מחאת הטיולים חוזרת: "תוציאו את התלמידים מהמשוואה" . צילום: ניתאי שפר

מחאת הטיולים חוזרת: "תוציאו את התלמידים מהמשוואה"

מחאת הטיולים חוזרת ובגדול. הבוקר (ב') נערכה בתל אביב הפגנת מחאה בהשתתפות 200 בני נוער מרחבי הארץ כשמטרתם ברורה: החזרת הטיולים השנתיים

הבוקר (ב') התקיימה בתל אביב הפגנה של כמאתיים בני נוער מכל רחבי הארץ, מטרת ההפגנה הייתה החזרת הטיולים השנתיים לבתי הספר העל-יסודיים. לפני כשנתיים עלתה "מחאת הטיולים" לכותרות בפעם הראשונה ומאז כבר הספיקה לדעוך ולהשכח, אבל ממש בימים אלו היא חוזרת ועולה מחדש לכותרות.

עוד בערוץ המגזין של פרוגי:

© ניתאי שפר

 

ההצתה המחודשת של המחאה נובעת למעשה מעיצומים של ארגון המורים בעקבות מחדל השכר של מורי ומחנכי ישראל. כחלק מהעיצומים של המורים, והחל מיום ראשון הקרוב תיאסר כל פעילות חוץ בית ספרית כדוגמת טיולים, הצגות, הרצאות מחוץ לבית הספר ועוד - מה שפוגע בתלמידים.

שיר המחאה הרשמי
 

רותם לוי, אחת מהמארגנות סיפרה לנו על ההפגנה: "הגענו להפגנה לבושים כמו לטיול, עמדנו מול הבניין של ארגון המורים והסברנו לכל מי שעבר על מה המחאה, והרוב באמת הסכימו ותמכו בנו. אני חושבת שהצלחנו להעביר את המסר שלנו". עוד היא סיפרה לנו כי בית הספר שלה, הוא זה שיזם את המחאה המחודשת, וכי תלמידיו אמורים לצאת שבוע הבא לטיול שנתי - אבל כרגע לא יודעים מה יעלה בגורלו. 

ממארגני המחאה נמסר כי: "אנחנו תומכים במורים ואין דבר יותר ראוי ממאבקם. אך אנחנו מתנגדים לכך ששנה אחר שנה ארגון המורים משתמש בנו, התלמידים, ככלי משחק. החלטנו למחות כי מחלוקת בין ארגון המורים ומשרד החינוך, לא צריכה לפגוע בנו, ובייחוד לא בפעילויות החוץ בית ספריות שמהוות את החלק המהותי בחינוך הערכי לו אנו זוכים במסגרת הבית ספרית. אנחנו מבקשים משהו פשוט מאוד, תוציאו את התלמידים מהמשוואה.

© ניתאי שפר

 

תגובות