרב על הנשיאות: כל הפרטים על הבחירות לנשיאות ארצות הברית. צילום: GettyImages

הקרב על הנשיאות: כל הפרטים על הבחירות לנשיאות ארצות הברית

דונלד טראמפ או הילרי קלינטון? נשיא מיליארדר או נשיאה ראשונה בהיסטורייה של ארה"ב? הבחירות לנשיאות בארה"ב מתקרבת לסופה ובעוד כשעה וחצי יפתחו הקלפיות והספירה לאחור תחל. בלילה, אם הכל יילך כראוי, נדע מי יהיה הנשיא ה-45 של ארה"ב, כל הפרטים על הבחירות

הנה זה קורה, הרגע שאליו חיכה כל אזרח בארה"ב בשנה האחרונה – בחירות ארה"ב 2016 קרובות יותר מתמיד. לרגע זה הגיעו שני אנשים שמחכים ליום הזה כבר מאז חודש יולי האחרון. מצד אחד, זהו המועמד הרשמי של המפלגה הרפובליקנית ולפי מגזין "פורבס" מספר 324 ברשימת עשירי העולם. בצד השני, מגיעה האישה הראשונה בהיסטוריה שמתחרה על נשיאות ארה"ב, הילרי קלינטון, המועמדת הרשמית של המפלגה הדמוקרטית ואשתו של הנשיא ה-42 של ארה"ב, ביל קלינטון. דונלד טראמפ בחר והכריז כי סגנו במידה ויבחר יהיה מייק פנס, מושל מדינת אינדיאנה ומנגד הכריזה הילרי קלינטון ובמידה ותיבחר סנגה יהיה טים קיין, סנאטור מטעם מדינת וירג'יניה.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ © צילום: gettyimages

המועמד הרשמי של המפלגה הרפובליקנית, דונלד טראמפ הסתבך לאחרונה כשיותר מ-10 נשים התלוננו עליו שביצע בהם מעשים מגונים והוטרדו מינית על ידיו, פרשה זו החלה בסוף ספטמבר ומהר מאוד הגיעה לסיומה ויצאה אט אט מהתקשורת העולמית, ומנגד הגיעה תורה של המועמדת הרשמית של המפלגה הדמוקרטית, הילרי קלינטון שהשתמשה בשרת ביתי לא מאובטח בעת מזכירת המדינה לצורך קריאת מיילים מסווגים, ראשי ה-FBI הודיעו שיתחדשו חקירה זו ולאחר מספר ימים הודיעו שקלינטון אינה אשמה. הבחירות יחלו במהלך היום ובסופם נדע מי יהיה הנשיא ה-45 של ארצות הברית.

כל מה שאתם צריכים לדעת על הבחירות בסרטון אחד
 

הבחירות בארה"ב מתקיימות פעם ב-4 שנים, ותמיד מתקיימות ביום שלישי בין הימים 2-6 בנובמבר. השנה מתקיימות הבחירות ה-58 במספר ובו יבחר הנשיא ה-45, נשיא אשר נבחר פעם אחת לנשיא ארה"ב יוכל להיבחר עוד הפעם לנשיא 4 שנים אחר כך אבל בבחירות שלאחר מכן לא יתאפשר התמודדותו לנשיאות. הבחירות בארה"ב מתקיימות בכל אחת מ-50 המדינות בארה"ב והבחירות מתקיימות לפי אלקטורים שאלו הנציגים שמתכנסים לבחור את הנשיא ואת סגנו. כל מדינה בוחרת אלקטורים, שיצביעו בשם האזרחים בעת כינוס חבר האלקטורים, כל מדינה רשאית לבחור את השיטה שבה ייבחרו האלקטורים, ולכל מדינה יש מספר אלקטורים מסוימים ביחס למספר האזרחים במדינה ובסך הכל ישנם 538 אלקטורים.

הילארי קלינטון
הילארי קלינטון © צילום: gettyimages

תחילה, ישנם מספר אנשים מכל מפלגה, המפלגה הדמוקרטית והמפלגה הרפובליקנית, אשר מתמודדים לבחירות לראשות המפלגה הנקראות פריימריז. במשך שנה הם מתמודדים ומנסים להיכנס לתוך ליבם של אזרחי ארה"ב כדי שיבחרו בהם לראשות המפלגה, ובכל מדינה מתקיימות הבחירות הפנימיות לראשות המפלגה, בחירות אלו מתקיימות בין חודש פברואר לחודש יוני, כל מדינה והתאריך בחירות שלה שבסופם נבחר מועמד אחד לכל מפלגה ובסך הכל 2 מתמודדים שיתמודדו על נשיאות ארה"ב ולפני כן יתמודדו בשלושה עימותים, אחד על אחד לנגד כל העולם, בנוסף עליהם להכריז על סגנם שיבחר לסגן נשיא ארה"ב במידה ויבחר המועמד.

אז מי אתם חושבים שיהיה הנשיא הבא של ארה"ב? הילרי קלינטון או אולי דונלד טראמפ?

 
תגובות